بازدید 4596

اطفای حریق در جنگل فندقلو ادامه دارد

فرماندار نمین از استمرار اطفای حریق در محدوده جنگل فندقلو خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴ 01 September 2022

به گزارش «تابناک»، فرماندار نمین در گفتگو با خررنگار مهر، اظهار کرد: آتش‌سوزی در محدوده جنگل فندقلو اراضی روستای خانقاه سفلی روی داده است.

طیب امینی با اشاره به اینکه تلاش آتش‌نشانان برای خاموش کردن اتش‌سوزی گستره ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرستان نمین و ادارات ذیربط در آماده‌باش کامل قرار دارند.

فرماندار نمین در ادامه با بیان اینکه هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نیست، گفت: بارها دستگاه‌های اجرایی، محیط زیست و منابع طبیعی از مردم و گردشگران درخواست کرده‌اند تا از روشن کردن آتش هرچند بسیار کوچک خودداری کنند.

امینی با اشاره به اینکه جنگل‌های بکر و حفاظت شده فندقلو زیستگاه بومی انواع گیاهان نادر است، افزود: آتش‌سوزی در این مناطق خسارات جبران‌ناپذیری به این منطقه بکر بومی وارد می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: کشاورزان باید بعد از برداشت محصول از آتش زدن باقی‌مانده علف‌های خشک در مزارع خودداری کنند تا شاهد چنین خسارت‌های هنگفت به منابع طبیعی و زیستگاه‌های بومی نباشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌سوزی در محدوده جنگلی فندقلو در اراضی روستای خانقاه سفلی از شامگاه چهارشنبه شروع شده و عملیات اطفای حریق در حال انجام است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان