بازدید 5121
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو در شهر مشهد افتتاح شد

معاون اقتصادی رییس جمهور: صنعت خودرو خراسان تقویت می‌شود

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: خراسان می تواند یکی از کانون‌های خوب صنعت خودرو باشد، حضور در این نمایشگاه نیز تقویت پایگاه صنعت خودرو در این استان است.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸ 31 August 2022

معاون اقتصادی رییس جمهور: صنعت خودرو خراسان تقویت می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- محسن رضایی در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی در شهر مشهد، با بیان این‌که صنعت خودرو کشور از مونتاژگرایی فاصله گرفته، به ظرفیت‌های موجود در استان خراسان اشاره کرد و گفت: در این استان، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشدی وجود دارد که باید مانند حلقه های زنجیر به صنایع استان متصل شوند که به این ترتیب تحول بزرگی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در این صورت از مونتاژگرایی فاصله خواهیم گرفت، همان طور که خودرو ملی از مونتاژ فاصله گرفته است.
رضایی با بیان این که صنعت خودرو کشور از چهار مرحله باید عبور کند تا به توسعه برسد، گفت: مونتاژ بیش از اندازه وقت رسیدن به خودروی پیشرفته را گرفته، مهندسی معکوس نیز که درحال حاضر شکل گرفته به ویژه در حوزه مهندسی معکوس بدنه، قطعات و تجهیزات خودرو باید زودتر از این شروع می شد.
وی نوآوری و ابداعات را مرحله دیگری برای توسعه صنعت خودرو دانست و گفت: این مرحله نیز باید در خودرو صورت می گرفت و با این که در حال حاضر آغاز شده اما در مراحل اولیه است.
رضایی با بیان این که باید با طراحی بن سازه تا قطعات دیگر خودرو به عنوان خودرو ملی، هویت اسلامی و ایرانی را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: خودرو باید کیفیت خوبی داشته باشد و مصرف کننده از آن رضایت داشته باشد.
وی افزود: این مراحل در دولت فعلی طراحی شده و از این پس به سمت صنعت خودرو واقعی حرکت خواهیم کرد و پیشرفت ها را در دولت سیزدهم نشان خواهیم داد.
گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو در شهر مشهد با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور در محل دایمی برگزاری نمایشگاه های مشهد افتتاح شد. در این نمایشگاه گروه صنعتی ایران خودرو تازه ترین محصولات خودرو در بخش سواری و تجاری را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) نیز آخرین امکانات و آپشن های خودروهای تجاری و سواری را در سه گروه ایمنی، رفاه و زیبایی به بازدیدکنندگان معرفی کرده است.
این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر مقدس مشهد برپا بوده و پذیرای عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار