جزئیات مصوبه دولت درباره واردات خودرو با رمزداراییها
چراغ سبز دولت برای واردات خودرو با بیت کوین/ تعرفه خودروهای وارداتی شناور خواهد بود/ هیچ گونه رانتی برای واردکنندگان ایجاد نمیشود
وزیر صمت گفت: مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت میکنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده، عملا میتوانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد رمز ارزها، گفت: آییننامهای که امروز در دولت مصوب شد، آییننامه بسیار کامل و دقیقی است که تمام موضوعات مربوط به رمزداراییها را از جمله نحوه تامین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد که این مجوزها را وزارت صمت درباره استخراج رمزداراییها خواهد داد.
به گزارش تابناک اقتصادی، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات مصوبه اخیر دولت درباره آزادسازی واردات با رمزداراییها پرداخت و گفت: قبلا وزارت صمت به یکسری از واحدها جواز تاسیس داده بود که بتوانند واحدهای استخراج رمزدارایی را احداث کنند که مشکلات حقوقی وقفهای را در این موضوع ایجاد کرد که خوشبختانه امروز در دولت آییننامه کاملی مصوب شد و استخراج رمزداراییها رسمیت پیدا کرد.
وی ادامه داد: همان گونه که می دانید از چند هفته قبل، امکان واردات با رمزداراییها فراهم شد که این مساله در توافقنامهای بین وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفت و برای اولین بار واردات از محل رمزداراییها فعال شد.
وی ادامه داد: همان گونه که می دانید از چند هفته قبل، امکان واردات با رمزداراییها فراهم شد که این مساله در توافقنامهای بین وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گرفت و برای اولین بار واردات از محل رمزداراییها فعال شد.
وزیر صمت تصریح کرد: آییننامهای که امروز در دولت مصوب شد، آییننامه بسیار کامل و دقیقی است که تمام موضوعات مربوط به رمزداراییها را از جمله نحوه تامین سوخت و انرژی آنان، نحوه واگذاری و اعطای مجوزها را مشخص کرد که این مجوزها را وزارت صمت درباره استخراج رمزداراییها خواهد داد.
فاطمی امین خاطرنشان کرد: این خبر مهمی است که مدت هاست فعالان این صنعت منتظرش بودند و این واردات میتواند درباره هر کالایی از جمله خودرو باشد. شما وقتی قصد واردات یک کالا را دارید، باید یک ارزی را پرداخت کنید که این ارز میتواند اکنون به جای دلار و یورو از بیت کوین استفاده شود. در همین رابطه مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت میکنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده عملا میتوانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان اعلام تعرفههای واردات خودرو گفت: آییننامه این مساله مشخص شده است، ما دو هفته تا ۱۸ شهریور به واردکنندگان حائز شرایط زمان دادهایم چرا که بر اساس قانون مجلس در بحث واردات خودرو باید انتقال فناوری صورت بگیرد و عملا این گونه نیست که هرکسی برای خودش بتواند خودرو وارد کند، در نتیجه ما یک فراخوانی را دیروز اعلام کردیم که متقاضیان واردکننده خودرو مدارک خودشان را ارائه دهند. این شرکتها باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشند و باید اعلام کنند که در ازای واردات خودرو چه فناوری را به کشور وارد میکنند. وزارت صمت بعد از بررسی به متقاضیانی که فناوری کیفی و بهتری ارائه کنند، مجوز خواهد داد تا خودرو وارد کنند.
فاطمی امین در پاسخ به سوالی درباره میزان تعرفه واردات خودرو خاطرنشان کرد: تعرفههای خودرو به صورت شناور و در یک محدوده باز تعریف شده است که بستگی دارد خودرو به چه صورتی فروخته شود. به دلیل اینکه ما نمیخواهیم رانتی برای یک واردکننده ایجاد شود، سازوکاری را تعریف کردیم که پس از واردات خودرو، پیش فرض و علی الحساب یک سود بازرگانی پیشبینی میشود و متقاضی خودرو را وارد میکند.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان اعلام تعرفههای واردات خودرو گفت: آییننامه این مساله مشخص شده است، ما دو هفته تا ۱۸ شهریور به واردکنندگان حائز شرایط زمان دادهایم چرا که بر اساس قانون مجلس در بحث واردات خودرو باید انتقال فناوری صورت بگیرد و عملا این گونه نیست که هرکسی برای خودش بتواند خودرو وارد کند، در نتیجه ما یک فراخوانی را دیروز اعلام کردیم که متقاضیان واردکننده خودرو مدارک خودشان را ارائه دهند. این شرکتها باید نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش داشته باشند و باید اعلام کنند که در ازای واردات خودرو چه فناوری را به کشور وارد میکنند. وزارت صمت بعد از بررسی به متقاضیانی که فناوری کیفی و بهتری ارائه کنند، مجوز خواهد داد تا خودرو وارد کنند.
فاطمی امین در پاسخ به سوالی درباره میزان تعرفه واردات خودرو خاطرنشان کرد: تعرفههای خودرو به صورت شناور و در یک محدوده باز تعریف شده است که بستگی دارد خودرو به چه صورتی فروخته شود. به دلیل اینکه ما نمیخواهیم رانتی برای یک واردکننده ایجاد شود، سازوکاری را تعریف کردیم که پس از واردات خودرو، پیش فرض و علی الحساب یک سود بازرگانی پیشبینی میشود و متقاضی خودرو را وارد میکند.
وی افزود: پس از این خودرو در بورس کالا عرضه میشود و فرض کنید که اگر به قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون به فروش برسد، سود مناسب و عادلهای را سازمان حمایت تعیین خواهد کرد. اگر خوردو به طور فرضی ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برسد و ۴۵۰ تومان قیمت واقعی و ۵۰ میلیون تومان را سود در نظر بگیریم، در این شرایط سود بازرگانی به نحوی شناور تعیین میشود که آن قیمت ۴۵۰ میلیون تومان دربیاید. اگر قیمت خودروهای وارداتی در بازار بیش از آن چیزی باشد که آن خودرو در خارج از کشور دارد، این مابهالتفاوت در قالب سود بازرگانی به خزانه دولت واریز میشود تا هیچ سوءاستفاده و رانتی برای واردکنندگان ایجاد نشود.
وزیر صمت در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر رتبهبندی میان صادرکنندگان و آیا وزارت صمت هم در این مساله دخالت خواهد کرد، گفت: اصلا این کار ماست و رتبهبندی را درباره واردکنندگان و صادرکنندگان آغاز کردیم و اگر صادرکنندهای ماده خامی را صادر کند، این به لحاظ فناوری ارزش کمتری دارد تا اینکه صادرکنندهای یک تجهیزات پزشکی را صادر میکند. کالاها بر اساس اینکه دانش پایه یا معمولی باشند و صادرات آن به کدام کشور انجام میشود و کیفیت و مبلغ کالا به چه ترتیبی است، بر اساس شاخصهای مختلفی ارزشگذاری و رتبه بندی میشود، چراکه متاسفانه شاهد هستیم صادرکننده محصولی را صادر میکند که موجب دید منفی به محصولات ایرانی میشود. البته هم اکنون واردات هم بر اساس رتبهبندی انجام میشود و این مساله درباره تولیدکنندگان هم به همین ترتیب است.
وزیر صمت در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر رتبهبندی میان صادرکنندگان و آیا وزارت صمت هم در این مساله دخالت خواهد کرد، گفت: اصلا این کار ماست و رتبهبندی را درباره واردکنندگان و صادرکنندگان آغاز کردیم و اگر صادرکنندهای ماده خامی را صادر کند، این به لحاظ فناوری ارزش کمتری دارد تا اینکه صادرکنندهای یک تجهیزات پزشکی را صادر میکند. کالاها بر اساس اینکه دانش پایه یا معمولی باشند و صادرات آن به کدام کشور انجام میشود و کیفیت و مبلغ کالا به چه ترتیبی است، بر اساس شاخصهای مختلفی ارزشگذاری و رتبه بندی میشود، چراکه متاسفانه شاهد هستیم صادرکننده محصولی را صادر میکند که موجب دید منفی به محصولات ایرانی میشود. البته هم اکنون واردات هم بر اساس رتبهبندی انجام میشود و این مساله درباره تولیدکنندگان هم به همین ترتیب است.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور
به هیچ عنوان از کنستانتره پلت و مش،تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور سراسر کشور،جهت حیوانات و پرندگانتان استفاده نفرمائید،
صاحبان این کارخانجات،سبوس گندم یارانه ایی که سهم شما دامداران و مرغدارانه زحمتکشه،رو در بازار آزاد فروخته و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج(معروف به سبوس برنج دوکوب دقیقا شبیه لطفا به دوستان و همکارانتان اطلاع رسانی فرمائید
محمد
| ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
ناشناس
| ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
رانتی خواهید داد که آن سرش ناپیدا
از اول هم معلوم بود بحث واردات خودرو قرار نسیست منجر به کاهش قیمت بشه و مردم مجبورن باز با قیمت بالا خودروهای غیر ایمن داخلی رو بخرن چون انحصار از بین نخواهد رفت فقط برا حفظ ظاهر مدتی شعار دادن در نهایت هم محتوی قضیه بدون تغییر موند.
شما دقت کنید در همین تابناک یک نظر مثبت راجع به این قانون نمی بینید.
طبق گفته وزیر بالای 10 درصد سود به دولت میرسه نه وارد کننده پس دولت انگیزه داره قیمتها رو بالا نگه داره تا هم قیمت خودروهای داخلی رو توجیه کنه و هم سهم عمده از سود واردات رو به جیب بزنه بنابراین طوری مقررات میزاره که بالاترین نفع رو ببره با توجه به کمبود عرضه و قیمتهای غیر واقعی خودروهای داخلی، خودروی وارداتی هم به بالاترین مبلغ در بورس فروش می رود ( در ضمن شرایطی برا واردات گذاشتن که فقط خودروسازهای فعلی امکان واردات داشته باشن)
از این جیب به اون جیب!!!
این عملیات خودش آخر رانته!!!!!
اولا گرما و مواد هسته ای مصرف میکنی تا برق بدست بیاری !
بعد این برق با ارزش رو برای بدست آوردن یه چیز بی ارزش به گرما تبدیل کنی!
همونقدر این کار احمقانه هست که آزادی اسلحه در هرجایی احمقانه هست!
جلال رشیدیکوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با این بندهایی که در آییننامه آمده است، تمام اقشار مردم دیده شدهاند، اما به نفع خودروسازان.
(آیین نامه جدید واردات با نفوذ مسنقیم مافیا")
اینکه چرا در آخرین لحظات ۱۰ درصد حقوق ورودی خودروهای تا سقف ۱۰ هزار دلار را به ماده ۱۴ قانون گمرکی تغییر دادند که بشود ۳۰ تا ۳۵ درصد؟ مگر قرار نبود به قشر کمدرآمد جامعه برای خرید خودرو کمک کنیم، پس چه شد که در آخرین لحظه، خودرویی که میشد با ۱۰ درصد عوارض، ۳۲۰ میلیون تومان به دست مردم برسد، حال باید حدوداً ۴۵۰ میلیون تومان به آنها عرضه شود. یعنی آقایان همین آییننامه نیمبند را هم تغییر دادند.
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟







