بازدید 17058

خبر مهم وزیر اقتصاد برای بازار ارز

وزیر اقتصاد با اشاره به سیاست دولت برای برقراری ثبات در اقتصاد کلان کشور و آرامش بازار گفت: هرآنچه باعث شوک روانی و شرطی کردن جامعه نسبت به رفع تحریم‌ها شود، خارج از سیاست‌های دولت است.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 28 August 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، احسان خاندوزی در خصوص سیاست ارزی دولت گفت: همچنان سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کمک‌کردن به ثبات اقتصاد کلان و آرامش بازار ارز است تا از نوسانات و تلاطم‌ها جلوگیری شود و فعالین اقتصادی بتوانند برنامه‌ریزی کنند و در سه الی شش ماه آینده جریان صادرات، واردات و تولید کالا توأم با ابهام نباشد.

وی در مورد ابزارهای تحقق این هدف گفت: مهارکردن بخشی از تقاضای غیرضروری ارز و کمک‌کردن به افزایش عرضه ارز در کشور دو ابزار مهم محسوب می‌شوند. با این اقدامات صادرکنندگان می‌توانند ارزآوری بیشتری داشته باشند و ارزها را در بازارهای رسمی عرضه کنند. این کار جلوی خروج سرمایه در حوزه ارزی را تا حد ممکن می گیرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش اظهاری و کم اظهاری گمرک که باعث خارج‌شدن ارز از کشور می‌شود کنترل شده، اظهار کرد: کنترل کردن بخشی که بابت تراکنش‌های بانکی باید درج شود اهمیت زیادی دارد زیرا اگر ارز از کشور خارج شود از این طریق قابلیت شناسایی پیدا می‌کند که این رصد توسط بانک مرکزی در شبکه بانکی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط داخلی و خارجی اقتصاد به جهت اثرات واقعی و انتظاراتی بر اقتصاد کشور مؤثر هستند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم اقداماتی که در حوزه اقتصادی انجام می‌دهیم دارای اثرات بلندمدت و پایداری باشد. هرآنچه باعث شوک روانی و شرطی کردن جامعه نسبت به رفع تحریم‌ها شود خارج از دستورات و سیاست‌های دولت است. در حقیقت باید تلاش کنیم سیاست‌های داخلی کشور باعث ثبات اقتصادی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل