بازدید 36863
با تحولات منطقه و جهان

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه+ فیلم/ ادامه حمله به ساختمان‌های اف بی آی در آمریکا/ حمله موشکی به اردوگاه نیرو‌های ترکیه در اقلیم کردستان/ بسته شدن ۲۳ میلیون وبسایت توسط طالبان

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه، ادامه حمله به ساختمان‌های اف بی آی در آمریکا، حمله موشکی به اردوگاه نیرو‌های ترکیه در اقلیم کردستان، بسته شدن ۲۳ میلیون وبسایت توسط طالبان و قرار گرفتن لبنان در آستانه خاموشی سراسری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 26 August 2022

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه+ فیلم/ ادامه حمله به ساختمان های اف بی آی در آمریکا/ حمله موشکی به اردوگاه نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان/ بسته شدن 23 میلیون وبسایت توسط طالبان

بین الملل تابناک: حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه، ادامه حمله به ساختمان‌های اف بی آی در آمریکا، حمله موشکی به اردوگاه نیرو‌های ترکیه در اقلیم کردستان، بسته شدن ۲۳ میلیون وبسایت توسط طالبان و قرار گرفتن لبنان در آستانه خاموشی سراسری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه

منابع خبری از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به طرطوس واقع در غرب سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که صدای چندین انفجار پیرامون «مصیاف» واقع در حماه شنیده شده است. سانا اما اشاره‌ای به حمله هوایی صهیونیستی نکرد، ولی گزارش داد که سامانه پدافندی سوریه، موشکهای متجاوز را رهگیری کرده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز هم خبر داد که این انفجارها به خاطر حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده و پدافند هوایی سوریه موفق شده است این حملات را دفع کند.

تعداد بازدید : 2070

صابرین همچنین خبر داد که سامانه پدافندی سوریه موفق شده است با اهدافی در ریف حماه مقابله کند.

خبرنگار روزنامه الوطن حاضر در طرطوس هم خبر داد که در روستای «البریج» در ریف طرطوس، به خاطر حملات رژیم صهیونیستی، آتش‌سوزی مهیبی رخ داده است و خودروهای آتش‌نشانی عازم این منطقه شدند.

خبرنگار شبکه الاخباریه هم که در حماه حضور دارد، خبر داد که در پی حملات هوایی به مصیاف، تا کنون دو غیر نظامی زخمی شده‌اند. آمار تلفات این حملات، هنوز نهایی نیست.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه در توضیح جزئیات این تجاوز گفت: پدافند هوایی ما حدود ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شامگاه امروز، با حمله هوایی اسرائیل که از سوی دریا به جنوب غرب استان طرطوس صورت گرفت، مقابله کرد.

وی با بیان اینکه حملات صهیونیست ها همچنین اطراف شهرهای حماه و طرطوس را هدف قرار داد و بیشتر موشک های شلیک شده هم سرنگون شد، خبر داد، در پی حملات مذکور، دو غیر نظامی زخمی شدند، خسارات مادی به بار آمد و باعث آتش‌سوزی در برخی از مناطق شد.

منابع خبری ۲۳ مرداد ماه گذشته از فعال شدن سامانه پدافندی در طرطوس و دمشق در جنوب سوریه خبر دادند. این سامانه‌ها در پی حملات صهیونیست ها فعال شده بود.

این در حالی است که یک منبع نظامی سوریه، در خبرهای تکمیلی این حمله، گفت: دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جنوب شرق بیروت، چند منطقه را در ریف دمشق هدف قرار داد.

به گفته این منبع، همزمان با این حمله، یک حمله دیگری هم از سمت دریا صورت گرفت که در پی آن، مناطقی در جنوب طرطوس هدف قرار گرفت، ولی پدافند هوایی ارتش سوریه، با موشک ها مقابله نموده و تعدادی را سرنگون کرد. وی خبر داد که این حمله، باعث کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن سه تن دیگر شده است.

ادامه حمله به ساختمان های اف بی آی در آمریکا

در ادامه حوادث امنیتی برای پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بعد از بازرسی این نهاد آمریکایی از محل اقامت دونالد ترامپ، شبکه خبری سی‌ان‌ان از دستگیر شدن فردی دیگر در ساختمان اف‌بی‌آی در شیکاگو خبر داد.

سخنگوی سازمان وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا ـ که مسئولیت حفاظت از ساختمان‌های فدرال را به عهده دارد ـ گفت فردی پس از پریدن از حصار ساختمان و پرتاب سنگ، دستگیر و برای انجام معاینه به بیمارستان منتقل شده است.

اف‌بی‌آی گفته در حال تحقیق روی این موضوع است؛ اما از ارائه اطلاعات بیشتر درباره انگیزه احتمالی این فرد خودداری کرد. با این حال، گزارش‌های متعدد حاکی است بعد از حمله مأموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ، تهدیدها علیه کارکنان این نهاد آمریکایی افزایش یافته است.

چند هفته پیش، مأموران اف‌بی‌آی با هجوم به عمارت اعیانی ترامپ در ایالت فلوریدا، چندین جعبه اسناد و مدارک را از وی ضبط کردند. چند روز بعد رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که رئیس جمهور سابق آمریکا شمار زیادی از اسناد محرمانه از جمله مدارک مربوط به تسلیحات اتمی را پس از خروج از کاخ سفید به خانه خود برده است.

ترامپ با محکوم کردن این اقدام از سوی اف‌بی‌آی، از وزارت دادگستری آمریکا درخواست کرد، حکم مربوط به تفتیش منزلش را منتشر کند. وی همچنین برگرداندن مدارک ضبط‌ شده‌اش را خواستار شد.

اقدام اف‌بی‌آی واکنش خشم‌آلود هواداران ترامپ و انتقادهای تند آنها از اف‌بی‌ی و وزارت دادگستری را نیز به همراه داشته است. طرفداران ترامپ معتقدند این تحقیقات انگیزه‌های سیاسی دنبال می‌کرده است.

این اتفاقات باعث افزایش تهدیدها علیه کارکنان اف‌بی‌آی شده. چند هفته پیش مردی هنگام تلاش برای ورود به یکی از ساختمان‌های اف‌بی‌ای به ضرب گلوله کشته شد.

حمله موشکی به اردوگاه نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان

موسسه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که پایگاه نظامی «زیلکان» که نیروهای ترکیه در استان نینوا در آن مستقرند، با ۹ فروند موشک هدف قرار گرفته شد.

به گزارش شبکه خبری «کردستان ۲۴»، موسسه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای که در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک قرار داد، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات موجود، در ساعت ۱۳:۵۰ امروز، پنجشنبه ۲۵ اوت، ۹ فروند موشک به سمت پایگاه نظامی «زیلکان» که نیروهای ترکیه در ناحیه «"بعشیقة» در استان نینوا در آن قرار دارند، شلیک شد.

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه+ فیلم/ ادامه حمله به ساختمان های اف بی آی در آمریکا/ حمله موشکی به اردوگاه نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان/ بسته شدن 23 میلیون وبسایت توسط طالبان

این بنیاد تایید کرد که موشک‌ها از نوع «گراد» و در خارج از کمپ سقوط کرده و هیچ خسارت مادی یا جانی نداشته است.

در این بیانیه آمده است که بر اساس اطلاعات، این موشک‌ها توسط یک موتور «کیا» بین روستای «الفاضلیه» و «کانونه» در محدوده ناحیه «بعشیقة» هدایت شده و یک خودرو تحت تاثیر موشک‌ها در آتش سوخته است.

در همین حال موسسه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق، بقایای کامیونی که اردوگاه هدف قرار گرفته و در حال آتش سوزی بود را منتشر کرد.

ارتش ترکیه آذر سال ۱۳۹۴ با اعزام یک هزار و ۲۰۰ تن از نظامیان خود به منطقه بعشیقه در استان موصل وارد عمق خاک عراق شد. دولت بغداد این اقدام نظامی ترکیه را ناقض حاکمیت عراق دانسته و بارها خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق شده است.

بسته شدن ۲۳ میلیون وبسایت توسط طالبان

دولت موقت طالبان اعلام کرد که در یک سال گذشته در افغانستان، بیش از ۲۳ میلیون وب سایت فیلتر شده است.

به گزارش اردو پوینت، نجیب الله حقانی، وزیر ارتباطات در دولت طالبان گفت: از زمانی که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، دولت موقت بیش از ۲۳ میلیون وب سایت را به دلیل نمایش محتوای غیراخلاقی مسدود کرده است.

حقانی افزود: ما ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار وب سایت را مسدود کرده ایم. آنها هر بار صفحات خود را تغییر می دهند؛ بنابراین، هنگامی که یک وب سایت را مسدود می کنید، وب سایت دیگری فعال خواهد شد.

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه+ فیلم/ ادامه حمله به ساختمان های اف بی آی در آمریکا/ حمله موشکی به اردوگاه نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان/ بسته شدن 23 میلیون وبسایت توسط طالبان

احمد مسعود لطیف راعی، معاون وزیر ارتباطات در دولت موقت طالبان نیز از فیس بوک به دلیل عدم تمایلش به همکاری با مقامات طالبان در زمینه تعدیل محتوا انتقاد کرد.

دولت موقت افغانستان به رهبری طالبان پاییز گذشته پس از خروج نیروهای آمریکایی و فروپاشی دولت مورد حمایت آمریکا به قدرت رسید.

قرار گرفتن لبنان در آستانه خاموشی سراسری

سازمان برق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت نیروگاه تولید برق "الزهرانی" امروز جمعه به اجبار و به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان برق لبنان اعلام کرد که سوخت مورد نیاز تولید برق به پایان رسیده است و فعالیت نیروگاه الزهرانی که تنها نیروگاه در حال تولید برق در کشور است، جمعه به دلیل اتمام سوخت متوقف می‌شود.

حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در سوریه+ فیلم/ ادامه حمله به ساختمان های اف بی آی در آمریکا/ حمله موشکی به اردوگاه نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان/ بسته شدن 23 میلیون وبسایت توسط طالبان

به گزارش میدل ایست نیوز، سازمان برق لبنان اعلام کرد که تاکنون هیچ سوختی برای ماه اوت به موجب توافقنامه امضا شده بین عراق و لبنان دریافت نکرده و تولید برق در نیروگاه‌های برق لبنان، تنها به سوخت عراق متکی است.

این سازمان اشاره کرد که هنوز موعد دریافت برق از اردن و آغاز دریافت گاز طبیعی از مصر مشخص نشده است.

لبنان از بحران مالی و اقتصادی خفقان آوری رنج می‌برد که افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی و پزشکی و کالاهای اساسی، برق و فروپاشی ارزش لیر بر شدت آن افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۲
چرا سوریه مقابله مثل نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
سوریه ؟! :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
مقابله به مثل ؟
سوریه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
روسیه ، نمیتونه مقابله به مثل کنه
سوریه که جای خود داره
اقتصاد کلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
درود بر تابناک سایت معتبر خبری



برنج طارم ایرانی هرکیلو۵۵هزار تومان



برنج شیرودی هرکیلو ۳۵هزار تومان



نرخهای اعلام شده در مبدا،از دست کشاورز و بدون سورت میباشد.




یکی از علت های مهم کاهش قیمت،عدم ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت محصول ،در سال جاری (ابتدای تیرماه تا آواخر آبان هرسال)



علت دوم،ازیاد برنج سال گذشته(توسط محتکران) و برنج سال جاری کشاورزان در انبارها



طبق اطلاعات دریافتی از کارخانجات برنج در شمال کشور،عدم خرید برنج عمده از سوی تجار و بازرگانان نسبت به سالهای گذشته(به زیر بیست درصد)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
کدام سوریه؟!!؟؟
با توجه به انجام حمله هوایی دیشب ؛ احتمالا هفته بعد تشییع جنازه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
شاید هم ۲ هفته بعد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
به شما دشمنان کشور هیچ ربطی نداره . اینها شهداء استقلال کشور هستند .
دوران کنونی برای اسرائیل دوران بزن دررویی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
دوران طلایی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
بهتره میزان مصرف پوشک ارتش اسراییل را بررسی کنی تا بفهمی
رژیم صهیونیستی داره ۱۰ تا میزنه ؛ یه دونه هم نمیخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
سوریه در معذوراتی است که با برطرف شدن ان جواب لگد پرانی های اسراییل داده میشود
پوتین چرا جواب حملات هر روزه اسرائیل رو در سوریه نمیده .؟
پوتینِ بزدل میترسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
میترسه مثل ..
آهن پاره های روسیه ( S300 و S400 ) این روزها در اوکراین و سوریه مایه آبروریزی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
دنیا خندید به آهن پاره های پوتین در اوکراین
سلاح های روسیه رو باید ریخت توی دریا تا خوراک کوسه ها شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
توی کیف هسته ای پوتین هم مقداری هسته آلبالو است تکه ای نان بربر
پس این پوتین چه غلطی میکنه در سوریه که هر روز اسرائیل داره حمله میکنه به مواضع مستشاری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
پوتین در ۲ جیهه سوریه و اوکراین مثل .. گیر کرره توی گِل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
پوتین سوراخه
روسیه باید نظامی های بی خاصیت و ببو گلابی خودش رو از سوریه خارج کنه و ببره توی اوکراین و اونجا به کشتنشون بده .
اینا هیچ خاصیتی ندارن توی سوریه به جز مفت خوری
زنده باد ولادیمیر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
به یه مُرده ؛ نگو زنده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
در سفر به تهران ؛ حماقت از سر و کله پوتین میبارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
۱۴:۲۴
۱۹:۲۵
کاملا معلومه که دو نظر خودت نوشتی
مزدور
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
چقدر سوختید از اقتدار پوتین . فعلا از سرما بلرزید تا حالتون جا بیاد
چه گردن کلفتی داره این اسرائیل!
نه از امریکا حساب میبره نه از روسیه
اونوقت ما برای نابودی آن کلی هزینه باید بدیم که عربها را از دستش آزاد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
عرب ها با اسرائیل رابطه دوستانه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
این اسراییل 25 قرن آینده را نخواهد دید
من مطمئنم
وقتش رسیده که اسرائیل یک گوشمالی حسابی داده بشه ظاهرا تازگی ها پررو شده
اسرائیل آماده باش برای یک گوشمالی جدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
تازگی ها پررو نشده،، خیلی وقته ،، ظاهرا شما خواب تشریف داشتید و مطلع نبودید که در سالهای اخیر، چند بار به نیروهای مستشاری حمله کرده اند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
جواب را البانی نشین برو از خود اسراییلی ها بپرس
بخدا اگر سوریه اراده کنه دست رو ماشه S300 ببره اسراییل کارش تمامه حتی یک قطعه از جت جنگنده اسراییلی سالم نمی مانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
اس ۳۰۰ های روسیه رو داریم میبینیم توی اوکراین که چگونه پرپر میشوند یکی پس از دیگری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
پس کِی میخواد اراده کنه این سوریه شما ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
به گفته ی کارشناسان پزشکی، یکی از عوارض منفی گرمای طاقت فرسای تابستان، اثر بر روی مغز و مشاعر است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
نوکر های امریکا زیاد خوش حال نباشند به موقع اش مثل داعش و معارض ها دخلشون خواهد امد
اکنون جهان توسط فناوری اینترنت و تجهیزات آن و شبکه های اجتماعی و وجود مردم دنیا در این شبکه ها و ارتباط آنها باهم دارد تبدیل به یک‌مغز بزرگ یک موجود زنده بسیار هوشمند و پرقدرت فکری و یا یک عقل کل در تمام دنیا میشود که روز بروز هم بزرگتر و منسجم تر و پیشرفته تر ورشد یافته ترو خودسازمان یافته تر میشود.
ونظام هر کشوری هر قدر که خود را از شراکت و بهره برداری و نتایج شگرف این عقل کل بی بهره نماید به همان اندازه در انزوا و‌تنگناهای زندگی قرار میگیرد .درست مثل اینکه آن بخش از این مغز کل این موجود زنده دچار سکته مغزی شده است و قسمت جسمی و بدنی مربوطه به این موجود عظیم هوشمند جهانی فلج شده است که بایستی بسختی و با هزینه کلان آنرا ترمیم و حفظ و نگهداری نمود.
کی سوریه رو نمیزنه ؟!؟
آمریکا یه طرف و شخم میزنه ، اسرائیل یه طرف و ترکیه ام که دیگه هیچی!!!
روسیه فقط حرف میزنه!!!! تو هر منطقه ام رفته فقط سوراخ شده.....همه جا جنگ راه انداخته ، عرضه جنگیدنم نداره!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی