بازدید 14130
۵

دومین شب تجمع مردم همدان در اعتراض به قطعی آب

دیشب شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه مردم همدان برای دومین شی متوالی در اعتراض به قطعیو کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 25 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از همدان، معترضان شعارهایی همچون «مسوول بی‌کفایت استعفا استعفا»، «همشهری بسه دیگه غیرتت رو نشون بده» و «استاندار استعفا استعفا» سر دادند.

یکی از معترضان با دست‌نوشته با عنوان «خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی‌آبی است» در کنار یک بطری خالی جلب توجه‌ می‌کرد.

این تجمع که حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید با حضور پلیس پایان یافت.

شامگاه سه شنبه نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری همدان برگزار شد.

همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در برخی مناطق مواجه شد. پیش‌بینی می‌شود سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج شود.

همدان دو سال است با کمبود بارندگی مواجه شده و مصرف آب شرب در تابستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در هفته اخیر آب ۲۵ حلقه چاه حفاری یا توسط دولت خریداری شد و به تصفیه‌خانه‌ شهید بهشتی همدان انتقال یافته است. برخی کشاورزان نیز در پویشی با عنوان «نذر آب» چاه‌های خود را به حل مشکل آب شهرشان اختصاص دادند.

وزارت نیرو مردادماه ۱۵ کیلومتر خط لوله اضطراری از سد تالوار به همدان تعریف کرد و ۲۰۰ میلیارد بودجه فوری برای انجام آن اختصاص داد.

تا ده روز آینده خط لوله اضطراری تالوار تکمیل می‌شود و آب به همدان می‌رسد، خط لوله اصلی انتقال آب تالوار به همدان نیز پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب همدان به طور کامل برطرف می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۵
تمام صنایع آب بر ، کشاورزی سنتی ، باغات و ... رو وسط کویر ایجاد کردند ، در مناطق کم آب یا بی آب ، که در تمام جهان بی سابقه هست و هیچ نمونه ای از آن نمیتوان یافت در هیچ کجای دنیا که مثلاً پتروشیمی رو وسط کویر ایجاد کنند !!
بعد برای این صنایع ایجاد تقاضای آب ایجاد شد ، مسئولان راه حل اون رو در انتقال آب از جلگه به کویر یافتند !! و اینهم هم بی سابقه در جهان هست که جلگه رو خشک کنند و بیابان رو آباد کنند !!

چرا صنایع رو در کناب آب ایجاد نکردند ؟ چرا استانهایی مثل همدان ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، سمنان رو که آبی ندارند بر پایه اقتصاد بی آب مثلا گردشگری ، آی تی ، پزشکی بنا نکردند؟

یک سوال چرا کشور رو نابود کردند؟ یا مدیریت منطقه ای و طایفه ای ؟
مشکل بی آبی همدان مربوط میشود :

1 مدیریت این استان از ناکارمدی نداشتن تخصص لازم نداشتن تدبیر مدیریت و نداشتن سواد کافی در مواجهه با بحرانهای محیطی

2- سرازیر شدن جمعیت از روستا ها و شهرستانهای و استانهای همجوار به این شهرستان و با لا رفتن نرخ جمعیت این شهر قبل از برنامه ریزی و ایجاد ساختار ها و بستر ها مناسب با رشد جمعیت

3- عدم استفاده درست از مصرف آب شرب و اسراف فراوان توسط شهروندان خواسته یا ناخواسته

4- عدم استفاده درست و عدم الگوی کاشت محصولات مناسب در این استان و کشت محصولات که آب بیشتری مصرف میکنند و حفر چاههای غیر مجاز بخصوص در دشت بهار و کبودر آهنگ

5- فرسوده بودن سیستم آب رسانی در سطح شهر که خوداین موضوع باعث هدر رفت زیاد آب میشود


6- مصرف سنگین آب شرب برای تولید برق در نیروگاه شهید مفتح که باعث بحران و بوجودآمدن سیاه چاله های عظیم در کبور آهنگ و فامنین شده . از روز اول متخصصان و مهندسان ژاپنی سازنده این نیروگاه هشداهار فراوانی داده بودند که ساختن نیروگاه آبی در همدان باعث ویرانی محیط زیست و منابع طبیعی این استان خواهد شد ولی دستور رییس دولت وقت هاشمی رفسنجانی علیرغم هشدارها این نیروگاه ساخته شد وباعث مصیبت های زیادی شده وخواهد شد
از پاییز سال قبل مشخص بودکه با بارش های خیلی کم که در فصل بهار امسال هم تشدید شده بود با بحران بی آبی مواجه خواهیم شد

مسئولین استان باید فرهنگ سازی می کردند که مردم نهایت دقت را در استفاده از آب شرب انجام دهند

مسئولین باید الگوی مصرف تعیین می کردند واگر کسی رعایت نمیکرد بار اول جریمه و بار دوم قطع انشعاب تابا دادن تعهد ملزم به رعایت الگوی مصرف شود

مسئولین باید با تدبیر و آگاه سازی برای کشاورزان آنها را به کشت محصولات با مصرف آب پایین وادار میکردند و کشت محصولاتی مانند هندوانه خیار و ... که مصرف آب زیادی دارند را ممنوع می کردند

و خیلی کارهایی دیگری مه میشد انجام داد تا اینگونه شهروندان شهرهمدان با قطعی روزانه 12 ساعت آب مواجه نشوند

و در کنار این کارها پیگیری های مستمر شبانه روزی انجام میدادند تا آب از استانهای همجوار که سالهاست تصویب شده ولی انجامنشده را به انجام برسانند

ولی خیلی راحت مسئولین استان همدان دست روی دست گذاشتن تا روز آخر

و یهویی شروع کردن به قطع 12 ساعت آب مصرفی شهروندان

البته مشکل این استان از ناتوانی مسئولین بالای استان هست

شخص استاندار همدان فقط با کت و شلوار های رنگارنگ از این جلسه به آن جلسه

نفر دوم استانداری بعد از هفت سال بازنشستگی در این دولت برگشت بکار شده

خب چه توقعی می توان داشت؟؟؟
بالاخره مردم چه کنند چرا حق مردم را برسمیت نمی شناسید
با حضور پلیس پایان یافت یا سرکوب شد؟؟؟شدن مثل یزد که برای اب هم فریاد میزنی سرکوبت میکنن
چقدر مدیریت و پیش بینی درست!!!!!یعنی مدیریت آب شهرستان نمیفهمیدن که آب سد داره تمام میشود و باید راه های جایگزینی را قبل از بحرانی شدن اجرایی کنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست