بازدید 6009

دستگیری ۸ قاچاقچی با ۱۶۰۰ کیلو مواد مخدر

کد خبر: ۱۱۳۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳ 24 August 2022

درگیری مسلحانه بین قاچاقچیان مواد مخدر با مأموران پلیس سیستان و بلوچستان منجر به دستگیری 8 سوداگر مرگ و کشف بیش از یک و نیم تن مواد مخدر شد.

به گزارش خراسان، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این عملیات اظهار داشت: به منظور کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و رصد تحرکات قاچاقچیان در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق افیونی برای جابه‌جایی و انتقال محموله سنگین مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر و نیکشهر شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند. قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با خودروهای سواری 405 و سمند و وانت تویوتا در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، شروع به تیراندازی سمت آنان کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی مقابله به مثل کرده و با آتش پرحجم خود خودروهای حامل مواد را زمینگیر کردند.

وی بیان کرد: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان هشت سوداگر مرگ دستگیر شدند. در پاکسازی محل‌های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع بیش‌ از یک تن و 600 کیلوگرم مواد افیونی کشف شد.

سردار طاهری با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، گفت: عزم پلیس استان در مقابله با پدیده خانمانسوز قاچاق مواد افیونی جدی است و در این مسیر از شهروندان درخواست داریم اخبار و اطلاعات خود را در تماس با 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار