بازدید 43513
با تحولات منطقه و جهان

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه، طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران، نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا، دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل و افزایش تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 20 August 2022

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

بین الملل تابناک: حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه، طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران، نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا، دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل و افزایش تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

منابع خبری امروز شنبه از حمله موشکی دوباره به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در کنار بزرگترین حوزه نفتی در شرق شهر دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند فروند موشک بامداد شنبه پایگاه نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در حوزه نفتی "العمر" در شرق شهر دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار داد.

بر پایه این گزارش، در پی این حمله موشکی، بالگردهای آمریکایی به طور گسترده بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

به نوشته اسپوتینک، صدای انفجارهای پیاپی در منطقه اطراف حوزه نفتی العمر به گوش رسید و همزمان پروازهای شناسایی صورت گرفت و هواپیماهای جنگی آمریکا نیز به طور گسترده به پرواز درآمده و نیروهای آمریکایی اقدام به گشت زنی کردند.

این در حالی است که پیش از این نیز، فرمانده نیروهای ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا ۲۵ مردادماه از اصابت چند موشک به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در کنار حوزه نفتی "العمر" در شرق سوریه خبر داده بود.

این فرماندهی گفته بود که این حمله تلفاتی نداشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک درباره انفجار در پایگاه آمریکا در کنار حوزه نفتی العمر به نقل از منابع محلی خود اعلام کرده بود که صدای چند انفجار دوشنبه شب پیرامون منطقه به گوش رسید و سپس روشن شد که محل اقامت و استراحت نظامیان ارتش آمریکا در این پایگاه مورد حمله قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزود که پس از شنیده شدن صدای انفجار، آژیر خطر و آمبولانس پیرامون این حوزه نفتی به صدا درآمد و بالگردهای ارتش اشغالگر آمریکا نیز همزمان در محل به پرواز درآمدند.

براساس گزارش رسانه ها، پایگاه آمریکا در کنار حوزه نفتی العمر، بزرگترین پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در شرق استان دیر الزور و حوزه نفتی العمر بزرگترین حوزه نفتی سوریه است. اشغالگران آمریکایی در چند سال اخیر اقدام به سرقت منابع نفتی سوریه کرده اند.

این حملات جدید بعد از اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی و عناصر مسلح گروه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) وابسته به آمریکا در محاصره شهر ذبیان در مجاورت این حوزه نفتی برای چهارمین روز متوالی صورت می گیرد.

برخی منابع خبری روز ۲۶ مردادماه نیز از وقوع چند انفجار شدید در اطراف پایگاه ارتش آمریکا در کنار حوزه نفتی "الجبسه" در شرق سوریه همزمان با تمرین های نظامی نیروهای آمریکایی با شبه نظامیان مسلح وابسته به آمریکا خبر داده بودند.

طرح قانونگذاران آمریکا برای دایمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران

گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا، طرحی برای دائمی کردن یکی از قانون‌های تحریمی علیه ایران ارائه کرده‌اند.

«تیم اسکات»، «ماگی هاسان» و «بیل هاگرتی»، نمایندگان مجلس سنای آمریکا طرحی به نام «مستحکم کردن "قانون تحریم‌های ایران" (آیسا) ارائه کرده‌اند.

هدف این طرح، دائمی کردن «قانون تحریم‌های ایران» که به «قانون داماتو» هم شهرت دارد، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه اعمال تحریم‌های ثانویه علیه بخش انرژی ایران را می‌دهد.

قانون داماتو در سال ۱۹۹۶ به تصویب کنگره رسید. از آن زمان به بعد، مفاد این قانون به نحوی توسعه یافته‌اند تا دیگر صنایع ایران را هم شامل شوند. این قانون هر ده سال یک بار تمدید می‌شود.

تیم اسکات درباره این طرح گفته است: «تحریم‌های آمریکا یک بازدارنده ضروری ضد این رژیم خطرناک و بی‌ثبات است و به همین دلیل طرح من به دنبال آن است تا تحریم‌ها علیه ایران را دائمی کند.»

سناتور هاسان هم گفت: «ایران مکررا اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ای در خاورمیانه انجام داده است. این طرح دو حزبی اطمینان حاصل خواهد کرد که ما تحریم‌ها علیه ایران را ادامه خواهیم داد.»

تحریم‌های آمریکا یا به واسطه صدور یک مصوبه قانونی از سوی کنگره آمریکا وضع می‌شوند و یا به وسیله حکمی (دستور اجرایی) که رئیس جمهور صادر می‌کند. البته نوعی از همپوشانی هم بین این دو وجود دارد. جدا از دستورهای اجرایی که رئیس‌جمهور به ابتکار خود صادر کرده است، یک‌سری دستورهای اجرایی دیگر نیز صادر شده‌اند که مبتنی بر مصوبات کنگره هستند یا متعاقباً در مصوبات کنگره تأیید شده‌اند.

ایران هم به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه غرب آسیا که با وقوع انقلاب اسلامی سد منافع آمریکا در این منطقه بوده همواره آماج تحریم‌های این کشور قرار گرفته است.

در داخل کنگره آمریکا، نقش گروه‌ها و لابی‌های داخلی برای تشدید قوانین تحریمی ضد ایران بسیار چشمگیر و گسترده است؛ مثلا ارتباط نزدیک لابی آیپک با هاوارد بردمن، رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان صد و یازدهمین کنگره آمریکا نقش مهمی در جهت دهی و ارائه طرح اولیه قانون تحریم بنزین ایران ایفا کرد. طرح اولیه قانون جامع تحریم ایران نیز با ارتباط دهی و تاثیرگذاری هدفمند و منسجم لابی آیپک با رییس کمیسیون امور بانکی مجلس «کریستوفر داد» از حزب دمکرات شکل گرفت.

کنگره صهیونیسم، سازمان جهانی صهیونیست، فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی، کمیته امور عمومی و اسراییل، کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی، لابی مسیحیان صهیونیست، کنگره مراقبت پنتاگون، کنفرانس امنیتی هرزلیا، موسسه یهود در امور امنیت ملی، از مهم‌ترین لابی‌های رژیم صهیونیستی هستند که با لابی گری خود در معماری فکری برخی قانونگذاران حامی تحریم جمهوری اسلامی ایران تأثیر دارند.

لابی ایپک در اکثر گزارش‌های پژوهشی خود برای تاثیرگذاری بر نمایندگان به برخی قوانین کنگره همچون قانون مقابله با تکثیر تسلیحات جمعی با قانون تحریم‌های ایران استناد می‌کنند.

رویکرد مراکز پژوهشی معتبر آمریکا مستقیم بر طرح‌های تحریمی قانونگذاران کنگره تاثیرگذار است. برای مثال موسسه واشنگتن در امور خاورمیانه نزدیک به عنوان یکی از مراکز پژوهشی معتبر آمریکا که به نومحافظه کاران وابسته است، یکی از روش‌های جنگ نرم برای تغییر رفتار هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را مدیریت تحریم‌های هوشمند معرفی کرده است.

یکی از آخرین قوانین تحریمی ایالات متحده آمریکا علیه ایران، قانون کاتسا بود که در ابتدا به منظور تجمیع تمام قوانین تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا تصویب شده بود، اما پس از مدتی تحریم‌هایی نیز ضد کره شمالی و روسیه نیز در آن گنجانده شد.

در بسیاری از مصوبات کنگره آمریکا، اختیار تعلیق تحریم‌ها بر عهده رییس جمهور این کشور است، ولی لغو همیشگی آن بر عهده کنگره آمریکاست.

نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا

کاخ سفید در پی اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در انتقال اسناد محرمانه و فوق محرمانه به اقامتگاه شخصی اش در فلوریدا، نگران افشای روش‌های سرویس های جاسوسی این کشور شده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا جمعه شب به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد کاخ سفید در محافل خصوصی از اقدام رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتقال مجموعه‌ای از اسناد محرمانه و فوق محرمانه به محل اقامتش در ایالت فلوریدا ابراز نگرانی کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، همزمان با آشکار شدن جزئیات بیشتری از حمله اف‌بی‌آی به محل اقامت رئیس جمهوری سابق آمریکا، مقامات کنونی دولت جو بایدن نگران هستند که چه اطلاعاتی از سوی دونالد ترامپ به محل اقامتش منتقل شده است.

مقامات کنونی دولت آمریکا همچنین نگران هستند که آیا این اطلاعات ممکن است، منابع و روش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد یا خیر؟!

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

یک مقام ارشد آمریکا که نامش بیان نشده است، به شبکه سی ان ان گفته است: نگرانی های عمیقی وجود دارد.

به گفته یک منبع آگاه دیگر، مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین نگران اطلاعاتی هستند که ممکن است ترامپ خارج کرده باشد.

این منبع آگاه گفته است، نمایندگان جامعه اطلاعاتی آمریکا در ماه های گذشته، گفت‌وگوهایی با وزارت دادگستری، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره و سازمان آرشیو اسناد ملی آمریکا درباره اسناد حساسی که ممکن است مفقود شده باشند، داشته اند.

مقامات کاخ سفید از اظهارنظر درباره این موضوع در محافل عمومی خودداری کرده و اصرار دارند که وزارت دادگستری باید درباره تحقیقات این پرونده اظهارنظر کند.

مقامات آمریکایی اظهار کرده اند به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این پرونده گزارشی ارائه نشده و اطلاعات مربوطه تنها از طریق گزارش‌های رسانه‌ای به دفتر کار او رسیده است.

یک قاضی آمریکا خواستار انتشار برخی مدارک و شواهد وزارت دادگستری شده که منجر به صدور حکم جستجو از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین شده است.

به گزارش رویترز؛ ماموران پلیس فدرال آمریکا دو هفته پیش با یورش به اقامتگاه ترامپ در "مارئه لاگو"درفلوریدا شماری از اسناد و مدارک کاملا سری و محرمانه کاخ سفید را ـ که غیرقانونی به این مکان انتقال داده شده بود ـ ضبط کرده و با خود بردند.

بروس راینهارت قاضی آمریکا گفت: به رغم مخالفت وزارت دادگستری، به نظر او بخش هایی از این اسناد و مدارک قابلیت انتشار دارند و به وزارت دادگستری دستور داد بخشی ویرایش شده از آنها را تا پنجشنبه آینده منتشر کند، هر چند به دادستان ها در صورت مخالفت با پیشنهاد او، فرصت تجدیدنظرخواهی داده خواهد شد.

یورش ماموران فدرال به اقامتگاه ترامپ، نقطه اوج چشمگیری در یکی از بسیار پرونده های فدرال و ایالتی ترامپ از هنگام پایان دوره ریاست جمهوری او و همچنین در مورد کسب و کار خصوصی اش به شمار می رود.

با اینکه ترامپ جمهوری خواه به تمایل خود برای رقابت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اشاره کرده، هنوز این موضوع را قطعی اعلان نکرده است.

وزارت دادگستری با انتشار حتی بخشی از این اسناد و مدارک منجر به جستحو در مارئه لاگو مخالفت کرده است.

به نوشته تارنمای نشریه انگلیسی «دیلی میل»؛ ترامپ که دو استیضاح از سوی کنگره را در کارنامه دارد، در پی یورش اخیر اف. بی. آی به محل اقامت خود در فلوریدا و همچنین بازجویی از برخی مشاوران سابقش در کاخ سفید، پلیس فدرال آمریکا را به صراحت تبهکار خواند.

ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پلیس اف. بی. آی را به خاطر آنکه در یورش به محل اقامت وی در «مارئه لاگو» فلوریدا هر آنچه در دسترس بود ازجمله پاسپورت های وی را با خود همراه برده اند، «تبهکاران پیش پا افتاده» خواند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز روز گذشته گزارش داده بود که «پت سیپولونه» یکی از اعضای سابق شورای کاخ سفید، به همراه «پاتریک فیلبین» طی روزهای اخیر توسط اف. بی. آی درمورد انتقال اسناد محرمانه از کاخ سفید به مارالاگو، مورد بازجویی قرار گرفته اند، این دو فرد در واقع از مقام های ارشد در دولت ترامپ به شمار می روند که توسط پلیس فدرال آمریکا مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته اند.

 شبکه خبری فاکس اعلام کرد، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) سه گذرنامه توقیف شده دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را به وی بازگردانده است.

اف بی آی در پی یورش به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق درباره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است؛ بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، نیروهای پلیس در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافتند که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بوده است.

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهام ها و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است؛ قانون مقابله با جاسوسی در آمریکا ـ که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد ـ یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به اقامتگاه او در مارئه لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

نمایندگان ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل گفت وگو کردند. این اولین دیدار بین مقامات ارشد دو کشور از زمان تشدید خشونت ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ محسوب می شود.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در قفقاز جنوبی و بحران گرجستان، تویوو کلاآر در توییتر گفت و گوهایش با آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان، و حکمت حاجیف، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان، را «مذاکراتی خوب و اساسی» توصیف کرد.

کلاآر جزئیاتی از این گفت‌وگوها را گزارش نکرد، اما عکسی را منتشر کرد که در آن مقامات ارمنستان و آذربایجان در جریان مذاکرات با میانجیگری وی و سایر نمایندگان اتحادیه اروپا نشان داده شده اند.

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

هیچ گزارش فوری یا اظهارنظری از سوی مقامات باکو و ایروان درباره این دیدار وجود نداشت.

گریگوریان و حاجیف آخرین بار در ماه اردیبهشت در بروکسل برای گفتگو در مورد روابط دوجانبه بین دو همسایه که سال ها درگیر مناقشه بر سر قره باغ بوده اند، ملاقات کرده بودند.

به گفته نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، انتظار می رفت که آنها در ماه خرداد نشست دیگری برگزار کنند، اما این نشست توسط طرف آذربایجان لغو شده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در اواخر تیرماه از باکو و ایروان در تلاشی آشکار برای سازماندهی یک نشست جدید بازدید کرد.

در جریان جدیدترین تشدید تنش در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی که از ۱۰ تا ۱۲ مرداد رخ داد، حداقل یک سرباز آذربایجانی و دو سرباز ارمنی تبار کشته شدند. دو طرف یکدیگر را مقصر این خشونت ها دانستند.

افزایش تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل

یک رسانه صهیونیست روز جمعه از تنش سیاسی بین مصر و رژیم صهیونیستی درپی تحولات اخیر در نوار غزه و کرانه باختری خبر داد.

بر اساس این گزارش، روزنامه هاآرتص اعلام کرد که تحولات اخیر و تجاوز نظامی به نوار غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، موجب ایجاد تنش سیاسی در روابط مصر و اسرائیل شده است.

این در حالی است که روزنامه لبنانی الاخبار اخیراً در گزارشی اعلام کرد که گفت‌وگوها بین جهاد اسلامی و مصر در رابطه با توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه به بن‌بست رسیده است.

حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه/ طرح قانونگذاران آمریکا برای دائمی کردن یک قانون تحریمی علیه ایران/ نگرانی کاخ سفید از احتمال لو رفتن روش‌های جاسوسی آمریکا/ دیدار مقامات ارشد ارمنستان و آذربایجان در بروکسل

این روزنامه اشاره کرد که به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوها بین جهاد اسلامی و قاهره در پی شانه خالی کردن رژیم صهیونیستی از اجرای بندهای این توافق انجام گرفته است.

آزادی بسام السعدی از رهبران اسیر جهاد اسلامی و اسیر خلیل عواوده از جمله بندهای توافق آرام‌سازی اوضاع در غزه در پی درگیری‌های ۳ روزه اخیر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی بود اما این رژیم تا این لحظه زیر تعهدات خود زده و حاضر به آزادی این دو اسیر فلسطینی نشده است.

گفتنی است، پیش از برقراری آتش بس، رژیم صهیونیستی وعده داده بود در صورت توقف حملات موشکی از سوی جنبش جهاد اسلامی، بسام السعدی و خلیل عواوده از اسرای فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
قرار نیست ما برای رفع نگرانی های آقایون اونور آب از فناوریمون و از نیازهای فنی کشورمون چشم پوشی کنیم، و بجاش یه چیز نصفه نیمه بدست بیاریم. اگه قراره نگرانی رفع بشه، باید برای هر دو طرف رفع بشه. هنوز قرارداد بسته نشده به فکر تحریم های دائمی هستن. این چیزی جز مسخره کردن ایران نیست. به ملت 80-90 میلیونی شدن دستمره یه مشت قانون گذار مفت خور آمریکائی. به نظر من بهتره ایران رسما اعلام کنه یا همه چی، یا هیچچی. هیچ قرارداد هسته ایی یا نباید امضا بشه، یا شرایط کاملا عادی بشه و کلیه تحریم ها باید رفع بشه. ضمن اینکه ایران این همه پول برای متحدینش داره خرج میکنه، اما از این نکته حیاتی غافل هست که لابی گری در آمریکا به صورت کاملا ضروری باید شکل بگیره. این همه فشار سناتورها و نمایندگان کنگره صرفا بخاطر بدست آوردن حمایت لابی اسرائیل ایپک هست. ایران هم باید برای خودش در آمریکا قطعا یه لابی راه بندازه. وگرنه چه خوشتون بیاد، چه نیاد از گزند این کشور هرگز در امان نخواهیم بود و آمریکا کشوری نیست که بگیم حالا اگه یه کاری هم کرد، خوب کرد و اهمیتی نداره. این تحریم ها سالها رو زندگی ملت تاثیرات منفی گذاشته و جمهوری اسلامی باید سریعا یک لابی قوی در این کشور راه بندازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
هرچی از سربازان امریکایی کشته شوند از طبقه سیاه پوست و بدبخت جامعه است.
روز به روز تک قطبی بودن جهان اعیان تر و آشکارتر میشود
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
آرزوهای قلبیت رو بیان میکنی یا اخبار رو اینجوری تحلیل میکنی. بعلأ که خیلی آشکار امریکا از مواضع زیاده خواهانه‌اش عقب نشینی میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
۱۰:۵۳
حال و روز این روزهای روسیه و چین که با درماندگی و فشلی میگذرد مصدق سخنان بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ناشناس باهات موافقم جهان داره تک قطبی می شه . چین قبله ی بعدی برای شمایی است که امروز در برابر آمریکا تعظیم کرده اید .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
کافی است روسیه از طریق گروه های مقاومت وارد عمل شود.
مجددا حملات پوشکی به پایگاههای کدخدا
هدف از حمله به پایگاه های آمریکا در این شرایط برهم زدن مذاکرات است
مشکل اصلی توافق و پاره کردن و نکردن برجام تو آمریکاست اون وقت یه عده در داخل به عنوان موافق و مخالف برجام دارن سر و کله یکدیگر میزنن و همدیگر را متهم می کنن
اسنادی که در خانه ترامپ بود، حسرتی بزرگ برای سرویسهای اطلاعاتی سایر کشورهاست. اینکه این سرویسها نتوانسته اند با رسیدن ارزیابی درست از ترامپ، این اقدام او را پیش بینی و یا از طریق منابع رصد و این اطلاعات را سرقت کنند بزرگترین حسرت سرویسهای اطلاعاتی است.
با وجود انتشار اخباری بسیار جزئی درباره روسای جمهور آمریکا (مثل ویدئوی دست دادن بایدن با موجود خیالی یا صحنه پوشیدن کت و ... و قبلا همین رویه درباره ترامپ) چرا سرویس های اطلاعاتی نتوانسته اند این اقدام او را پیش بینی و رصد و از موقعیت پیش آمده بهره برداری کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
خود صاحب خانه میگه اسنادی نبوده اونوقت تو چی می گی ؟ نکنه از افراد خانواده ی ترامپ هستی ؟ و اگر هم سندی بوده اول از همه دستگاه اطلاعاتی آمریکا زیر سوال میره که چطور سری ترین اسناد سر از یک خانه درآورده اند .
ارمنستان ۳۰ سال تجاوز و اشغال کرد خاک آذربایجان را، الان هم با پررویی داره مظلومبازی در میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
به تو چه ؟ به من چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
به تو چه ؟ به من چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
اتفاقا به ما مربوطه موضوع اسرائیل که فقط رسانه ما بهش میگه رژیم صهیونبستی اصلا به ما مربوط نیست و همسایه ما نیست که هر روز اخباری ازش میاد بیرون ارمنستان و آذربایحان همسایه های شمالی ماست و به ما مربوط میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ارمنستان خوب کاری کرده
حمله موشکی به پایگاه آمریکا برای من نه نان می شه نه آب برای من این مهمه که چرا نماینده های شهرم توی بستن قرارداد باید کلا سرشون بره واز سال 93 تا حالا سرمایه گذار بازار میوه وتره بار شهریار آن را تمام نکرده. ومدیران شهرداری در این باره جوابگو نیستند که کی این پروژه که باید سال 97 افتتاح می شد. تحویل خریداران گردد.
پاسخ ها
ت س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
هر کی به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه.برادر عزیز این چیه نوشتی. اصلا هیچ ربطی نداره
سر به زنگا دوستان کاسب تحریم دوباره شیطنت کردن.تابی جان سرکاریم
ارمنستان بازهم درفکراشغالگری وفریب جامعه جهانی است عجیب است بعضی اقوام وقتی چیزی رابناحق وبه زور تصرف کردند بیرون کردنشان بشدت سخت میشودومتاسفانه آذربابجان گرفتاراین گروه شده
ما باید منطقه تالش رو از چنگ اذربادمجان خارج کنیم و به خاک ایران ملحق کنیم این منطقه به ایران تعلق دارد و توسط روسیه تزاری از ایران جدا شده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
این چه جور ادبیاتی است برادر؟ من یک ایرانی ام یک فارس
و اذربایجان را پاره ای از تن خود میدانم.
خدا نگذره از کسایی که هر جوری شده می خوان برجام اوکی نشه
بچه سرطانی ندارید بفهمید بالا رفتن دلار و پیدا نشدن دارو چه به سر پدر مادر مادر میاره
به پیر به پیغمبر دیگه توان بیشتر از این نداریم گرونی کمرمون شکسته
ترامپ نفوذی پوتین
برای به خاک مالیدن بینی آمریکا ایران باید در بین کشورهای دشمن آمریکا نقش محوری برای هدایت و سازماندهی آنها ایفا کند. تمرکز بر روش هایی که آمریکا را روز به روز ضعیف تر و متشتت تر کند مانند حذف دلار از معاملات جهانی باید مورد تاکید باشد.
باید ترتیبی داده شود که پس از موشک باران پایگاه های آمریکا بالگرد ها و شکاری های آنها و نیز اتومبیل های گشتی آنها که برای پیدا کردن نقاط شلیک موشک تجسس می کنند نیز هدف قرار گیرند و منهدم شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل