بازدید 5889

خسارت میلیاردی نتیجه اعتماد بی جا در فضای مجازی

کد خبر: ۱۱۳۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ 17 August 2022

عامل کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از زوج کرمانی از طریق فضای مجازی شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

به گزارش خراسان، رئیس پلیس فتای کرمان اظهار کرد: یک زوج کرمانی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند توسط یک وکیل مهاجرتی مورد کلاهبرداری سایبری در فضای مجازی قرار گرفتند. پس از طرح شکایت، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: با اقدامات تحقیقاتی پلیس مشخص شد شاکیان که قصد خروج از کشور را داشته اند، با فردی در فضای مجازی که خود را وکیل مهاجرتی معرفی کرده بود، آشنا می شوند و با وعده فراهم کردن اقدامات سفر و پس از آن کسب و کار و خرید منزل در کشور مقصد، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال را طی چند مرحله به حساب او واریز می کنند و پس از آن شخص وکیل ارتباط با موکلین خود را قطع می کند.

وی بیان کرد: از آن جا که دامنه جرم این متهم وسیع ارزیابی شد، با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در یکی از استان های مرکزی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با توجه به پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های برخی کشورها از لحاظ پذیرش مهاجر گفت: گرفتن اقامت کشورهای دیگر و زندگی یا تحصیل در یک محیط جدید با قوانین و شرایط متفاوت، کار آسانی نیست و افرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از طریق رسمی پیگیر امور مهاجرت خود باشند و فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر