بازدید 9485

ورود ۱۵ فروند جنگنده چینی به حریم هوایی تایوان

تایوان می‌گوید که بعد از سفر هیأت آمریکایی به این جزیره، جنگنده‌های چینی حریم هوایی این کشور را نقض کردند.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 15 August 2022


ورود ۱۵ فروند جنگنده چینی به حریم هوایی تایوان
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر مجدد هیأتی از قانونگذاران آمریکایی به تایوان، آن هم از بعد از تنش‌های اخیر پکن با واشنگتن بر سر سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به این جزیره، با واکنش نظامی چین همراه شد.

وزارت دفاع تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۱۵ فروند هواپیمای جنگی چین به بهانه برگزاری رزمایش در آب‌های جنوبی این کشور، از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه با اعلام این خبر، رزمایش‌های نظامی جدید چین را محکوم کرد اما گفت که به چنین اقداماتی، با «آرامش» واکنش نشان خواهد داد.

امروز فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین اعلام کرد که دور جدیدی از رزمایش‌های نظامی را در نزدیکی جزایر پِنگو - که تایوان ادعای مالکیت بر آنها را دارد - آغاز کرده است.

از سوی دیگر، «تسای اینگ‌ون» رئیس جمهور تایوان در دیدار با قانونگذاران آمریکایی در دفتر خود، گفت رزمایش‌های نظامی چین به شدت بر صلح و ثبات منطقه تأثیر گذاشته است.

به نوشته رویترز، تسای در این‌باره توضیح داد: «ما در حال همکاری نزدیک با متحدان بین‌المللی برای نظارت دقیق بر وضعیت نظامی هستیم. در عین حال، ما هر کاری می‌کنیم تا به جهان بفهمانیم که تایوان مصمم به حفظ ثبات و وضعیت موجود در تنگه تایوان است».

«لیو شیائومینگ» نماینده ویژه دولت چین در امور شبه‌جزیره کره نیز در واکنش به این سفر گفته بود پکن از واشنگتن می‌خواهد دخالت در امور داخلی این کشور را متوقف کند و به سیاست «چین واحد» پایبند باشد. (جزئیات بیشتر)

سفارت چین در واشنگتن نیز طی بیانیه‌ای گفت: «جدیدترین سفر اعضای کنگره به تایوان یک بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد ثبات در سراسر تنگه تایوان باشد و از هیچ تلاشی برای ایجاد تقابل بین دو طرف و مداخله در امور داخلی چین دریغ نکرده است».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر