بازدید 8746

قیمت انواع ماهی سرخو پرورشی در تهران

کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 13 August 2022

ماهی ها خواص های فروانی برای بدن دارند که هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. خواص درمانی ماهی سرخو جنوب باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند به خاطر داشتن ویتامین B6 و B12 خواص این ماهی را از بقیه ماهی ها متمایز کرده است.

ماهی سرخو منبع زیادی از سلنیوم دارد به خاطر ماده معدنی که دارد بدن انسان نیاز اصلی خود را از این ماهی دریافت می کند وجود سلنیوم در ماهی سرخور باعث درمان بیماری قلبی می شود و بیماری سرطان را کاهش می دهد.

قیمت انواع ماهی سرخو پرورشی در تهران

زیستگاه ماهی سرخو معمولا در سواحل استان هرمزگان می باشد که در جزیره های صخره ای مانند کیش، هرمز و غیره زندگی می کنند صید انواع ماهی سرخو در فصل انجام می شود، گوشت این ماهی دارای فسفر بی نهایت و اسید های چرب امگا 3 می باشد.

وقتی ماهی را تازه خریداری می نمایید باید آن را تمیز کنید و داخل فریز های خانگی قرار دهید مدت زمان انقضاء ماهی از زمان صید به مدت 6 ماه آن را می توانید داخل فریز نگه دارید. برای رفع یخ زدگی ماهی به هیچ عنوان از روش های زیر آب گرم کرفتن یا روی حرارت قرار دادن استفاده نکنید 24 سساعت قبل ماهی را بیرون گذاشته تا با دمای محیط یخ آن باز شود و بعد آُماده پخت شود.

ماهی سرخو پرورشی

با توجه به استقبال فراوانی که از خرید و استفاده از ماهی سرخو در تمام کشور به عمل آمده است، تولید آن به صورت پرورشی نیز در شهرهای جنوبی کشور رونق فراروانی یافته و بسیاری از مجتمع های پرورش ماهی نسبت به تولید و عرضه ماهی سرخو جنوب خوشمزه و مفید اقدام نموده اند.

این نوع ماهی را می توان به روش های مختلفی جهت پخت غذا مورد استفاده قرار داد این ماهی از گوشتی معطر و خوشبو برخوردار بوده و به همین علت انواع مختلف غذا ها را می توان با استفاده از آن تهیه نمود.

استفاده به صورت آب پز برای تهیه قلیه ماهی و یا کباب کردن آن، از راه های متداول جهت تهیه غذا با ماهی سرخو می باشد.

قیمت انواع ماهی سرخو پرورشی در تهران

تمامی محصولات دریایی مانند ماهی سرخو پرورشی اگر به صورت تازه مصرف شوند، از طعم و خاصیت بسیار بیشتری به نسبت محصولات منجمد شده برخوردار خواهند بود و به همین دلیل بسیاری از افراد نسبت به تهیه ماهی های تازه حساسیت به خرج می دهند و تمایل چندانی نسبت به استفاده از ماهی منجمد ندارند.

ماهی سرخو از نظر ظاهری بسیار به ماهی سنگسر شبیه بوده و رنگ پوست آن نارنجی و گوشت آن سفید می باشد.

این نوع ماهی از گوشت بسیار لذیذ و خوشبویی برخوردار بوده و به همین دلیل طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

ماهی سرخو در تهران

به دلیل دور بودن استان تهران از دریاهای شمالی و جنوبی کشور نمی توانید انتظار داشته باشیم که ماهی سرخو در این استان به وفور یافت شود و یا انتظار وجود ماهی تازه و صید روز را بازارهای این استان داشته باشیم.

بخاطر همین دلایل ذکر شده غرفه هایی در بازارهای استان تهران وجود دارد که سعی می کنند با انتقال هر چه سریع تر ماهی ها از استان های مختلف جنوب کشور به این استان محصولات دریایی را به صورت تازه در اختیار مردمان این شهر قرار دهند.

اما از آنجایی زندگی در این شهر شلوغ کمی رفت و آمد را دچار مشکل کرده است از همین رو ممکن است برخی از افراد نتوانند به این غرفه ها مراجعه کنند و یا حتی وقت اضافه ای برای رفتن به آن جا و خرید ندارند از همین سبب سعی می شود محصولات دریایی در بسته بندی کاملا بهداشتی در تمام سوپر مارکت ها و فروشگاه های سطح این شهر پخش شود تا مردم بتوانند به راحتی آن ها را خریداری و مصرف کنند.

قیمت انواع ماهی سرخو پرورشی در تهران

باید بگوییم که تولید و قیمت ماهی سرخو در تهران به نسبت ماهی شوریده آن چنان زیاد نیست اما در طی این مدت تولید این ماهی به دلیل خواص آن نیز مور توجه قرار گرفته است.

این ماهی با دارا بودن مقدار زیادی ویتامین امگا3 می تواند خطر بروز سکته و مشکلات قلبی را کاهش دهد زیرا این ویتامین باعث می شود تا ماهیچه های قلب به خوبی تنظیم شوند و عملکرد بهتری داشته باشند.

دانشمندان طی تحقیقات خود بر روی امگا 3 و تاثیرات آن بر روی قلب از تعدادی افراد مسن استفاده کردند در پایان تحقیقات این افراد که به طور منظم از این ویتامین استفاده می کردند عملکرد ماهیه های قلبشان بهبود یافته بود البته باید بگوییم که مصرف این ویتامین در برخی از این افراد نیز باعث سوء هاضمه شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست