بازدید 15678

کارنامه نهایی کنکور هفته اول مهر منتشر می‌شود

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در هغته اول مهر کارنامه نهایی کنکور را منتشر می کنیم تا وضعیت تکمیل ظرفیت داوطلبان اعلام شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 10 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن مروتی درباره انتخاب رشته گفت: انتخاب رشته کنکور از روز سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: داطلبان کنکور باید با خیال راحت تمام دفترچه‌ها را مطالعه کرده و از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هم می‌توانند استفاده کنند.

مروتی ادامه داد: برخی مشاوران با دریافت هزینه‌های زیاد قول قبولی داوطلبان را در رشته و دانشگاهشان ذکر می‌کنند که توصیه می‌کنیم متقاضیان جهت انتخاب رشته سمت این افراد نروند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: علاقه و بازار کار در انتخاب رشته باید مدنظر داطلبان کنکور قرار گیرد. رشته‌های هزینه پرداز و خوابگاه امری است که داوطلبان کنکوری و خانواده آن‌ها باید به مسائل مالی هم توجه داشته باشند.

این استاد دانشگاه درباره اجبار والدین پیرامون انتخاب رشته افزود: داوطلبان در انتخاب رشته به هیچ عنوان زودهنگام تصمیم گیری نکنند و آن‌ها باید علایق و استعداد‌های خود را حتما مورد توجه قرار دهند.

مروتی تاکید کرد: داوطلبان در انتخاب رشته حتما از افراد با تجربه کمک بگیرند تا از آینده شغلی آن با خبر شوند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در وهله اول باید علاقه را در انتخاب رشته ملاک قرار دهند تا در زمان ارشد تصمیم به انتخاب رشته‌ای دیگر نگیرند و این را بدانند که ترتیب قرار دادن رشته‌ها در انتخاب رشته تفاوتی در پذیرش آن‌ها در دانشگاه ندارد.

مروتی گفت: ۱۶۰ هزار داطلب با آزمون وارد دانشگاه می‌شوند و بالغ بر ۳۸۰ هزار رشته وجود دارد که داوطلبان غیر مجاز یا آن‌هایی که در کنکور شرکت نکرده اند می‌توانند از این طریق در دانشگاه شرکت کنند.

او افزود: طبق برنامه ریزی‌های سازمان سنجش تا هفته پایانی شهریور نتایج تمام کنکور‌ها برگزار خواهد شد تا داوطلبان و دانشگاه‌ها آمادگی کامل حضور در کلاس‌های درس را داشته باشند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: سال ۱۴۰۲ یک سال ویژه خواهد بود و بر اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲ کنکور برگزار خواهد شد. اولین مرحله کنکور سال آینده در دی امسال و دومین مرحله در تیر سال آینده برگزار می‌شود و رتبه داوطب هرکدام که بهتر شد با سابقه تحصیلی که آموزش و پروش به سازمان سنجش اعلام می‌کند با یکدیگر تجمیع می‌شوند و سپس قبولی داوطلب را اعلام می‌کند.

مروتی بیان کرد: نتیجه کنکور سال ۱۴۰۲ تا ۲ سال اعتبار دارد و داوطلبان می‌توانند در سال ۱۴۰۳ هم از آن جهت پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کنند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: تکمیل ظرفیت در پذیرش دانشگاه ها تا اوایل مهر مشخص خواهد شد، قطعا هیچ خللی به دانشگاه ها و پذیرش وارد نخواهد شد و در هفته اول مهر کارنامه نهایی داوطلبان کنکور در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مروتی گفت: معدل ملاک پذیرش دانشگاه‌های با سوابق تحصیلی داوطلب است که آنها پس از دو ماه مدارک خود را در اختیار ما قرار خواهد داد و اگر اشتباه درج شود مغایرت معدل باعث لغو قبولی آنها خواهد شد و برای دانشگاه ها و خودشان دردسر ایجاد خواهند کرد.

او بیان کرد: تقریبا افرادی که در کنکور مجاز شده اند انتخاب رشته می‌کنند و ۹۰ درصد عملا کنکور در رشته‌ها نداریم و ۱۰ درصد در رشته‌ها کنکور داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی