بازدید 14387
۳
دنده عقب فوتبال باشگاهی کشور باوجود هزینه‌های هزاران میلیاردی

لیگ برتر ایران بعداز ۲۰سال دوباره آماتور می‌شود!

وقتی باشگاه‌های پرهزینه ایران ، در زمینه امکانات زیرساختی، سیستم مدیریتی، تیم‌های پایه، درآمدزایی حرفه‌ای، حق پخش تلویزیونی، زمین اختصاصی تمرین و مسابقه و دهها آیتم دیگر هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، طبیعی است که کارشناسان کنفدراسیون ، چنین لیگی را از شرایط حرفه‌ای خارج کنند تا این موارد اصلاح و به استاندارد لازم برسد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 10 August 2022

لیگ به اصطلاح حرفه‌ای فوتبال ایران با نام خلیج فارس بعداز ۲۱دوره برگزاری، بار دیگر به حالت آماتوری بازخواهد گشت!

به گزارش تابناک ورزشی؛ این روزها پیاپی خبر انتقال فلان بازیکن سرشناس خارجی یا بهمان مربی نامدار اروپایی به باشگاه‌های ایرانی در رسانه ها منتشر می‌شود و مخارج ارزی هنگفتی نیز برای این استخدام‌ها از جیب جامعه بحران‌زده ایران در حوزه اقتصادی پرداخت شده است.

اما اینها تنها پوسته بیرونی فوتبال حرفه‌ای است و فوتبال ایران طی دو دهه اخیر از درون خالی و تهی شده است و نتوانسته فاکتورهای اصلی و اساسی حرفه‌ای سازی را تامین کند.

لیگ برتر ایران بعداز ۲۰سال دوباره آماتور می‌شود!

سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران با سهل انگاری و همراهی با دروغ گویی باشگاه‌های ایرانی در زمینه تامین مدارک لازم ای اف سی، هر سال را عجالتا گذراندند تا حالا انبوهی از کاستی‌ها فاش شود و ضربه‌ای مهلک بر پیکره ورزش اول ایران وارد سازد.

وقتی باشگاه‌های پرهزینه ایران ، در زمینه امکانات زیرساختی، سیستم مدیریتی، تیم‌های پایه، صورت‌های مالی مثبت، درآمدزایی حرفه‌ای، حق پخش تلویزیونی، زمین اختصاصی تمرین و مسابقه و دهها آیتم دیگر هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، طبیعی است که کارشناسان کنفدراسیون ، چنین لیگی را از شرایط حرفه‌ای خارج کنند تا این موارد اصلاح و به استاندارد لازم برسد.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز بیست‌ویکم مرداد‌ ماه رسماً وارد فصل بیست‌ودومش می‌شود، جایی که 16 تیم در سطح اول فوتبال ایران برای رسیدن به اهداف‌شان طی 30 هفته به رقابت می‌پردازند. در این میان مسئله‌ای که این روز‌ها خبرساز شده و به نوعی به دردسر جدیدی برای فوتبال ایران تبدیل شده است، بحث تعلیق لیگ برتر فوتبال ایران است، موضوعی که از سوی مقامات رسمی فوتبال ایران اعلام و تأیید شده است.

سلام بر فوتبال آماتور
سهیل مهدی رئیس پیشین کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ و مسئول کنونی برگزاری مسابقات لیگ برتر، برای نخستین بار این خبر را داده است. او در این باره اخیراً گفته است: «هر روز دارد این تیغ ممیزی تیزتر می‌شود. بعد از آنکه در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکردیم نمی‌دانم باید چه کار کنیم که استاندارد بشویم. شاید قدم بعدی تعلیق لیگ باشد». اشاره مهدی به ماجرای حذف سال گذشته استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و البته به تعلیق درآمدن کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ایران است. در ادامه کاظم اولیایی عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گفت‌وگویی با تأیید اظهارات مهدی اظهار داشت: «ما برای برگزاری مسابقات لیگ برتر یک ضوابط و پیش‌نیازهایی داریم. باشگاه‌های ما برای بازی در لیگ باید مجوز ملی و در سطح مسابقات آسیایی، مجوز آسیایی داشته باشند. در حال حاضر فقط سپاهان و فولاد مجوز بین‌المللی دارند که امسال باید تمدید شود، ولی باقی باشگاه‌ها این مجوز را ندارد. به همین دلیل همانطور که آقای مهدی گفته، ممکن است لیگ برتر ما به نوعی تعلیق و از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود».

از این صحبت‌ها می‌توان دریافت که بحث تعلیق لیگ برتر ایران، به معنی تعطیلی این مسابقات نخواهد بود و صرفاً تا وقتی که این لیگ از حالت تعلیق خارج نشود، قرار نیست تیم‌های برترش به لیگ قهرمانان بروند. به طور شفاف‌تر یعنی 16 تیم لیگ برتری در لیگ تنها با هدف کسب عنوانِ داخلی در ایران به رقابت می‌پردازند و از بُعد بین‌المللی قرار گرفتن در رده نخست، نهم یا دوازدهم جدول تفاوتی نخواهد داشت. صرفاً لیگ ایران با این دست فرمان، تنها از حیث داخلی دارای اهمیت خواهد بود و بدون اینکه هیچ مجوز حرفه‌ای صادر شود لیگ ایران بعد از 21 فصلِ حرفه‌ای به دوران آماتوری‌‌اش بازخواهد گشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
از اول هم آماتور بود ، کجاش حرفه ای بوده ؟؟
با یه اسم که حرفه ای نمیشه
این لیگ همیشه آماتور بوده و خواهد بود
هر چه در کاسه آش خود بیاندازی، به قاشق‌ات خواهد آمد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر