بازدید 6189

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

کد خبر: ۱۱۳۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 09 August 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها امروز در استان گلستان و شمال خراسان شمالی رخ می‌دهد، افزود: فردا شاهد ادامه بارش‌ها در مناطقی از گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب هستیم که گاهی رعد و برق و و زش باد شدید موقتی را به همراه دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق غرب و جنوب غرب، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شرق استان‌های خوزستان و لرستان، غرب استان‌های اصفهان و فارس و جنوب مرکزی به سبب رشد ابرهای همرفتی رگبار‌های پراکنده که گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی است را انتظار داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است و امروز و فردا هم مناطقی از دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی، شرق، شمال شرق و مرکز کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و همچنین استان کرمان این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا احتمال انتقال توده گرد و خاک از روی کشورهای همسایه غربی به استان‌های کردستان‌، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم وجود دارد، توضیح داد: آب‌های دریای خزر امروز مواج است و شرق دریای عمان هم تا روز شنبه با این شرایط مواجه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش باد هستیم. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان