بازدید 34745
با تحولات منطقه و جهان

برقراری توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت / استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه/ ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان/ هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت در میان استقبال سازمان ملل و آمریکا، استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه، ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان، هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی و افتتاح گذرگاه مرزی جدید بین عربستان و قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 08 August 2022

برقراری توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت / استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه/ ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان/ هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

بین الملل تابناک: توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت در میان استقبال سازمان ملل و آمریکا، استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه، ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان، هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی و افتتاح گذرگاه مرزی جدید بین عربستان و قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت

توافق آتش‌بس میان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه با میانجی‌گری مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی اجرایی شد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، این شبکه ساعاتی پیش نیز اعلام کرد که به بخشی از متن آتش‌بس دست یافته که قرار است ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه وقت محلی قدس اجرا شود.

براساس این متن که الجزیره مدعی دست یافتن به آن بود، اعلام شد که مصر درخواست توقف درگیری و اجرای یک آتش‌بس جامع و متقابل در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه را داده است.

برقراری توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت / استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه/ ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان/ هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

این متن فاش کرد که مصر برای آزادی اسیر بسام السعدی در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می‌کند.

بر پایه این متن، دولت قاهره همچنین تلاش خود را به کار خواهد بست و متعهد خواهد شد که اسیر عواوده را آزاد و برای درمان به بیمارستان منتقل شود.

الجزیره اعلام کرده بود که جزییات این توافق در بیانیه‌ای که مصر در نیمه شب منشر می کند، خواهد آمد.

طبق تازه ترین اخبار، شمار شهدای غزه به ۴۳ تن افزایش یافت که ۱۵ تن از شهدا کودکان هستند. همچنین تا کنون ۳۱۱ تن از ساکنان غزه مجروح شده اند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک، شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

این آتش‌بس در حالی اجرا می شود که موشک‌های مقاومت امنیت را بر ساکنان سرزمین‌های اشغالی سلب کرده است.

۵۸ شهرک صهیونیست نشین از داخل نوار غزه هدف حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند.

استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه

توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین از ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه شب آغاز شد. همزمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با استقبال از این توافق خواهان پایبندی به اجرای آن شدند.

تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه با استقبال از این توافق تاکید کرد که نقش مصر در دستیابی به آتش بس در نوار غزه بین جنبش جهاد اسلامی و اسرائیل که دقایقی پیش لازم الاجرا شد، حیاتی است.

وی در بیانیه ای گفت: من از آتش بس در غزه و اسرائیل پس از روزها درگیری استقبال می‌کنم. من از جان باختن و جراحات غیرنظامیان از جمله کودکان بسیار متأسفم. من مصر را به خاطر نقش حیاتی اش در برقراری آتش بس ستایش می کنم. وضعیت همچنان بسیار شکننده است و من از همه طرف‌ها می‌خواهم که به آتش بس احترام بگذارند.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی از اعلام آتش بس میان اسرائیل و جنبش جهاد اسلامی در غزه استقبال کرد.

برقراری توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت / استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه/ ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان/ هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

وی گفت: طی ساعات گذشته، ما با مقامات اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر، قطر و اردن برای یک راه حل سریع کار کرده ایم. من از رئیس جمهور مصر و امیر قطر بابت کمک به پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه تشکر می‌کنم و از طرفین می خواهیم، آتش بس را کامل اجرا کنند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم با توقف جنگ، از جریان سوخت و کمک‌های بشردوستانه به غزه اطمینان حاصل کنند.

بایدن در عین حال بار دیگر به جانبداری از رژیم صهیونیستی و مواضع کشورش در حمایت از جنایات این رژیم اشاره کرده و گفت: حمایت من از امنیت اسرائیل، از جمله "حق اسرائیل برای دفاع از خود "در برابر حملات "طولانی مدت و تزلزل ناپذیر" است. ما به حمایت خود از گنبد آهنین اسرائیل افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: آمریکا از تحقیقات جامع در مورد کشته‌های غیرنظامی جنگ سه روزه اخیر در غزه حمایت می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم از اعلام آتش بس در نوار غزه استقبال کرد.

وی در پیامی از طرفین درگیر خواست به آتش‌بس اعلام شده احترام بگذارند.

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین هم از تلاش‌های مصر که منجر به توقف تشدید تنش‌ها در نوار غزه و اراضی اشغالی شد، تشکر کرد.

وی گفت: ما برای ادامه مواضع عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها ارزش قائل هستیم و تأکید می‌کنیم که این تلاش‌ها به آرام شدن اوضاع و کاهش رنجی که مردم فلسطین در اثر این تجاوز در معرض آن قرار دارند، چه در قدس شرقی و چه غزه و چه در بقیه سرزمین‌های فلسطینی کمک می‌کند.

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل نیز از تلاش‌های مصر که منجر به این توافق شد، تشکر کرد.

عادل بن عبدالرحمن العسومی، رئیس پارلمان عربی هم تلاش های مصر به رهبری عبدالفتاح السیسی برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را ارزشمند دانست.

وی در بیانیه ای با اشاره به اینکه توافق حاصل شده گامی در راه نجات خون مردم فلسطین و پایان دادن به خشونت است، تاکید کرد که دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه، نیازمند تلاش های هماهنگ بین المللی بیشتر برای ازسرگیری صلح است.

ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان

ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش در آسمان و آب‌های پیرامون تایوان ادامه دارد.

به نوشته وبگاه خبری «بلومبرگ»، جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

وزارت دفاع تایوان نیز تأیید کرد که روز دوشنبه همچنان کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی را اطراف این جزیره ردیابی کرده است.

ارتش چین دقیق اعلام نکرده رزمایش روز دوشنبه در ادامه رزمایش چهار روزه قبلی است یا رزمایش جدیدی را آغاز کرده است!

«هو شیجین» سردبیر سابق روزنامه چینی «گلوبال تایمز» پیشتر اعلام کرده، رزمایش ارتش چین اطراف تایوان تمدید می‌شود اما درباره تعداد روزهای تمدید آن جزئیاتی ارائه نکرده است.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

حوالی پنج بعدازظهر همین روز، ارتش تایوان ۱۴ کشتی جنگی چینی اطراف تنگه تایوان ردیابی کردند و یک پهپاد ارتش چین نیز اطراف منطقه «کینمن» رصد و با شلیک منور از آنجا دور شد.

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد، ارتش چین در رزمایش نظامی خود در حال شبیه‌سازی حمله به این جزیره است.

هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

دبیرکل سازمان ملل امروز (دوشنبه) با بیان اینکه خطر رویارویی هسته‌ای پس از دهه‌ها بازگشته، از کشورهای دارای سلاح اتمی خواست متعهد به عدم استفاده اولیه از این تسلیحات باشند.

به گزارش رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران درباره حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین که بزرگترین نیروگاه برق اتمی در اروپا به شمار می‌رود، گفت: هرگونه حمله به یک نیروگاه اتمی یک "خودکشی" است.

وی پس از حضور در مراسم یادبود قربانیان اتمی هیروشیما در روز شنبه برای بزرگداشت هفتاد و هفتمین سالروز نخستین بمباران اتمی در جهان در نشست خبری در توکیو شرکت کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت ژاپن خواست تا تامین مالی پروژه‌هایی را که با زغال سنگ کار می‌کنند به عنوان بخشی از تعهدات این کشور در مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای ـ چه به صورت خصوصی و چه عمومی ـ متوقف کند.

افتتاح گذرگاه مرزی جدید بین عربستان و قطر 

منابعی در سازمان گمرک عربستان از افتتاح رسمی گذرگاه جدید بین عربستان و قطر طی امروز (دوشنبه) خبر دادند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، منابعی در سازمان گمرک عربستان به خبرگزاری آلمان گفتند که ظرفیت گذرگاه مرزی جدید شش برابر بیشتر از گذرگاه سابق است و این امر موجب افزایش عبور و مرور مسافران و خودروها و افزایش سرعت اقدامات سفر و بهبود سطح فعالیت این گذرگاه می شود.

برقراری توافق آتش‌بس میان اسرائیل و مقاومت / استقبال آمریکا و سازمان ملل از توافق آتش بس در غزه/ ادامه رزمایش نظامی چین در اطراف تایوان/ هشدار گوترش درباره افزایش وقوع جنگ اتمی

گذرگاه مرزی سلوی در فاصله ۵.۵ کیلومتری غرب مرز عربستان با قطر و ۱.۳ کیلومتری شهر سلوی قرار دارد و تنها گذرگاه مرزی زمینی بین عربستان و قطر محسوب می شود.

به گزارش میدل ایست نیوز، این گذرگاه که از سال ۲۰۱۷ و در پی اختلافات میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بسته شد، در ژانویه ۲۰۲۱ دوباره بازگشایی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۶
چه جالبه . اسراییل شروع می کنه و می زنه و می کشه و تا حدودی به اهدافی که خواست می رسه بعد توافق آتش بس و استقبال بقیه . و دوباره چند هغته یا چند ماه بعد . بنازم زور رو که هر کی داشته باشه طبق قوانین این کرۀ خاکی ، برنده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
همیشه همین بوده و هست و خواهد بود.منتها ساده لوحا چشماشون رو بستن و با مرگ به این و اون گفتن دارن کاسبی میکنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
یعنی آخرشم بنفع اسرائیل تمام شد؟ می دونی چرا گروه جهاد اسلامی درخواست آزادی یکی دو نفر رو کرده؟درضمن فلسطین ناامین است چیزی برای از دست دادن ندارد ولی اسرائیل...
دو روز آمار کرونا نمیدین. جریان چیه؟
خوشحال می شدیم گفته می شد که 600 موشک فلسطینی ها چند نفر از صهیونیستها را به درک واصل کرده.
برخی ها از این آتش بس چقدر ناراحتند. خیلی دوست دارند تعداد بی گناهان بیشتری کشته شوند، اینان همان مخالفان برجام اند و هر روز یه بحران درست می کنند.
چقدر سانسور میکنی بابا ، اه اه شورشو در آوردید
صلاح و مصلحت این مملکت در ارتباط متعادل با شرق و غرب است. متاسفانه ما در اوایل انقلاب یک سری تندرو و افراطی با مواضع ضد غربی داشتیم که همون ها الان از آن طرف بوم افتاده اند و مواضع ضد شرق گرفته اند. در صورتی که بخواهیم کشوری از ما سوء استفاده نکند نباید همه تخم مرغها را در یک سبد بگذاریم و با هر کشوری باید متعادل ارتباط برقرار کنیم. سم پاشی رسانه ها را جدی نگیرید.
تقابل قدرت بین سیاستمداران و کشته شدن کودکان و مردمان بیچاره، یا صاحب الزمان دریاب.
صهیونیستها چقدر کشته دادند؟
شیطنت فلسطینیها باعث میشه اسراییل دست بکار بشه
چرا‌ در دنیایی‌ به این بزرگی یکنفر‌ پیدا نشد‌ که این منطقه‌ را ارامش‌ ببخشه‌ بین این بندگان‌ خدا‌ آشتی و صلح برقرار بکنه‌
چرا‌ هی عمق اختلاف و درگیری اینها روزبروز‌ بیشتر میشه‌ ؟!
چرا‌ باید‌ مردمان‌ مظلوم‌ این سرزمینها‌ دائم‌ زندگیشون‌ تحت شعاع‌ این‌ درگیریها‌ باشه‌
بخدا‌ گناه داره
در بحث واردات خودرو و کنجاله دام و همچنین در امور مربوط به توسعه زیرساختهای گاز که امروزه در دنیا از اهمیت بسزایی در حوزه امور بین الملل و روابط دوجانبه و سه جانبه و چهارجانبه و پنج جانبه و برق رسانی به مناطق سیل زده باید در اولیت قرار دارد و با پیگیری مستمر همه دامداران بزودی شاهد کاهش قیمت در بخش مسکن و پوشاک باید به سبک اسلامی و پوشاک اسلامی باشد
اگر سازمان ملل بهتر به وظایفش عمل کند از این همه خونریزی و جنایت و جنگ و کودک کشی میتواند جلوگیری کند اگر جنگی بین چین و تایوان اتفاق بیافتد کل دنیا به غیر از آمریکا دچار یک تورم سرسام آور میشود ایران نیز بیشترین آسیب را خواهد دید
چه جالب تا دو ساعت پیش شما میگفتید جهاد اسلامی پیشنهاد اتش بس را قبول نکرده و گفته تا به اهدافمان نرسیم دست برنمی داریم اولا بگید اهداف جهاد اسلامی چه بود ؟دوما وقتی میخواید جنگ روانی کنید ببیند حداقلش یک روز اعتبار داشته باشه نه اینکه به دو ساعت نرسیده
بنام خداوند منتقم تنهاراه نجات ساکنین فریب خورده یهودی در اراضی اشغال شده فلسطین مهاجرت سریع به یکی از ایالت های امریکا و کشورهای اروپایی است تا بتوانند بدون نگرانی و ترس و دلهره زندگی شیرینی را ادامه دهند چون سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینیان است و نه امریکا و نه هر کشوردیگری نمی توانند همواره از تجاوزگر حمایت کنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر