بازدید 3405
۲

اوکراین ۷۶۵ میلیون دلار دارایی‌های روسیه را مصادره کرد

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که حدود ۷۶۵ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه در این کشور مصادره شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 07 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که حدود ۷۶۵ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه در این کشور مصادره شده است.

زلنسکی گفت: امروز جلسه‌ای در مورد سیاست تحریم‌ها و مصادره دارایی‌های روسیه برگزار کردم. همانطور که مقامات دولتی گزارش دادند، دارایی‌هایی به ارزش ۲۸ میلیارد گریونا (حدود ۷۶۵ میلیون دلار) در حال حاضر مصادره شده است.

وی افزود: این کار ادامه دارد. بیش از ۹۰۰ تأسیسات دیگر که متعلق به دولت روسیه می‌باشد، برای مصادره پیشنهاد شده است؛ و اگر این بسته اموال را فقط برای دولت (روسیه) در نظر نگیریم بلکه برای اتباع این کشور نیز ارزیابی کنیم، صحبت از ۳۶ هزار فقره اموال است که باید توقیف شود.

به گفته زلنسکی، دارایی‌های توقیف شده برای جبران خسارات ناشی از درگیری نظامی کنونی در این کشور استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کی‌یف در تاریخ ۵ اوت فرمانی را تصویب کرد که ۹۰۳ دارایی متعلق به روسیه در اوکراین را به دولت و مردم اوکراین منتقل می‌کند.

به گفته دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اموالی که مقامات اوکراینی قصد مصادره آن را دارند به سه دسته تقسیم می‌شود: دارایی‌های متعلق به دولت روسیه، دارایی‌های متعلق به شهروندان و شرکت‌های تحریم شده روسیه، و دارایی‌های متعلق به بانک‌های روسی.

شمیگال گفت: پیشنهاد شده است ۹۰۳ مورد دارایی متعلق به دولت روسیه مصادره شود. ۷۹ فقره حقوق مربوط به شرکت‌هاست و ۸۲۴ فقره نیز املاک است.

به گفته زلنسکی، این اقدام تنها اولین گام در استراتژی دولت وی برای برخورد با دارایی‌های روسیه است.

گام بعدی مصادره دارایی‌هایی است که روسیه در غرب از آن‌ها منتفع می‌شود. ظاهراً هدف توقیف این دارایی‌ها نیز همان بازسازی اوکراین می‌باشد.

زلنسکی اعلام کرده است که دولت و دفتر رئیس جمهور اوکراین به همراه تیم‌هایی از کارشناسان بین المللی، شرکا و متحدان غربی در حال کار روی این گونه اقدامات هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
زلنسکی دزد
اکراین اگه مرد بود تو زمین جنگ روسیه رو شکست می داد عروس بلد نیست برقصه می گه زمین کجا با کمک همه سلاح های غربی نتونسته استانهای اشغال شده رو پس بگیره داره اموال و مصادره می کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر