بازدید 4450

ادامه تنش‌ها درمناطق مرزی جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان

در پی درگیری ها، برخی ارتفاعات استراتژیک به کنترل ارتش جمهوری آذربایجان درآمد.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 04 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ در پی درگیری های امروز (چهارشنبه)، برخی ارتفاعات استراتژیک در «کلبج» و «لاچین» به کنترل ارتش جمهوری آذربایجان درآمد.

پایگاه خبری وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در پی نقض بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی صبح امروز(چهارشنبه) از سوی گروههای مسلح غیر قانونی ارمنی در مناطق تحت استقرار موقت صلح بانان روسیه و کشته شدن یک نظامی این کشور، در منطقه «لاچین» و تلاش برای تصرف و ایجاد مواضع جدید در بلندیهای «قیرخ قیز» در اراضی مناطق«کلبجر» و «لاچین» ارتش آذربایجان عملیات پاسخ متقابل را انجام داد.

در اطلاعیه مذکور آمده است: در نتیجه این عملیات بلندی «قیرخ قیز» و ارتفاعات دیگر از جمله «ساری بابا» در سسله بلندیهای «قره باغ» در کوههای «کیچیک قفقاز» و چندین منطقه مهم استراتژیک دیگر به کنترل ارتش آذربایجان درآمد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بدون اشاره به تعداد کشته و زخمی ها اعلام کرد؛ علاوه بر کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای گروههای مسلح غیر قانونی ارمنی ماشین آلات و تجهیزات و مهمات زیادی نابود شد.

در اطلاعیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین آمده است: بنا بر قانون اساسی جمهوری آذربایجان، از هرگونه ترور و تحریک در سرزمین‌های حاکمیتی قاطعانه جلوگیری و اقدامات آینده ویرانگرتر خواهد بود.

رسانه های جمهوری آذربایجان از کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۱۵ ارمنی در این درگیری خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار