بازدید 6633

آدم ربایی برای ۴ میلیارد تومان رمز ارز

کد خبر: ۱۱۳۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ 02 August 2022

اعضای یک باند که پس از ربودن پسر 20 ساله برای آزادی او 4 میلیارد تومان رمز ارز درخواست کرده بودند از سوی پلیس استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، چند روز قبل مأموران پلیس از ربودن پسری 20 ساله در شیراز با خبر شدند و در پی اعلام این آدم ربایی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد پنج سرنشین یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، این پسر را با تهدید سلاح ربوده و سپس متواری شده‌اند.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: با تلاش‌ها و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران پلیس فتا استان، در نهایت مخفیگاه ربایندگان در یکی از باغ‌های اطراف شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی هر پنج متهم دستگیر شدند و از آنها یک قبضه اسلحه گرم و تعدادی سلاح سرد کشف و گروگان نیز به صورت صحیح و سالم آزاد شد. در ادامه مشخص شد سرکرده ۳۰ ساله این باند دارای سابقه آدم ربایی در سال ۹۲ بوده و از سوی دادگاه به 25 سال حبس محکوم شده بود اما متواری شده و اقدام به ربودن این پسر 20 ساله کرده بود.

وی درباره علت و انگیزه افراد از انجام این گروگانگیری عنوان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته، مشخص شد که ربایندگان در قبال آزادی گروگان درخواست مبلغ 4 میلیارد تومان از خانواده وی کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه گروگان ۲۰ ساله تحویل خانواده وی شد، تأکید کرد: استان فارس محل ناامنی برای انجام فعالیت‌های مجرمانه است و مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که در صورت ارتکاب جرم با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در این باره گفت: با اقدامات فنی ‌و پلیسی و نظارت مستقیم معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی شیراز پس از شناسایی محل اختفای آدم ربایان، گروگان در سلامت کامل آزاد شد.

وی با بیان اینکه آدم ربایان مسلح به سلاح گرم و سرد بودند و دستگیری آنان با درگیری مسلحانه همراه بود، گفت: آدم ربایان در ازای آزادی گروگان، تقاضای رمز ارز کرده بودند. پس از دستگیری متهمان پرونده قضایی برای آدم ربایان تشکیل و به شعبه تخصصی فرستاده شد که در دادسرا به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار