بازدید 24516
۳

بازگشت به برجام بهترین گزینه برای آمریکا، ایران و جهان

آنتونی بلینکن در سخنانی گفت که بازگشت به برجام همچنان بهترین گزینه برای ایالات متحده، ایران و جهان است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 02 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از ماه مارس گذشته تمایلی به پذیرش توافق بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن در جریان همایش کشورهای امضاکننده معاهده عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای در نیویورک افزود: بازگشت به توافق هسته‌ای همچنان بهترین گزینه برای ایران، ایالات متحده و جهان است.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش ادعا کرد: میزان تسلیحات هسته‌ای ذخیره ما ۹۰ درصد از سال ۱۹۶۷ کمتر است.

بلینکن افزود: جنگ هسته‌ای، پیروزی ندارد و اساساً نباید وارد آن شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که ایالات متحده پیشگامی خود را در جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته‌ای ثابت کرده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه و پس از وضع تحریم های جدید ضدایرانی از سوی وزارت خزانه داری این کشور در پیامی توئیتری با طرح ادعائی مضحک مدعی شد که واشنگتن مادامیکه تهران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره نوشت: ما تحریم هایی را علیه نهادهایی که در حال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کرده ایم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات مان برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد!

ادعای واشنگتن در خصوص تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در حالی مطرح می شود که این کشور در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام بیرون رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳
برای من که یک شهروند عادی هستم از طرز رفتار و گفتار مسئولین عزیز و خدوممون مسجل شده که هیچ تمایلی برای توافق برجام ندارند و مرتب در راه رسیدن به توافق سنگ اندازی میکنند.... نمونه اش اعلام توان ساخت بمب اتم و تزریق گاز به هزارام سانتریفیوژ در زمانی که اروپا طرح و راه حل ارائه داده و توافق نزدیک و در دسترس بود.
حرف های ریاکارانه .......امریکا تصمیم ندارد تحریم ها را حذف کند ..... انها در نظر دارند پس از یک دوره کوتاه با تهدید های امریکایی و اسرائیلی بر شرکت های دنیا تحریم ها را زیر پوستی نگهدارند و مزیت های برجام برای ایران را متوقف کنند و فقط مزیت های برجام برای خودشان را نگهدارند ..... سپس با وارد کردن شوک جدید ترامپی به اقتصاد ایران توسط جمهوریخواهان دوباره با مکانیزم ماشه از برجام خارج شوند .............دستشان رو شده و ایران بدون تضمین اجازه ورود امریکا به مکانیزم ماشه را نمیدهد .....
اگه منظورتون از بازگشت تسلیم کامل ایران هست بهتر است این دندان طمع را بکشید دیگر مانند زمان روحانی چنین اتفاقی نخواهد افتاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر