بازدید 18167

هشدار هواشناسی؛ وضعیت تهران نارنجی شد

رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی: برخی مدل‌های هواشناسی بارش‌های بالا و برخی مدل‌ها نیز بارش‌های کمتری را نشان می‌دهند. با این حال به مردم تهران توصیه اکید می‌کنیم روز جمعه از حضور در تفرجگاه‌ها، اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 27 July 2022

به گزارش تابناک، رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی با هشدار جدی به تهرانی‌ها، گفت: به مردم توصیه اکید می‌کنیم از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

صادق ضیائیان در گفتگو با تسنیم با اشاره به گسترش فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد:‌برای تهران با توجه به عدم قطعیت مدل‌های هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌ایم.

وی توضیح داد: برخی مدل‌های هواشناسی بارش‌های بالا و برخی مدل‌ها نیز بارش‌های کمتری را نشان می‌دهند. با این حال به مردم تهران توصیه اکید می‌کنیم روز جمعه از حضور در تفرجگاه‌ها، اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با این‌که احتمال بارش‌های سنگین در تهران کم است، اما با این حال احتمال ریسک بسیار بالاست. این احتمال وجود دارد که در بالادست بارش‌های شدیدی روی دهد، به همین دلیل مردم از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

رئیس مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که در زمان حاضر استان‌های زیادی درگیر سامانه بارشی شده‌اند، گفت: امروز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب شرق فارس انظار بارش‌های شدیدی را داریم.

ضیائیان افزود:‌همچنین برای استان‌های گیلان، مازندران و تهران نیز بارش داریم. فردا پنجشنبه بارش‌های شدیدی برای استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، یزد و اصفهان پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: طی فردا در ارتفاعات تهران بارش‌های شدید پیش‌بینی شده، از این رو توصیه می‌کنم هموطنان از صعود به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه و حضور در اطراف مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی گفت: روز جمعه نیز همچنان برای سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، غرب کرمان و فارس بارش‌های خیلی شدید پیش‌بینی شده است. همچنین برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان و بخش‌های غربی یزد درگیر بارندگی خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان