بازدید 3541

ششمین روز آتش‌سوزی در یونان/ مهار آتش دشوار است

صدها آتش نشان روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه (۴ مرداد) برای ششمین روز متوالی به تلاش خود برای مهار آتش‌سوزی گسترده در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی یونان ادامه دادند، اما دامنه این
کد خبر: ۱۱۳۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 27 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آتش‌سوزی باز هم فراتر رفته است و سخنگوی سازمان آتش نشانی می گوید کنترل آتش بسیار دشوار است.

به گزارش ایرنا ، پارگ جنگلی دادیا در حدود ۹۰۰ کیلومتری شمال شرقی آتن، پایتخت یونان و در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده و تاکنون درختان کاج موجود در ٢ هزار و ٥٠٠ هکتار از آن سوخته و از بین رفته است.

به گفته مسئولان محلی بیش از ۳۰۰ آتش نشان، ۴ هواپیما و ۶ بالگرد در تلاش برای خاموش کردن شعله‌های آتش در این پارک هستند که ۴۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد.

این پارک جنگلی یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده در اروپاست که زیستگاه ایده‌آلی برای پرندگان شکاری کمیاب بوده و از جمله محل زیست سه گونه از چهار گونه نژاد کرکس یعنی کرکس سیاه، کرکس گریفون و کرکس مصری و نیز ۳۶ گونه از ۳۸ گونه پرنده شکاری اروپایی هم هست.

آنا کنستانتینیدو، یکی از مسئولان محیط زیست یونان در شبکه تلویزیونی ای‌آرتی گفت که ساختمان محل رصد کرکس‌ها طعمه آتش شده و به کلی تخریب شده است. به گفته او در حال حاضر مهم‌ترین موضوع نجات لانه کرکس‌هاست.

۱۰۴ گونه پروانه، ۱۳ گونه از دوزیستان، ۲۹ گونه از خزندگان و حدود ۶۵ گونه از پستانداران از جمله ۲۴ گونه خفاش نیز از ساکنان این جنگل هستند که زیستگاه آنها در حال سوختن است.

یونان به ویژه در تابستان در برابر آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر است. به گفته سازمان آتش‌نشانی یونان، در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۶۰ آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور رخ داده است.

هفته گذشته دمای هوا در برخی مناطق کشور به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسید و از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است.

در سال ۲۰۲۱، آتش‌سوزی‌های جنگلی حدود ۱۰۳ هزار هکتار جنگل را در یونان نابود کرد و سه نفر کشته نیز بر جای گذاشت.

دانشمندان می‌گویند ، تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسان عوارض و پدیده‌های اقلیمی را تشدید می‌کند. از جمله این پدیده‌ها امواج گرما، خشکسالی و آتش‌سوزی است که در هفته‌های اخیر در بخش‌هایی از اروپا و کالیفرنیا مشاهده شد. مداخلات و فعالیت‌های انسانی، هم شدت، هم مدت و هم فراوانی پدیده‌های زیانبار اقلیمی را افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست