بازدید 7499
۲

سقوط سرعت اینترنت ایران در اسپیدتست

به استناد جدیدترین رتبه‌بندی سایت معتبر اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران در ششمین ماه سال جاری میلادی (تا اواسط تیرماه ۱۴۰۱) نسبت به ماه قبل‌تر از آن با یک رتبه کاهش به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور رسیده و سرعت اینترنت ثابت در ایران نیز در همین بازه‌ی زمانی، با چهار رتبه کاهش به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور بررسی شده رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 21 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل سیتنا، جدیدترین گزارش ارائه شده توسط سایت معتبر اسپیدتست نشان می‌دهد که میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران به ۲۷.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل در ایران هم به ۹.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر به ۳۰ میلی‌ثانیه رسیده است که رتبه ایران در سرعت اینترنت موبایل با یک رتبه کاهش به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور بررسی شده در سایت اسپیدتست رسیده است.

این در حالی است که در ماه می سال جاری، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از لائوس و بوسنی هرزگوین سریع‌تر و از پاپوا گینه نو و کوزوو کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را با چهار رتبه کاهش به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور بررسی شده می‌رساند.

این درحالی است که در می ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریع‌تر و از نیجریه و تانزانیا کندتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
روند روبه رشد اینترنت در ایران کاملاً مشهود است. با همین روند میتوانیم رتبه آخر را هم فتح کنیم.
تبریک به وزیر محترم ارتباطات
مدتیه که آنتن همراه اول و اینترنت همراه اول خیلی بهتر شده.

ما در حاشیه شهر هستیم و قبلا اصلا به زور آنتن میداد، اینترنت که هیچی! ولی مدتیه که کل خونه آنتن کامل داره تقریبا و اینترنت همراه اول هرچند گرونه ولی سرعتش باور نکردنیه!

خدا شاهده من با همین اسپیدتست، میگیرم، اکثر مواقع بالای ۱۲۰ مگابیت میده، یک بار که دیگه اینجوری بهم داد:
Download: 182.63Mbps
Ping: 25ms
خداییش راست میگم.
اسکرین شات گرفتم فرستادم واسه رفقایی که توی مجتمعشون فیبر نوری داشتن و ما در حسرت یه قطره اینترنت بودیم! :))

من نمیدونم دقیقا باید از کی تشکر کنم، ولی خداییش وقتی واسه ما که در حاشیه شهر هستیم یه همچین آنتنی میذارن، آدم احساس میکنه واقعا قراره به کسایی که تاحالا محروم بودن رسیدگی بشه توی این دولت.
ممنونم از مسئولین، خدا کمکتون کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست