بازدید 36115
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره

‌می‌توانیم بمب اتم بسازیم/ آماده ازسرگیری روابط با عربستان هستیم/ درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای مذاکره نمی‌کنیم

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: تنها راه برای حل بحران‌های منطقه، تشکیل مجمع گفت‌وگو‌های منطقه‌ای است و تهران در خصوص برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود با هیچ‌کس گفت‌وگو نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ 17 July 2022

می توانیم بمب اتم بسازیم/ آماده از سرگیری روابط با عربستان هستیم/ درباره برنامه موشکی و منطقه ای مذاکره نمی کنیم

بین الملل تابناک: کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: تنها راه برای حل بحران‌های منطقه، تشکیل مجمع گفت‌وگو‌های منطقه‌ای است و تهران در خصوص برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود با هیچ‌کس گفت‌وگو نخواهد کرد.

خرازی در گفت‌وگویی که به گفته الجزیره طی روزهای آینده، کامل پخش خواهد شد، اظهار داشت: از اظهارات عربستان درباره دراز کردن دست دوستی به ایران استقبال می‌کنیم و آماده گفت‌وگو برای ازسرگیری روابط با این کشور هستیم.

به گفته وی، ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند و حل اختلافات آن‌ها به یک تحول منطقه‌ای منجر خواهد شد و صحبت درباره ناتوی خاورمیانه یک تفکر سطحی است و عربستان هم تأکید کرده که این موضوع مطرح نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه اسراییل در موضع ضعف قرار دارد و حمایت بایدن از اسرائیل آن‌ها را بزرگ نخواهد کرد، تأکید نمود: حمله به امنیت ما از سمت کشورهای همسایه با پاسخ مستقیم به این کشورها و اسرائیل منجر خواهد شد.

خرازی اضافه کرد: ما رزمایش‌های گسترده‌ای را با هدف حمله به عمق اسرائیل در صورت حمله به تأسیسات هسته‌ای انجام داده‌ایم.

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات رفع تحریم هم گفت که آمریکا درباره حفظ توافق هسته‌ای هیچ ضمانتی ارائه نکرده است و این موضوع می‌تواند احتمال هر توافقی را از بین ببرد.

به گفته او، اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصف و مستقل باشد، حل اختلافات آسان است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تنها راه‌کار بحران‌های منطقه را تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی دانست و تأکید کرد: قطر پیشنهادهای مهمی درباره گفت‌وگوی منطقه‌ای ارائه کرده است و ما آمادگی خودمان را در این خصوص اعلام کرده‌ایم. ما کشورهای مهم منطقه همچون عربستان، ترکیه، مصر و قطر را برای گفت‌وگوی منطقه‌ای دعوت می‌کنیم.

خرازی گفت با هیچ‌کس درباره برنامه‌های موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود گفت‌وگو نخواهیم کرد، چون این امر به معنی تسلیم است.

به گفته او، گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن زیر سایه دیوار بلند بی‌اعتمادی و سیاست‌های آمریکا دشوار است.

خرازی درباره توانایی هسته‌ای کشور نیز گفت که طی فقط چند روز ما درصد اورانیوم غنی شده را از ۲۰ به ۶۰ رساندیم و رساندن آن به ۹۰ درصد به سادگی انجام می‌شود. لذا بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب اتم را داریم اما تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۹
این‌ خرازی‌ با خودش‌ قهره‌ و دائم‌ در حال ذخیره‌ کردن‌ انرژی‌ هستش‌ این آدم میخواد‌ روابط‌ با ملل دیگر ایجاد بکنه‌ ؟!
اینهد‌ اگر میتوانستد‌ آن زمانی‌ که خودشون‌ وزیر‌ بودند‌ و شرایط‌ دنیا‌ بهتر‌ بود‌ این‌ کار را میکردن
شورای‌ راهبردی‌ سیاست‌ خارجی دیگه چه صیغه‌ اییه‌ مگ‌ وزیر خارجه‌ کمسیون‌ خارجی مجلس‌ نداریم‌ !
کشورهای مهم منطقه مثل قطر‌!
هزینه مستقیم و غیر مستقیمی که برنامه هسته ای به ایران تحمیل نموده چیزی بین پانصد تا هزار میلیارد دلار است اگر این مقدار پول مثلا به سازمان ناسا تزریق شده بود اکنون انها کره مریخ و ماه را قابل سکونت کرده بودند. به گفته ایشان ما این مقدار هزینه را داده ایم فقط برای تولید چند هزار مگاوات برق !
اگر سیاست داشتید بایدن باید به ایران می آمد نه به عربستان برود . بیش از ۲۰۰۰میلیارد دلار طی بیست سال قضیه هسته ای به اقتصاد مملکت خسارت وارد آمده است حالا بمب بسازید چه مشکلی از مملکت حل می شود .
بمب اتم رو بسازید یا دنیارو از چنگال نجس آمریکا نجات میدیم یا همه با هم در یک جنگ اتمی به این وضعیت پایان میدیم دیگی که برای ایران نجوشه میخوام سر ترامپ توش بجوشه
اقای خرازی این صحبت‌ها تنش زا است
آهسته تر
کمال جان هشت میلیون ایرانی کشور را ترک‌ کرده اند، لطفا در اطهار نظر ها دقت کن .
ببمب نسازیم اما نباید به آمریکا اطمینان بدهیم که هر چه دلش خواست تحریم کند در کل دادن چنین پیامهایی توسطجناب خرازی و افراد دیگر به غرب در لفافه کار درستی است وزیر اطلاعات قبلی هم کار درستی کرد که تهدید به ساخت بمب در صورت ادامه کار تحریمها کرد هرچند انتقاد زیادی به او شد به نظرم کار او خیلی بهتر وموثرتر از کار مجلس در تصویب قانون راهبردی بود که فقط گره در مذاکرات انداخت
اگر بتوانیم هم نباید فرمایش کنیم ....آدم ساده...
کمال جان وقتی حرف می‌زنی اول فکر کن، غنی سازی ۹۰ در صدی به معنای توانایی صد در صدی بمب نیست، سامانه انفجاری هم‌میخواهد وقتی اینرا میگویی آژانس شک میکنه که ایران روی سامانه کار کرده یا میکند.
ساخت بمب اتم چندان پیچیده نیست امارقبای ماهم مثل ترکیه وعربستان رقابت خواهند کردویک فرایندپیچیده وخطرناک خواهیم داشت وصلاح نیست حتی اظهارنظران
ما باید تا پایان زمستان امسال کلاهک اتمی رو بسازیم چون در این شرایط که روسیه میخواهد جنگ انرژی با اروپا رو تشدید کنه احتمال اینکه آمریکا اجازه بده یک جنگ و درگیری در خاورمیانه رخ بده و عرضه انرژی رو مختل کنه، تقریبا صفره.
البته همزمان باید تنش رو با آمریکا و غرب و همسایگان کاهش بدیم. کلا ما دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نیستیم و نفعی هم در این کار نداریم. بمب اتمی ایران هم برای کل منطقه خوبه و باعث ایجاد ثبات و امنیت میشه. چون ایران هم به لحاظ شرایط جغرافیایی و هم به لحاظ تاریخی مرکز ثقل منطقه است و افزایش امنیت ایران تاثیر مهمی در ایجاد و بهبود ثبات منطقه داره.
در مورد اسراییل هم تا زمانی که اسراییل حقوق اولیه فلسطینها رو رعایت نکنه دشمن ما باقی خواهد موند اما مثل آمریکا ما دنبال جنگ به اسراییل نیستیم. و باید رسما اعلام کنیم. البته که حمایت از گروههای مقاومت رو ادامه میدیم. به نفع یهودیان هم هست که تلاش کنند حقوق فلسطینیها رو حداقل به تدریج رعایت کنند. این وضع آپارتاید قابل دوام نیست حتی اگر ایران هیچ دخالتی نکنه.
بمب اتم پیشکش لطفا اقتصاد را درست کنید.
بدون امنیت کلان، اقتصاد بزرگی هم بوجود نمیاد چون ریسک سرمایه گذاری زیاده و همیشه احتمال نابودی اقتصاد و سرمایه ها وجود داره.
اگر یک اقدام تروریستی دیگه علیه ایران رخ داد یا یک بار دیگه آمریکا یا غرب تهدید گزینه نظامی رو علیه ما مطرح کردند باید غنی سازی 80 درصد یا 90 درصد رو انجام بدیم.
اینم ازون حرفای هزینه ساز برا سیاست خارجیه بخصوص در روابط با کشورهای عربی که دولت رئیسی داره با عربستان و اردن و امارات مشکلاتش رو حل میکنه، میتونیم بسازیم ولی نمیسازیم، خنده داره، قسمت اولش رو اونا باور میکنن ولی دومش رو نه و ای آن هراسی تشدید میشه
آقای خرازی باور کنید نیازی نیست بمب اتم بسازید. نه تنها با داشتن بمب اتم هیچ مشکلی حل نمی شود که بر مشکلات موجود مردم هزار برابر اضافه خواهد شد. باور کنید راههای بسیار بهتر دیگری برای بهبود وضعیت مملکت و مردم ایران وجود دارد. نمونه بارز آن راه و روشها کشور ژاپن، کره جنوبی،سوئد سوئیس ، دانمارک ووووو
به دلایل مختلف اجرای مکانیزم ماشه و یا تحریمهای جدید شورای امنیت علیه ایران احتمالش کمه:
1- جان بولتون گفته بود دلیل اینکه آمریکا قبل از خروجش از برجام، مکانیزم ماشه رو اجرایی نکرد این بوده که این مکانیزم اصولا برای دور زدن حق وتو درست شده و این حق وتو رو تضعیف میکنه که یک اهرم مهم برای آمریکاست.
2- اگر این مکانیزم اجرا بشه مثلا کشورها باید در شرایط خاصی کشتیهای ایرانی رو توقیف کنند. ایران اما گفته و در عمل هم نشون داده که تلافی میکنه. مثلا توقیف کشتی انگلیسی یا یونانی. بنابراین خیلی از کشورها جرات چنین کاری رو پیدا نمیکنند و این خودش جایگاه شورای امنیت رو تضعیف میکنه.
3- اجرای تحریمهای بین المللی باعث میشه سطح تنش بین ایران و غرب بسیار زیاد بشه. آمریکا هم در شرایطی که مساله اولش چینه و بعد روسیه نمیخواد زیاد خودش رو درگیر با ایران بکنه چون اونوقت چین میتونه در این فرصت راحتتر جلو بره.
4- روسیه و چین برخلاف ده سال پیش ترس کمتری از آمریکا دارند و بیشتر مقابل آمریکا می ایستند. این وسط نیاز بیشتری هم به ایران دارند. بنابراین اگر قطعنامه جدیدی علیه ایران وضع بشه به احتمال زیاد اون رو وتو میکنند. حتی در مورد مکانیزم ماشه درسته نمیتونن وتوش کنن اما اگر کشوری تحریمهای شورای امینت علیه ایران رو اجرا نکرد میتونن قطعنامه هایی که ممکنه علیه اون کشور به خاطر این اقدام میخواد تصویب بشه رو وتو کنند. خودشون هم که به احتمال زیاد تحریمهای علیه ایران رو اجرا نمیکنند. بهانه هم دارند.
حداقل در یکی از سخنان رهبری که من دیدم، آن چیزی که حرام اعلام فرمودند، استفاده از سلاح اتمیه نه ساخت اون. طبیعتا ساخت سلاح اگر برای استفاده باشه اون هم حرامه اما اگر برای بازدارندگی و ترساندن دشمن باشه حرام نیست.
وقتی شما صراحتا می گی می تونیم بمب اتم بسازیم چه انتظاری از آمریکا ودیگر طرف های مذاکره داریم که به ما اعتماد کنند وتمام تحریمها را بردارند واقعیت اینه به همون اندازه که اونا قابل اعتماد نیستن ما هم برای اونا قابل اعتماد نیستیم .
چرا با امریکا مستقیممذاکره نمیکنیم چون امریکا با فشار رسانه ای در هر مذاکره بازار و اقتصاد کشور بهم خواهد ریخت
آقای خرازی دو جنگ جهانی با گفتگو خاتمه پیدا کرد جنگ ایران و عراق با گفتگو حل شد هرچند یک قران غرامت نگرفتید که هیچ .کلی هم غرامت دادیم حالا موضوع بیست ساله هسته ای که میلیاردها دلار به اقتصاد ایران و ایرانی خسارت زده است را با گفتگو حل کنید البته که اگر یک بازی سیاسی نباشد .برای بقا و منافع ملت ایران باید سیاست مدارا وبا رای و نظر مردم تدابیر اندیشه شود
شما فقط سوخت نیروگاه بوشهر که ۳/۵تا۴/۲درصد هست را تامین کنید که روس‌ها نیروگاه را گروگان نگیرند و میلیاردها دلار بابت تامین سوخت به آنها نپردازیم
تنها راه حل بحران منطقه ای گفتگو است اما ما در مورد سیاستهای منطقه ای خود با کسی گفتگو نمیکنیم!!!
شما که به دنیا گفتین بمب اتم نمیسازید!! لااقل روان کشورهای همسایه را به هم نریزید برعلیه ایران نشورانید
یک عبارتی دارن غربیها که ترجمه اش میشه «صلح از طریق قدرت». اگر ما قوی باشیم، ما که دنبال حمله به جایی نیستیم. کسی هم در اون شرایط جرات حمله به ما پیدا نمیکن. بنابراین صلح برقرار میشه. البته برخلاف غربیها ما دنبال زورگویی هم نیستیم و فقط باید از حقمون دفاع کنیم.
ما هم چوب را خوردیم و هم پیاز را. ای کاش حداقل بمب اتم درست می کردید که حداقل از دست همسایه های اتمی مثل روسیه در امان می ماندیم. وگرنه این همه هزینه که برای اتمی بر مردم تحمیل شده واقعا توجیه ندارد.
کاش بابت رفع مشکل معیشتی ملت هم در طول این ۴۰ و اندی سال کمی از همین راست قامتی را داشتید....نه اینکه پولدارها ثروتمندتر شدند و ... آقازاده شدند و هر کاری میکنند و نظام را تخریب کردند
ایشان یه اصلاح طلب سازشکار بودن وزیر خارجه دولت اصلاحات خاتمی !! عجیبه واقعا بمعنای واقعی اصلاح شدن با این مواضع انقلابی !!!
اتم را بسازید و با بستن تنگه هرمز انتقام تحریم ها را بگیرید.
پس در مورد چی گفتگو می کنی ؟
احسنت بر آقای خرازی سیاست مدار
نمیدونم مسئول رده بالای محترم از این طرف میگویند راه حل ، گفتگوی منطقه ای است از این طرف میگویند در مورد موشک وسیاست منطقه ای باهیچ کس گفتگو نمیکنیم.این تضاد نشانه چیست؟امریکایی چند روز پیش دو موشک مافوق صوت آزمایش کرد حالا بگیم جنگ طلب است؟چطور ایران موشک ماواره بر پرتاب میکتدجنگ طلب است انوقت آمریکایی آزمایش پرتاب میکند جنگ طلب نیست؟خب اینها محورهای گفتگوی منطقه ای یا حتی جهانی ست.چی بگم ی مسئول رده بالا اونم جناب خرازی که سالیان درازی دستی در سیاست دارند متاسفانه دنبال گفتمان پرقدرت پراز ادله وبرهان نیستند.دیگه ما که پایین دستیم والا دو کلام حرف زدن در میان ملتها کاری نداره
شما که میتونید بمب اتم بسازید ، لطفا قیمت تخم مرغ رو هم برسونید به قیمت پارسال ،من ِ مادر بلد نیستم با بمب اتم شما نیمرو درست کنم بذارم سر سفره ،تا بچه هام بخورن ،تفهیم شد ؟؟!! تابناک سانسورش نکن !
نه که الان خیلی وضعیت خوبی داریم شما هم با این صحبت ها وضعیت رو بدترش کن. ی
اين بابا يهويي از كجا پيداش شد ؟ اينها بازنشستگي ندارن !ضمنا اگه امريكا و غرب هم از شما تضمين خواستن چه تضميني ميتونيد بهشون بدين ؟ قول شما كه از همه سست تر و ابكي تره ،
زنده باد
ایران باید کشوری اتمی و قدرتمند باشه
ساخت بمب اتم باید در اولویت باشه
بمب اتم براي شما و خونواده شما ،ما بمب نميخواهيم ،نان و برنج و روغن ميخواهيم،
تهران داره فرونشست میکنه
سلام. تصور می کنم همین هفته سه کشور غربی شورای امنیت تقاضای شدیدترین اقدام علیه ایران بکنند و چین و روسیه هم رأی ممتنع بدهند.
عالی
درود
سایبری های آلبانی و اسرائیل ریختن به این صفحه حسابی هم شاکی هستند و با گفتن چرندیاتی مثل اقتصاد میخوان از موضوع اتمی شدن ایران منحرف شوند ولی اقتصاد هیچ ربطی به تسلیحات اتمی نداره
درود بر ایران اتمی قدرتمند
آیه قرآن کریم : ای مسلمانان به بهترین سلاح مجهز باشید
در دنیای پر از ظلم و فساد و ستم و ضعیف کشی باید قوی بود وگرنه ضعیف نابود خواهد شد ایران هم باید تسلیحات اتمی داشته باشه وگرنه مثل اوکراین و فلسطین و یمن و..... نابود خواهد شد
باید ساخت بمب اتم بسیار سریع باشه این طور تهدیدات دشمن هم به آخر خواهد رسید کره شمالی و اسرائیل اندازه یک استان ایران هم نیستند ولی به خاطر بمب اتم باقی موندند
ساختش برای بازدارندگی هیچ عیبی نداره
نوکران غرب حسابی آتیش گرفتند
احسنت مرحبا ماشاءالله همه مهندسین اتمی ایران که به چنین دانشی رسیدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست