بازدید 6880
برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران؛

ورزش زنان رسما صاحب رادیو تخصصی شد

کد خبر: ۱۱۳۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 16 July 2022

همزمان با عید سعید غدیر خم برای اولین بار در تاریخ رسانه ملی روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ کانال تخصصی ورزش بانوان رسما آغاز به کار کرد.


به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛  در مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون رئیس جمهور در امور بانوان، معاون صدای رسانه ملی، معاون وزیر ورزش در امور توسعه ورزش بانوان کشور، مدیر شبکه رادیویی ورزش و مریم رستمی اولین مدیر خانم کانال تخصصی ورزش بانوان ، کانال تخصصی ورزش بانوان رسماً آغاز به کار کرد.

مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش در این مراسم گفت: امروز برای بانوان ورزشکار ایران روز بزرگی است چرا که برای اولین بار صاحب رسانه تخصصی شدند.

وی افزود: بانوان ورزشکار کشورمان در سال ۱۳۹۹ در شبکه رادیویی ورزش دو برنامه ویژه و مستقل داشتند و در سال ۱۴۰۰ هم پوشش مسابقات بانوان کشورمان را در بازی های المپیک در دستور کار قرار دادیم و باشگاه بانوان را در این شبکه افتتاح کردیم.

ورزش زنان رسما صاحب رادیو تخصصی شد

آذر مکان خاطرنشان کرد: سرانجام در اواسط سال گذشته با دستور پیمان جبلی ریاست سازمان ( در راستای توجه ایشان در پرداختن رسانه به حوزه ورزش بانوان) امروز شاهد افتتاح کانال تخصصی ورزشی بانوان با ۴ ساعت برنامه ویژه در حوزه بانوان هستیم و در آینده نزدیک شاهد ۲۴ ساعته شدن این کانال و تبدیل آن به شبکه اختصاصی ورزش بانوان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: امیدواریم با همراهی اهالی ورزش ، اصحاب رسانه و افتتاح این کانال تخصصی در مرداد ۱۴۰۱ و با اعزام گزارشگر خانم مهمترین رویداد ورزشی حوزه بانوان در مسابقات کشورهای اسلامی قونیه ترکیه را در تمامی رشته ها پوشش دهیم.

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی هم در افتتاحیه کانال تخصصی ورزش بانوان با اشاره به اینکه ۸ تیر امسال بیست و چهارمین سالگرد شبکه رادیویی ورزش را جشن گرفتیم و امروز ۲۵ تیر ۱۴۰۱ نیز شاهد افتتاح رسمی کانال تخصصی ورزش بانوان هستیم ادامه داد: در دوران تحول رسانه ملی، رئیس رسانه ملی به سه محور تحول سازمان در رویکردها، محتوا و ساختارها تأکید ویژه دارند و خوشبختانه امروز در حوزه صدا شاهد محقق شدن این سه تحول هستیم و به عنوان اولین کشور اسلامی کانال تخصصی ورزشی بانوان را افتتاح کردیم.

بخشی زاده همچنین به دلایل راه اندازی این كانال در بستر اپلیكیشن ایران صدا اشاره كرد و اظهار داشت: براساس نتایج تحقیقات مركز تحقیقات رسانه ملی، نزدیك به ۱۲ درصد از مخاطبان، برنامه های رادیو را از این اپلیكیشن دریافت می كنند که جایگاه بالایی را در میان مخاطبان و شنوندگان كسب کرده و بستر مناسبی برای راه اندازی كانال هایی نظیر كانال رادیویی ورزش بانوان را فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد : تلاش می کنیم در آینده نزدیک این كانال رادیویی را به شبكه مستقلی تبدیل كنیم که چه بسا زیرمجموعه رادیو ورزش هم نباشد و مستقلاً بتواند به تولید ، پوشش اخبار و وقایع حوزه بانوان بپردازد و امیدواریم با توسعه زیرساخت ها و حمایت های دولت محترم این امر محقق شود.
معاون رسانه ملی با اشاره به اینكه نیمی از جامعه را بانوان تشكیل می دهند بر اهمیت توجه به این قشر از جامعه تاكید كرد و گفت: یكی از كاركردهای ورزش برای بانوان تأمین سلامت، شادابی، تندرسی و صحت جسمی و روحی آنهاست و این بانوان جامعه هستند كه نسل نویی را به كشور تحویل می دهند. 

وی ادامه داد : هر پیشرفتی در توسعه كشور و تربیت بدنی در بستر خانواده ای شكل می گیرد كه بانوان مدیریت آن را عهده دار هستند. بانوان می توانند زمینه تشویق جوانان و نوجوان برای پیوستن به ورزش را فراهم كنند. بنابراین تمامی این مسائل ما را بر آن داشت شاهد راه اندازی كانال تخصصی ورزش بانوان باشیم.

بخشی زاده خطاب به دست اندركاران شبكه رادیویی ورزش به تجربه خود در  ۳۱ سالی كه در سازمان حضور داشته اشاره كرد و گفت : مدیران دركنداكتور برنامه ها به پنج مؤلفه اساسی رسانه ای سازمان اعم از مدیریت آگاه به مسائل، نیروی انسانی متعهد و علاقه مند، آموزش مستمر محتوا و استفاده كامل از فناوری و تكنولوژی دقت ویژه ای داشته باشند.

وی تأکید کرد: اولین موضوع توجه ویژه به كنداكتور است. اینكه كنداكتور نباید باعث سردرگمی مخاطب شود و تلاش شود با تولید و پخش تیزر و آنونس های فراوان مخاطبان را پای برنامه ها نگه داشت به ویژه اینكه ورزش در میان مخاطبان موضوع جذابی است كه حاشیه های تمام نشدنی ای هم دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۴ ساعت هم برای بانوان كشورمان برنامه تولید كنیم باز هم كم است و این کانال تخصصی بانوان ظرفیت تولید بیش از ۱۰ هزار دقیقه برنامه هفتگی را داراست.

بخشی زاده افزود: کانال رادیویی تخصصی ورزش بانوان نیاز به شورای مشورتی دارد، چون مسئولیت اجتماعی بزرگی بر عهده ما و شماست ، باید از برنامه های طولانی و خسته كننده و صرفاً گفتار محور پرهیز كرد و به موضوعاتی پرداخت كه توجه مخاطبان را برانگیزد. 
وی ادامه داد : استعدادیابی و پرورش ورزشکاران از میان نوجوانان و جوانان در این کانال تخصصی ، همراهی با پویش های مثبت اجتماعی كه رسانه ملی اعلام می کند و گره خوردن ورزش با نشاط اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد، برای شبكه رادیویی ورزش و این كانال تخصصی هر آنچه در توان مان است كم نمی گذاریم.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم با بیان اینکه امروز افتخار دارم در مراسم افتتاح کانال تخصصی ورزش بانوان حضور داشته باشم، افزود: مرداد امسال در قونیه ترکیه بزرگترین رویداد کشورهای مسلمان و اسلامی با حضور ۵۷ کشور برگزار می شود و نیاز داریم انعکاس ده روزه این رویداد طوری برنامه ریزی شود که مسابقات معلولان خانم ها و آقایان در سطح وسیعی اطلاع رسانی شود.

وی افزود: این روزها با توجه به جو رسانه ای می بایست به عفاف و حجاب در ورزش توجه بیشتری داشته باشیم که این نیازمند فرهنگسازی در رسانه است. 

وزیر ورزش و جوانان همچنین به استقلال ورزش بانوان و خودکفایی ورزش بانوان که مکمل هم هستند اشاره کرد و گفت: این دو ارتباطی معنادار و علمی دارند و نیازمند رسانه است و وجود کانال رادیویی تخصصی ورزش بانوان این نیاز را مرتفع می کند.

وی افزود: انشاالله در گام بعدی از طریق معاونت سیما بتوانیم برنامه تخصصی ورزشی در حوزه بانوان را با رعایت ارزش ها و شعائر اسلامی در استاندارد سازی حجاب بانوان در میان کشورهای اسلامی داشته باشیم.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور بانوان هم در این مراسم گفت: بسیاری از بانوان ورزشکار کشورمان همچون سربازان گمنانی هستند که موفقیت های بزرگی کسب کرده اند اما به دلیل محدودیت هایی که در پخش تصاویر داشیم تنها در حد یک خبر کوتاه انتشار می یافت اما با افتتاح این کانال تخصصی محدودیت ها برداشته می شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و آسیب های حوزه بانوان با تحرکات مناسب و برنامه ریزی برای ورزش بانوان برطرف می شود، بیماری های پوکی استخوان ، افسردگی و حتی ناباروری ها نیز با ورزش، پیشگیری و درمان می شود.

گفتنی است در این مراسم از مادر و خواهر شهید مدافع حرم جواد الله کرم تقدیر شد و در پایان مراسم از تمامی خبرنگاران خانم فعال در حوزه ورزش بانوان از دهه هفتاد تاکنون در رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری قدردانی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست