بازدید 64260

دارو ۳۰ درصد گران شد/ این رقم علی‌الحساب است/ وزیر بهداشت: با طرح «دارویار» پرداخت از جیب مردم تغییر نمی‌کند/ توضیحات وزارت بهداشت در خصوص این طرح

دقایقی از نیمه شب گذشته، مخاطبان رسانه ملی که از ارتباط زنده تصویری با بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت متعجب شده بودند، دریافتند که شایعه یاد شده صحت داشته و از امروز دارو گران خواهد شد؛ افزایشی که البته محدود به ۲۰ و ۳۰ درصد نیست و تاکید شده که علی الحساب محاسبه شده و می‌تواند به ارقامی بالاتر نیز منجر شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 14 July 2022
دارو شبانه ۳۰ درصد گران شد/ این رقم علی‌الحساب است و می‌تواند افزایش بیابد/ وزیر بهداشت: با طرح «دارویار» پرداخت از جیب مردم تغییر نمی‌کند/ توضیحات وزارت بهداشت در خصوص این طرحدقایقی از نیمه شب گذشته، با تماس تصویری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رسانه ملی و اعلام وی، شرکت‌های دارویی می‌توانند از امروز ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت محصولات خود اضافه کنند.

به گزارش «تابناک»؛ عصر دیروز اخباری منتشر شد که حکایت از تصمیمی بسیار مهم در سازمان غذا و دارو، در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان داشت؛ تصویب مجوز افزایش قیمت دارو از پنجشنبه، ۲۳ تیرماه (امروز) به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد؛ خبری که پیگیری‌ها پیرامون آن راه به جایی نبرد و به در بسته نهاد‌های اطلاع رسانی در این خصوص به ویژه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت خورد تا در حکم «شایعه» تلقی شود.

جالب آنکه انتظار‌ها برای مشخص شدن صحت و سقم این شایعه خیلی زود به سر آمد و نیمه شب، مخاطبان رسانه ملی که از ارتباط زنده تصویری با بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت متعجب شده بودند، دریافتند که شایعه یاد شده صحت داشته و از امروز دارو گران خواهد شد؛ افزایشی که البته محدود به ۲۰ و ۳۰ درصد نیست و تاکید شده که علی الحساب محاسبه شده و می‌تواند به ارقامی بالاتر نیز منجر شود. نکته‌ای نگران کننده که وزارت بهداشت تازه یادش آمده درباره آن به مردم اطلاعاتی ارائه دهد!
 
تعداد بازدید : 1375

آن گونه که وزیر بهداشت در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۴ شبکه خبر اعلام کرد، طرح ارتقای بیمه همگانی سلامت از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفته و منجر به قرار گرفتن حدود ۶ میلیون نفر از اقشار کم درآمد سه دهک پایین، به طور رایگان تحت پوشش بیمه شده است که منابع مالی آن را مجلس با در نظر گرفتن حدود ۶ هزار میلیارد تومان تامین کرده و در نتیجه این اقدامات، زیرساخت‌های بیمه‌ای ارتقا یافته و در نتیجه امکان اجرای طرح بعدی فراهم آمده است.

منظور از طرح بعدی، چیزی است که وزیر آن را «دارویار» نامید و تصویب مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت دارو، در راستای آن صورت گرفته است. طرحی که وزیر تاکید کرد منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای دارو خواهد شد و یادآور شد که ۱۰۰ داروی پرمصرف و ۳۶۶ داروی ضروری بیماری‌های مزمن تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و هدف از اجرایش را «کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش پوشش بیمه‌ای اکثر داروها، به نحوی که هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ ندهد» اعلام کرد.

وعده‌ای که باید دید آیا محقق خواهد شد یا قرار است به افزایش‌های دیگر در حوزه بهداشت و درمان منجر شود و یا حتی مباحث جدیدی را به وجود آورده و به مشکلاتی دامن بزند که برخی از آن‌ها ریشه در گذشته‌های دور دارند و راهکار‌های مختلف برای حل آن‌ها راه به جایی نبرده است، در حالی که پدرام پاک آیین، سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با انتشار توییتی تاکید مشدد کرده که «قیمت دارو برای مصرف کننده ثابت می‌ماند.»

اما «دارویار» چیست، از کجا آمده و چه جزییاتی دارد؟
 
این‌ها برخی از پرسش هایی هستند که احتمالا از امروز به بعد توجه بسیاری را به خود جلب خواهند کرد و تا این لحظه پاسخ خاصی برای آن‌ها در دست نیست، الا متنی که وزارت بهداشت در اختیار رسانه‌ها قرار داده و به تاکید سخنگوی این وزارت خانه، می‌تواند ابعاد طرح را توضیح دهد؛ متنی که بی کم و کاست پیش رویتان قرار دارد؛

1- مزایای اجرای «دارویار» چیست؟

از جمله مزیت‌های این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران
- بهره مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو
- عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن
- اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه
- برقراری پوشش بیمه‌ای برای دارو‌هایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند
- کاهش کمبود‌های دارویی، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی
- کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو
- حمایت ویژه از دارو‌های مصرفی بیماری‌های مزمن، خاص و صعب العلاج

۲. وضعیت پرداخت از جیب مردم پس از اجرای این طرح چگونه خواهد بود؟
 
پرداخت از جیب مردم در گروه‌های دارویی مختلف پس از اجرای طرح به شرح زیر است:
 
الف) دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند: پرداخت از جیب مردم برای این دسته دارو‌ها بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود.
ب) دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند: برای ۳۶۶ قلم از این دارو‌ها پوشش بیمه‌ای به گونه‌ای تعیین شد که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه این دارو‌ها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن ثابت باشد. در صورت لزوم بیمه‌ها این آمادگی را دارند تا اقلام بیشتری را به این فهرست اضافه کنند.
ج) دارو‌هایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد (OTC): این دارو‌ها افزایش قیمتی نخواهند داشت. با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان روزانه از این دارو‌ها استفاده می‌کنند؛ حسب دستور ریاست محترم جمهور، ۱۲۰ قلم از این دارو‌ها که تواتر مصرف بیشتری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این دارو‌ها اگر در مسیر بیمه‌ای تهیه شوند، کاهش می‌یابد.
د) دارو‌های گیاهی و مکمل‌های غذایی: این بخش از محصولات افزایش قیمتی را تجربه نخواهند کرد. با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجددا مورد بررسی قرار گرفته و تا حد امکان قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.
 
3- تکلیف افراد فاقد بیمه چه می‌شود؟
 
با توجه به این که در طرح «دارو یار» قرار است یارانه دارو از مسیر بیمه‌ها به مردم تخصیص یابد، بیمه شدن همه مردم یکی از اصول اجرای این طرح است؛ بنابراین، از مدتی پیش تلاش‌ها برای ایجاد پوشش همگانی بیمه سلامت آغاز شده است که ریشه این تلاش‌ها مصوبه نمایندگان مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور است. نمایندگان در قانون بودجه مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان به برقراری پوشش بیمه برای افراد فاقد بیمه اختصاص داده اند. سایر اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این مسیر به این شرح است:

الف) سه دهک اول جامعه، بالغ بر ۶ میلیون نفر، غیرحضوری و رایگان توسط سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
ب) افراد سایر دهک‌ها می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
ج) اتباع خارجی که مجوز قانونی اقامت دارند، می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. اتباع غیر مجاز هم با ثبت مشخصات خود و با تایید وزارت کشور می‌توانند از بیمه برخوردار شوند.
د) بیمه روی تخت و بیمه در مواقع اورژانسی برای افراد فاقد بیمه یا مجهول الهویه برقرار است.

۴. یارانه دارو به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟
 
با توجه به ضرورت تجویز و مصرف منطقی دارو و مدیریت منابع عمومی، یارانه دارو عموما به افرادی تعلق خواهد گرفت که نسخه پزشک داشته باشند؛ بنابراین، خرید‌های آزاد از داروخانه صرفا در مورد بیماران مزمن مشمول دریافت یارانه خواهد شد.

۵. چه اقداماتی برای پایش اجرای طرح پیش بینی شده است؟
 
پایش و ارزیابی طرح «دارویار» در مراحل اجرا ضامن بقا و موفقیت این طرح خواهد بود. در همین جهت و با هدف تضمین بهره مندی مردم از یارانه دارو و عدم افزایش پرداخت از جیب بیماران، اقدامات زیر صورت گرفته است؛
 
الف) استقرار تیم بازرسی ویژه در وزارت بهداشت برای تضمین بهره مندی مردم از طرح «دارویار»
ب) اعلام عمومی قیمت دارو در برنامه کاربردی تیتک و سایت رسمی سازمان غذا و دارو
ج) امکان گزارش موارد تخلف از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا برنامه کاربردی تیتک
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۲۰
هزینه بیماران خاص مثل بیماران دیالیزی ام اس هموفیلی تالاسمی و....رایگان است.ولی سرطان را جزو بیماریهای خاص محسوب نکرده اند!!!!!!!!!! درحالیکه برخی داروهای سرطان مثل هرسپتین وپرتوزوماب قیمتهای چندده میلیونی دارند. بگذریم ازقانون زوری و قلدرمابانه ممنوعیت واردات داروهای دارای مشابه داخلی که مردم را حتی با هزینه خود از دسترسی به داروهای روزدنیا محروم کرده اند.فقط به جناب وزیربهداشت توصیه میکنم حدیث درج شده روی برگه های بیمارستانی را یکبار بخوانند که فرموده : بترسید ازآه وناله کسانیکه فریادرسی جزخدا ندارند.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
فقط ذاروهای دارای مشابه داخلی ممنوع
الورودنیستند.داروهای جدیدومدرنی درجهان اختراع شده اندکه اجازه واردات به ایران راندارند.مردم فقط ازخودروهای باکیفیت محروم نیستند ازداروهای باکیفیت وجدیدهم محروم شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
دولت رییسی پول ندارد. پول نفت هم به اینگونه که دولتی ها می گویند وصول نمی شود نمی شود. اگر اجناس گران نشود تعجب دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
وزیر نفت که میگه پول نفت را به دلار میگیریم ماشاالله تیم اقتصادی دولت هم که همه ادعای نظریه پردازی و اختراع روش نوینی در اقتصاد هستند که هاروارد بگرید فعلا که ملت دارن میگیرند هر دولتی میاد دعا میکنیم کی به آخرش میرسه بعد دولت بعدی بدتر از قبلی این شده وضعیت ملت ایران حقوقهای شما که به داره براتون فرقی ندارن که چی سر مردم میارید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
ناشناس1516 دولت پول ندارد خب درست. ولی چرا واردات با ارز آزاد داروهای روز دنیا راممنوع کرده.مردم با پول خودشان هم حق ندارند داروی باکیفیت بخرند.؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
جالب است که داروهایی که ظاهرا وارداتشان ممنوع است دربرخی داروخانه های تهران وچندشهربزرگ با قیمتهای نجومی فروخته میشوند
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
هرروز صبح ازخواب بلند میشیم و اولین خبری که میشنویم گرانیهای جدید است
تورم رسمی حدود ۵۰ درصد اعلام میشه ( تورم واقعی ۳۰۰-۲۰۰ درصد است) انوقت حقوق بازنشسته هارا فقط ۱۰ درصد افزایش میدهند
این عدالت است ؟؟؟!!!
من خودم بیمه نیستم ولی خبر رو که خوندم دیدم این داد و بیداد شما خیلی بیخود بود!
آقاجان توضیح داده و گفته قصه چیه و مردم چیکار کنن. اونایی که بیمه هستن که هستن، تکلیف اونایی که بیمه ندارن رو هم معلوم کرده که چجوری بیمه بگیرن، دیگه چی باید بگه؟؟؟
چرا الکی جو درست میکنین؟؟؟
خود شما تاحالا چقدر خبر زدین و ناله کردین که آقا منابع کشور داره در بحث دارو هدر میره و آآآآآی دولت کجایی؟!!!! خب دولت الان اومده پوشش بیمه رو سراسری کرده، داروهای بیشتری آوردن تحت بیمه، جلوی قاچاق دارو گرفته میشه و منابع کشور هدر نمیره، دیگه چه گلی باید سرشون بگیرن که شماها ناله نزنین؟؟؟
حالا اگه مردی واقعا، منتشر کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
عزیز وقتی خواستن یارانه بدن گفتن فقط 4 قلم گران میشود
ماکارانی لبنیات و روغن و مرغ حالا برو ببین چه خبر
شده تا مثل شما خوش باورها هستن همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
اگر وقتی گفتند فقط چهار قلم کالا گران میشود درست از آب درآمد این یکی هم درست از آب درمی آید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
یعنی ده برابر قیمت قرص سرماخوردگی باید ویزیت دکتر بدهیم که می خواهد بیمه بدهد یا کسی که هر ماه یک داروی خاص مصرف می کند باید پیوسته هزینه دکتر بدهد. بعد کدام بیمه هزینه دارو را می پردازد. تامین اجتماعی یا بیمه سلامت نهایت ده درصد هزینه را می دهد.
هوبوراله اقدمی زاده اصل طهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
احتمالا دلیل اینکه بیمه نداری اینه که تو این مملکت زندگی نمی کنی ببم جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
قشنگ معلومه خیلی شکمت سیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
امید جلالی نیستید احیانا شما؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
بشین بابا
نمیخواد کاسه داغتر از اش بشی
نقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
پس جناب باید واسه هر نوع دارو به پزشک مراجعه کرد که شامل داروی خود درمانی و بیماران مزمن که یک گروه دارویی را دایم
. مصرف میکنن میشه
نقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ویزیت گرون قیمت پزشک اجباری میشه بنده بعنوان کسی که سالها ست بیمار مزمن دارم این رو با گوشت و پوست درک میکنم شما ماشالله یا خداروشکر مریص نشدی یا وصعت خوبه
بسیاری از مردم به دلیل بالا بودن حق ویزیت پزشکان نسبت به درامد مردم اقدام به خود درمانی برای بیماریهای معمولی شناخته می کنند و گران کردن دارو عملا فشار بر این قشر را که معمولا اقشار ضعیف جامعه هستند بیشتر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
برای مواردی ک امکان دارد هیچ راهی به غیر از خود درمانی نیست
مث همیشه یه طرح میزارن یه تعداد کمی رو یارانه میدن بعد بقیه رو آزاد میکنن
خدا نگذره ازشون
پس این ۶ کلاسه و رئیس بهداشت و درمانش که گفته بودن دارو و نون گرون نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
ما به دروغ شنیدن از دولتی ها عادت کردیم
ali
| Switzerland |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
مگه قرار نبود فقط همون 4 قلم گرون بشه
چقدر دروغ گو هستن این جماعت و دولت
چه ميكنه اين دولت زده به سيم آخر !!!!!
پاسخ ها
امید جلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
جنابعالی چند کلاس درس خواندی.بیشتر از شش کلاس؟ خب چرا نیامدی رییس جمهور شی.تنبل خان .نشستی خونه بیرون گود میگی لنگش کن. اقای دکتر اقای پرفسور.اقا این اینترنت صد تومنی همه را صاحب نظر کرده.این را گران کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
امید جلالی
آنقدر هول جواب دادنی که بجای کامنت بالایی برای این یکی باشتباه کامنت کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
اینترنت خودت فکر کنم مجانیه؟

به کجا وصل هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
جناب امید جلالی شما که عقل کلی پیشنهاد بده چیکار کنه دولت البته به جز پیشنهاد گرون کردن اینترنت امثال شماها فقط بلدین نطق بفرمایید و مردم رو گول بزنید عمل تو کارتون نیست
وزیر بهداشت: با طرح «دارویار» پرداخت از جیب مردم تغییر نمی‌کند

البته تو حذف ارز 4200 هم فقط قرار بودش 4 تا کالا گرون بشه ولی تمامی کالاها گرون شدش

دروغ دروغ دروغ دروغ بسته دیگه خسته شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
فقط سه کالا گران شد جامدات مایعات گازها. هنوز چهار کالا نشده.
بعنوان یک داروساز عرض می کنم بیمه ها هیچوقت به وعده هایشان عمل نکردند. قیمت دارو بیش از این گران خواهد شد. وزیر فقط به جنبه مثبت اشاره کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
ضمنا همه سیستم های یکپارچهه قیمت دارو و نسخه های الکترونیک هم دچار مشکل شده است
همش دروغ همش دروغ بس دیگه مردم کمتر سر کار بگذارید درامد ریالی است و خرج با دلار است و هی میگید دارو بنزین فلان جا این قیمت است اخر مردم درامدشان چی هست به درامد میلیاردی خودتان فکر می کنید وبر اساس ان برای مردم نسخه میپیچید مگر نمی بینید این مردم چقدر مشکل دارند
این گرانی ها ی جدید در راستای صادق الوعد بودن دولت است چرا که جناب رئیسی فرمودن گرانی بعضی از اقلام رو گذاشتیم برا آینده و سال جدید. خدایشان محفوظ نگاه دارد
"مزایای این طرح :
- کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو"

تیم رئیسی: خوب آمریکا کجا رو تحریم نکرده میتونیم اسکناس وارد کنیم؟ آفرین غذا، دارو و کمک های بشردوستانه، دارو رو انقدر گران می کنم که مصرف داخلی کم بشه " شما بخونید صرفه جویی" تا بتونیم دارو صادر کنیم اسکناس بگیریم.
همونطور که برنج و غذا را 300-400 درصد یک ماهه افزایش دادیم تا مصرف داخل کم بشه صادر کنیم اسکناس بگیرم.

برید آمار بانک مرکزی در رابطه با وصول درامد های نفتی رو نگاه کنید تا ببینید چند درصد از درامد وصول شده حدودا 15 درصد.
نگه داشتن صبح شنبه به رییسی بگن.
دولت وعدهای سرخرمن
با افزایش ۱۰% حقوق کارمندای دولت خیلی متناسبِ !!!!!!!!!علی برکت اله.
دولت ميتواند يك شبه هر ميزان گراني و تورم براي مردم رقم بزند ولي موقع افزايش حقوق بازنشسته تامين اجتماعي كاسه داغ تر اش است و پول ما را گروگان برداشته است
« يار مفروش به دنيا كه بسي سود نكرد
آن كه يوسف به زر ناسره بفروخته بود » حافظ شيرازي
-----------
خدا رحمت كنه همه رفتگان شما و رفتگان من در اين شب جمعه ونيز خدا رحمت كنه استاد مورد نظر در دانشگاهي كه مي رفتيم ! آن مرحوم مغفور يك بار سر كلاس گفت : به نظر من رمز آرامش در زندگي چه چيز است و آن را روي تخته سياه كتابت كرد :
اول : البته و صد البته ايمان و توكل بخدادر زندگي !
دوم : « اين نيز بگذرد » !!
سوم : « به چه قيمتي ؟ » !! يعني هميشه در هر اقدامي اول بپرسيم به چه قيمتي !!
---------------
و اينك سؤال بنده از دولت و مسئولين اين است كه اين عملكردها و اين فشارها ي مضاعف روي مردم به چه قيمتي ؟! نكنه يك وقت داريم « يوسف » را به « زر ناسره » مي فروشيم !! ... بله ؟ خدا نكنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
نفهمیدم چی شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
چنان ديدم و شنيدم كه در يك مهماني ، كسي به صاحب خانه گفت : عجب ! انگار خونه ات اوپن نيست ! ، اوپنش كن !
صاحب خانه گفت : خرجش زياده پول ندارم !
-- خب قرض كن ، وام بگير ، برادر ! -- خدا --پدرت بيامرزه ! به چه قيمتي ! قرض كنم ، وام بگيرم ، ، زير بار بدهي بروم ،، ، ده تا مشكل ديگر به مشكلاتم اضافه بكنم ، كه مي خواد خونه ام اوپن بشه ! .. ... من با اين در أمد و ،اين حقوق ، با چه قيمتي خانه ام را اوپن كنم ؟ ، خدا كنه فكرم اوپن باشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
خودت متوجه شدی چی گفتی؟
به بهانه قاچاق کالا ها همه کالا ها را گران کردند.
1- آیا در آمدهای مردم را نیز افزایش دادند؟
2- این قاچاقچی ها کی هستند که در سطح رئیس جمهور نمی توانندبا آنها مبارزه کنند؟
3- پس سرداران سپاه کجا هستند که نمی توانند با قاچاقچیان مقابله کنند
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
بحث قاچاق و قاچاقچی فقط برای توجیه است گران کردن کالاها وثابت نگه داشتن درآمدها با افزایش ناچیز برای کاهش قدرت خرید مردم است تا تقاضاهای داخل را کاهش دهند و بتوانند با خیال راحت این اقلام را صادر نمایند ودر مقابل دلار بگیرند حالا توجیه کنیم که تحریم اثر ندارد.
اولا که داروها اخر سال قبل بی سر و صدا گرون شدن و الان دوباره گرون شدن
دوما مشکل ایران گذشته از سوء مدیریت ها اپیدمی دروغگویی است
سوماایران تنها کشور دنیاست که مسئولین میگن گران کردن اقلام در راستای حمایت از مردم می باشد!!!!
چهارما تو این کشور اقتصاد آزاد هیچ معنایی ندارد اینجا اگر ۱۰۰ خودروساز هم باشند میشینن با هم تبانی میکنن که قیمت ها پایین نیاد از اون طرف هم دولت تحت فشار میزارن که واردات انجام نشه
مردم را چی فرض کردین دارو را گران میکنید بعد وعده مبی دهید یارانه را به همه مردم می دهیم خوب مگه بیکارید از یک طرف گران کنید بعد پولش بدید به بیمار بقول معروف این حنا دیگه رنگ ندار ه هرچی بماند هم بدتر میشود نشستین دور خودتون تصمیم میگیرید ولی عواقب کار را را نمی بینید
تابی جان مردم واقعا دیگه اعصاب ندارند ، لطفا خبرهای بد نزار ، حالا که همه چی قاراشمیش هست ، خبرهای تابناک هم کامل نباشه ، چیزی نمیشه که ، تا سینه قبرستون نریم راحت نمیشیم که این گرانی و زندگی خیلی فرقی با مرگ نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
اگر قرار باشه خبر بد نذاره که دیگه خبری نمیمونه

شما از بالا تا پایین خبرها رو مرور کن، به نتیجه ای که من رسیدم، می‌رسی
کاری میکنند که مردم بگویند صد رحمت به روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
صد رحمت به روحانی
بعد میگن افزایش حقوق بازنشسته ها تورم زا است حقوق 10%هزینه ها 40%ببنید اقایون چه به سرمون دراوردن
اخرش میمیریم چی میشه حالا چند سال زودتر بهتر عذاب کمتر
ایننقدر سخت نگیرید دم غنیمت است یک ساعت دیگر نمیدانی هستی نیستی
بیخیال بابا
دارو گران شد
حالا دستمزد سلطان کارچاق کن شهر من چی میشه گران میشه ارزان میشه
بنده خدا اقای اژه ای جان وجوانی اش را برای احقاق حق وعدالت و کشور وملتش گذاشته ومیگذارد
یک سلطان کارچاق کن با قدرت .باشش تومن رشوه دزد را تبرئه مال باخته را محکوم به حبس میکند
هم زندگیت را سارق به یغما ببرددهم بجرم شکایت از سارق پارتی دار زندان هم بیوفتی
چه حالی میشی؟
دارو گران شد بشه فدای سرتان دیگه زندان نداره که
یه کارچاق کن ابرو وحیثیت تمام قضات شریف وپاکدست دادگستری شهر م را با شش تومن رشوه از بین میبرد
مردم شهر را به دادگستری شریف وقضات پاکدست شهر بد بین میکند
با شش تومن رشوه!!!!
کاشک دارو بجای سی درصد سی هزار درصد گران میشد ولی با شکایت دزد مال باخته محکوم به حبس نمیشد!!
ای خدا به کی بگم
کارچاق کن را به حفاظت گزارش دادم کینه کردقاضی کینه کرد دزد راتبریه مرا سه سال حبس داد
ای خدا
ای امام زمان
اقای اژه ای
حضرت امام خامنه ای به دادم برسید
خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
چی میگی؟؟

فکر کنم قرصات رو نشکسته خوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
خوشبحال اون خانواده پنج نفره اصفهانی راحت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
من اگر جای قاضی بودم 2 تا حبس سه سال بهت میدادم تا دیگه برای دوکلمه حرف یک صفحه صغری کبری نچینی!!
دروغ دروغ وتا ابد دروغ ، با این کارها دولت دست در جیب ملت کرده و جسد ملت را هم با این جراحی برای تشریح می فروشند.
داروسی درصدگران شد ولی نه ازجیب مردم بلکه ازجیب مردم صددرصدبیشترگران شده البته داروودرمان درتمام کشورهای پیشرفته گرانترین قیمتهاوهزینه هارادارد ولی تمام بیمه ها بیش از ۹۹ درصدهزینه دارو ودرمان راپرداخت میکنند وافرادیکه بیمه ندارندتحت تکفل بیمه های دولتی هستندکه آنهم برای سالمندان رایگان است درکشورما درمان به نسبت آن کشورهاتاکنون بسیارارزان بود شایدقراراست درموردهزینه درمانهم یک جراحی اقتصادی جانانه مثل همه مایحتاج ضروریمان صورت گیردکه درهیچ کشوری دردنیاصورت نگرفته چون نه بیمه رایگان واقعی داریم ونه پوشش بیمه ای کامل برای سالمندانی که فاقددرآمدی ثابت هستند چون مسئله درمان بیشترین قشری راکه تحت فشار
قرارمیدهد سالمندان است
عملا برای ما اکثر داروها و هزینه های درمان آزاد و بیمه تامین اجتماعی بدرد سطل آشغال میخوره اخیرا هر دارویی نوشته شده آزاد محاسبه شده
البته قرار بود بقول وزیر کشور فقط ۴ قلم گران بشه تابی جان یه نظری از وزیر کشور بگیر که یه گزارش بده بگه دقیقا تا امروز چند قلم گران شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
وزیر کشور نگران بدحجابی است ومشغول خط ونشان کشیدن برای خانم های بدحجاب
ای
علی برکة الله. درود بر سرور و سید محرومان
درود و سلام خدا بر ابراهیم بت شکن که مافیای دارو و نان و ... را نابود کرد.
امیدوارم مافیای بنزین و گازوئیل را با افزایش قیمت واقعی هر لیتر ۳۰ هزارتومان هم با قدرت انجام دهد تا فساد کلا از این کشور جمع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
ابراهیم کمر شکن
سلام، خب مگر رئیسی نگفت که برخی گرانی ها را برای سال آینده موکول می کنیم، پس چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
مقصر سید محرومان نیست. گرانیها پیش دستی کردند و پیش قدم شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
منظورش بنزینه که قراره با گران کردنش از خجالت ملت ایران دربیاد
همین الان سه تا ورق ناپروکسین ۵۰۰ خریدم ۶۳۰۰۰ تومان !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
حقتونه. از هول حلیم تو دیگ افتادید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
هر ورق ناپروکسن ۵۰۰ ؛۲۸۰۰۰تومنه. ببین ناریخ داشته باشن
بنده طی مراجعه به دارو خانه دارویی که ه. روز استفاده میکنم از 97000 ت شده 157000 تومان و عملا اعلام شده
کدام بیمه؟؟؟
بیمه سلامت بدون نسخه الکترونیک دارو را با بیمه نمی‌دهد و خیلی از دکتر‌ها نسخه الکترونیک نمی‌دهند
چه اشکالی دارد بیمه سلامت هم مانند تامین اجتماعی نسخه کاغذی را قبول کند
کدام بیمه؟؟؟
بیمه سلامت بدون نسخه الکترونیک دارو را با بیمه نمی‌دهد و خیلی از دکتر‌ها نسخه الکترونیک نمی‌دهند
چه اشکالی دارد بیمه سلامت هم مانند تامین اجتماعی نسخه کاغذی را قبول کند
از عوارض بی حجابیه
بیمه سلامت داریم مطب ها که اصلا قبول نمیشه دلمون خوش بود بیمارستان های دولتی برای ویزیت سرپایی راحتیم حالا چندوقته فقط درمانگاه دکترعمومی قبول میشه که عصرها وروزهای تعطیل هم تعطیله،دارو بخوایم باید آزاد بخریم...
هر وقت مسئولان مى گويند هيچ دارويي گران نمى شود چهارستون بدن من مى لرزدياد چهار قلم كلاى اساسى مى افتم وياد روز نامه كيهان كه مى گويد هرچه كه گران شود دولت پولش رابه مردم مى دهد من بازنشسته با فرزند ٣٥سال بيكار جزو كدام طبقه مى باشيم ايا كسى كه خانه اش به اندازه كل فاميل ما مى ارزد با ما در يك طبقه مى باشد مسخره نيست چه بى سوادى طبقه بندى كرده خنده دار اين است حتى بدستور رياست جمهور اهميت نمى دهند هركس اعتراض به دهك بندى كرد شما يارانش را بدهى زهى خيال باطل
"طرحی که وزیر تاکید کرد منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای دارو خواهد شد و یادآور شد که ۱۰۰ داروی پرمصرف و ۳۶۶ داروی ضروری بیماری‌های مزمن تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و هدف از اجرایش را «کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش پوشش بیمه‌ای اکثر داروها، به نحوی که هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ ندهد» اعلام کرد."
ما که هر چقدر فکر گردیم عقل مان به جایی ندسید ، لطفا" آنهایی که ریاضیدان هستند و ریاضی میدانند این معادله را حل نمایند و به زبان قابل فهم به مردم نیر بگویند که چطور میشود اجرای طرح گرانی دارو ، کاهش هزینه های بیماران و افزایش پوشش بیمه ای باشد .
جمعی دروغ گو با هم میشن کابینه صادق الوعد

بیمه فقط تعداد کمی دارو تحت پوشش داره بقیه قیمتش ده برابر. شده
عجب سرعتی برای نابودی قشر مستضعف این دولت دارد
وجدانا باعث و بانی این کارها فقط می خوان صدای مردم رو در بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
به خدای احد و واحد من هم دقیقا" همینطور فکر میکنم .
چون این کارها عمدی است یعنی این همه اجحاف و سختی ایجاد کردن با هم نمیتواند بدون برنامه ریزی باشد .
الان با این طرح آبدوغ خیاری مجبوریم برای هر دارویی پول ویزیت پزشک هم بدیم.

مشخصه که هزینه هامون کم میشه

دولت وعده ها!!!
یک عده دروغگو جمع شدن دور هم، صد بار گفتند نان و دارو هرگز گران نمیشود، ولی فعلا دارو را گران کردند،
خیلی از دارو ها که میخریم ازاد هستند ، مثل ویتامین‌ ها،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
ویتامین ها که مکلم محسوب میشوند و اکثرا آزادند. داروهای پروستات، بعضی داروهای اعصاب و روان، داروهای پزوریاسیس که نوعی بیماری خودایمنی است و خیلی های دیکر
دولت خود را شریک جیب مردم می داند و به راحتی دستش در جیب مردم است کمی که بگذرد خود را صاحب ان میداند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
بشکنه دستی که تو جیب مردم بینوا میرود
وقتی من مغازه دار به یه مصرف کننده رحم نمیکنم
هر قیمتی دلم خواست افزایش میدم
دیگه چطور از دولت انتظار دارید همه چیز
ارزان بشه
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
اگر دولت نظارت قوی داشته باشد و خود ش موافق افزایش قیمت نباشد مغازه دار جرات افزایش قیمت غیر قانونی را ندارد اگر گرانی هم وجود دارد با چراغ سبز دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
تو مغازه دار نیستی، بلکه یک ساندیسی ناب هستی
اقای رییسی مگه نگفتی دارو و نون گرون نمیشه، پس باید منتطر گرونی نون هم بمونیم. معلومه داری چیکار میکنی، لباس پیغمبر تو تنته، چرا اینقد دروغ، تو اصلا چیکاره ایی که بدون اختیار هی وعده میدی و هی لغو میشه، دارو قبل از عید افزایش چشمگیر داشت، این افزایش یعنی چی
من بیمه تامین اجتماعی هستم.
به هیچ دردی نمی خوره
۵ سال دیگه هم بازنشسته می شم
تا اون موقع هم کامل ورشکسته شده . مستمری هم بهمون نمیده.
بهتره بمیریم.
خودکشی دسته جمعی چند روز قبل تو شهرستان ها اگه بیشتر شد نباید تعجب کرد.
یه کاری کردن که آدم ازبردن مریضش به بیمارستان پشیمون بشه وبه خرید داروی آزاد تن بده چند روزقبل پسرم زنبور گازش گرفت تا رسیدیم بیمارستان ودکتر اومد و ویزیت گرفتم وبعد تازه دارو گرفتم از بیمارستان و2باره پذیرش قبض تزریق و2باره نوبت تزریق بشه شد 2ساعت اگه پسرم حساسیت داشت به زنبور که حالش بدشده بود درصورتیکه بامراجعه باداروخانه شهر 10دقیقه کارمون حل میشد
از ماست که بر ماست
این گران شدنها امری رایج شده وکسی نیست جوابگو باشد بدون اینکه اتفاق خاصی افتاده باشد دارو که یکی از اقلام ضروری مردم است گران میشود قبلنا سالی یکبار بعد از عید بعضی اقلام چند درصدی گران میشد ولی در سالهای اخیر قیمتها ثانیه ای بالا میرود واین باعث سردرگمی مردم شده بخاطر اینکه عوامل دخیل درگران کردن کالاها اشتهای سیری نا پذیر دارند وکسی نیست جلوی آنها بگیرد
بسیاری از داروها در همین مدت دو ماه گذشته بی سر و صدا چند برابر گرانتر شده است
عوضش سلام فرمانده جهانی شده
خدا را شکر که مردم دارند هنر و ثمره دست دولت یک دست اصول گرا حزب الهی را که فقط ادعا داشتند تا الان به چشم می بینند که بعدا دوباره نتوانند ادعا کنند و مردم هم خوب متوجه بشوند که اینها چه کاره اند
دولتی که اینقدر برایش سر و دست شکاندید، رد صلاحیت ها کردید، تبلیغ ها کردید، این بود؟
افزایش قیمت دارو برای زیر پوشش بردن بیشتر داروها؟؟ عجب طنزی.
آقا رک با مردم صحبت کنید. شما دلار ندارید. تا کی می خواهید مملکت را اینطور اداره کنید؟ با این اوضاع اسفناک اقتصادی در برجام شرط و شروط هم می گذارید؟
افزایش حقوق 10 درصد اما افزایش اقلام مصرفی بالای 50 درصد . نمیدونم اون دنیا چه جوابی خواهند داشت .
چه خبر شده که هر روز قیمت ها را بالا می برند؟ این دولتی ها کار دیگری ندارند که مشغول شوند؟چند روز برید مرخصی همون جایی که حساب ها تون دیگه جا نداره پول واریز کنید. تا مردم کمی در آرامش باشند.
اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه) خخخخخخ سی سال حق بیمه دادم الان دفترچه بیمه ام را اغلب مراکز درمانی قبول ندارند چون بیمه به تعهداتش عمل نمی کنه تازه اگه عمل کنه انقدر سهم بیمه کم شده که ارزش نداره انوقت برای توجیه و مخفی کاری درباره" مصرف پول نفت " بدروغ وعده بیمه همگانی میدهند راستی پول نفت کجا خرج میشه ؟!! ما که به گفته دولت هم هم طلبها راوضول کردیم هم داریم میلیون میلیون بشکه نفت میفروشیم !!!! اینکار مسبوق به سابقه است احمدنژاد هم 800 میلیارد دلار خرج کرد در پوشش سهام عدالت و مسکن مهر سهام عدالت که در دوره خودش هیچ چیزی به کسی پرداخت نشد مسکن مهر هم فقط در دوره خودش سی درصد پیشرفت داشت اما نه تنها هیجوقت گزارشی درباره نخوه خرج کردن این پول ارائه نداد بلکه با روش بودجه نویسی چندصفحه ای من دراوردی خود (روش کاظمی برنامه بودجه و وزیر سابق احمدنژاد) ان را لاپوشانی کرد
سید محرومان ، محرومان مردند و تمام شدند ! حالا شما می شوی ، سید ......
خوب شد اینها با شعار معیشت مردم و اینکه روحانی همه چی رو گرون کرده وارد گود شدن!!
برادر دوقلوی نمکی، خیلی بی نمکی.
این گرونی ها همش به نفع خودمونه عوضش دولتمون قوی میشه وزرا و وکلا پولدار میشن بعد بچه هاشونو میفرستن خارج اونا هم خوب خرج میکنن و باعث سربلندی ما میشن.
بسيار عالى. اين ملت هميشه در صحنه لايق همين است.
سرم درد میکنه
استامینوفن نداریم
50 هزار تومن بدیم دکتر عمومی قرص ارزون بخریم
بیمه سلامت را فقط بعضی مراکز بهداشت روستایی قبول دارند. پزشکان متخصص و بیمارستانهای خصوصی اصلا قبول نمی‌کنند.
دولت میخواد فقیر وفقر را ازبیت بررد
دولت واقعا علیل و ناتوان و فاقد صلاحیت هست. ظی این مدت که روی کار آمده هرروز شوک جدید و مشکل جدید برای مردم خصوصا قشر ضعیف ایجاد کرده.
شرکت های داروئی از نمکی بد میگفتند به همین خاطر بود. الان چه میزان از این وزیر راضیند خدا میدونه.
به نظر من تازه اینا اول داستانه و این ماجرا ادامه خواهد داشت در اینده. خلاصه بگم تا وقتی اینا هستن غیر این نمیشه و امیدی به دیدن روی ارامش و امنیت شغلی و مالی و زندگیه نرمال نداشته باشید هرگز اتفاق نمیوفته . تنها راه حل رو خودتون و هممون میدونیم ولی کی باید اقدام کنیم متحدانه مشخص نیست
اقای وزیر بهداشت یه فکری هم برای ایتخدام پرستار اقا بکنید. من نمیدونم اورزانسهای بیمارستان های این مملکت فقط پرستار زن استخدام میکنن. زایشگاست مگه چرا ۴ تا پرسنل اقا نمیدارید تو اورزانس بیمارستانها
انسولین نوومیکس نسبت به خرداد ماه فقط ۵۰۰ درصد گرون شد!!!!!!!!!!
البته تورم ۳ رقمی برای این دولت واقعا افت داره
اقای رییس جمهور ۶کلاسه ووزرای نابغه اش دست واستین رو بالا زدند انشالله برای یک تورم ۴رقمی(مثلا ۱۸۳۷ درصدی)
به قول اقای مصباحی مقدم این تورم های تدریجی دیگه صفایی نداره
دارو داره قاچاق میشه چرا مدیریت و برنامه ای نیست برای اینکار؟!!!
همه چی بالای صد درصد گران شده اونوقت وقتی حقوق میحواهند اضافه کنند 10-15 درصد و کمی هم با چندر غاز یارانه مردم را فریب میدهند.بازنشسته ها که بدبخت ترند
باریکلا به این هوش
مجلس محترم؟؟؟؟
دولت انقلابی و دوست محرمان؟؟؟
چقدر دروغ با شما عجین شده که تا این حد توهم دارید؟
قطعا دولت رریسی ضعیف آرین دولت تاریخ صدساله ذخیره ایرانه!اصلا قابل توصیف نیست عمق فاجعه،لعنت بهتون تو این شرایط اقتصادی،دارو رو هم گرون کردین؟
دارویی که مریض های مستضعف الآنم بزور میخرن؟!
مملکتو به لجن کشیدین و همه چیزو از مردم گرفتین،دلخوشی و آینده که نداشتیم،الان دیگه نون و دارو و میوه و لبنیات و برنج و گوشتم شده دست نیافتنی!
سید محرومان چی شد پس؟فرمانده کجایی؟!
خیر دنیا و آخرت را نبینید
وزیر بهداشت آقای عین الهی تو یکی دیگه حرف نزن سابقه تو و کارنامه ی معاونت آموزشی ت کاملا معلومه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار