بازدید 5071
۱

بورس سبزپوش شد

شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) با ۶ هزار و ۵۱۷ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 13 July 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۳۷ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد و شاخص قیمت با ۹۳۲ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۹۳۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۷۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۱۲۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۹۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۲۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۷۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۰۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۱۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۰۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۰۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۵ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۲۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۱ میلیون و ۸۸۶ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۰ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۲ هزار و ۷۹۸ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، تجلی توسعه و معادن فلزات (تجلی) و پویا زرکان آق دره (فزر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه تجارت نو (بنو)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
مطمئن باشین آخرین سبز خواهد بود همه دارن سرمایشون رو طلاو سکه میکنن از بازارها خارج میکنن تادولت نتونه مالیات بگیره ،گداپروری جواب داد از فردا همه صف میکشن واسه گرفتن یارانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان