بازدید 49038
۱

پاسخ ایران به ادعای پهپادی جیک سالیوان

سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. 
کد خبر: ۱۱۲۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 12 July 2022

پاسخ ایران به ادعای پهپادی جیک سالیوان

به گزارش تابناک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۲۱ تیر ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اظهارات «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. 

گفتنی است جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد:«اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه،  چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد».

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است. 

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

جیک سالیوان در این باره عنوان کرد: مشخص نیست آیا ایران پیش از این پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است یا خیر و افزود: آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران آماده آموزش نیروهای روس در ماه جاری برای استفاده از این پهپادها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱
ناراحتی جیک سالیوان از پیشرفته بودن پهبادهای ایرانی است که اینک به ابر قدرت دوم جهان نیز صادر می شود و امیدواریم در سرنوشت جنگ تاثیر بگذارد ، قابل توجه خودروسازان کشور
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار