بازدید 6352

واکنش چمران به بازداشت شهردار منطقه ۱۵

کد خبر: ۱۱۲۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 12 July 2022

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سقوط دختر چهار ساله به چاه حادثه تلخی بود اما این منطقه بوستان نبوده و در رمپ یک بزرگراره واقع شده که محل خطرناکی برای راه رفتن و استراحت محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، مهدی چمران، در حاشیه هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این منطقه با چمن پوشیده شده و مشخص نیست که محل قنات بوده است. عمق این چاه بر اساس بررسی سازمان آتش‌نشانی ۳۰ متر بوده و این محل در دهه ۷۰ ساخته شده و متعلق به امروز نیست.

وی ادامه داد: ریزش قنات باعث شده این کودک چهار ساله به درون چاه سقوط کند و جان خود را از دست بدهد. در مورد این رمپ که قابل مشاهده نبوده نمی‌دانیم مسئولیت بر عهده کیست.

چمران با اشاره به بازداشت شهردار منطقه ۱۵ تهران، تصریح کرد: به دلیل فضاسازی عجیب و غریب، این اتفاق افتاده و نمی‌دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شده است، اما در نهایت قوه قضائیه باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: این حادثه پیش‌بینی نشده و غیرقابل منتظره بوده است. چون این رمپ حتی جایی برای راه رفتن نبوده، انتظار این حادثه نمی‌رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و افزود: شورایاری‌ها به اعتقاد من قانونی هستند اما با مدیریت محله متفاوت است. انتخابات شورایاری‌ها محلی بوده و بر اساس قانون اساسی، شورا محل قانونی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم انتخابات محلی و قانونی برگزار کنیم که در این رابطه نامه‌ای به قوه قضائیه ارسال و درخواست کردیم که در خصوص این مساله تدبیری اندیشیده شود.

چمران گفت: مردم همان محل نه به عنوان انتخابات سراسری بلکه در انتخابات محلی می‌توانند معتمد محله خود را انتخاب کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان