بازدید 3274

توافق احزاب سیاسی سریلانکا برای تشکیل دولت جدید

احزاب سیاسی اپوزیسیون دولت سریلانکا بر سر تشکیل دولت جدید پس از اعلام استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور توافق کردند.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 11 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، در سریلانکا، احزاب سیاسی اپوزیسیون دولت که موفق به برگزاری یک راهپیمایی بزرگ و برکناری دولت شده اند، روز یکشنبه بر سر تشکیل دولت جدید پس از اعلام استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور توافق کردند.

همزمان «رانیل ویکرمسینگه»، نخست وزیر سریلانکا اعلام کرده است که با تشکیل دولت جدید، سمت خود را ترک خواهد کرد.

روز گذشته اعلام شده بود که «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس جمهور سریلانکا پس از آنکه معترضان به اوضاع اقتصادی به دفترش در «کلمبو» پایتخت این کشور یورش برده و استعفای او را خواستار شدند، مجبور به فرار از محل اقامت خود شد.

در این گزارش گفته شده بود: که رئیس جمهور سریلانکا به محل امنی انتقال داده شده است و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اشغال کامل کاخ ریاست جمهوری به دست معترضان، تیر هوایی شلیک کرده اند.

فرار رئیس جمهور سریلانکا در حالی است که نخست وزیر این کشور چند وقت پیش با بیان اینکه سریلانکا با بحران شدید اقتصادی فراتر از کمبود سوخت، گاز، برق و مواد غذایی روبرو است، افزود: اقتصاد ما کاملاً از هم پاشیده است. نمی‌توانیم حتی هزینه واردات نفت را پرداخت کنیم و دولت فرصت مهار این بحران را از دست داده است.

سریلانکا با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند. بحران اقتصادی در سریلانکا پس از نقص به وجود آمده در درآمد حیاتی این کشور که به طور سنتی از گردشگری است، شروع شد و این ضرر و زیان در بحبوحه همه گیری جهانی ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش این بیماری تشدید شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل