بازدید 5218

فرار دو فدراسیون ورزشی ایران از تعلیق جهانی

کد خبر: ۱۱۲۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 09 July 2022

صالحی امیری با بیان اینکه دیپلماسی ورزشی بخشی از تولید قدرت ملی است، خاطرنشان کرد: ما همیشه تحت فشار هستیم، اما از روز اول می‌خواستیم جنبه‌های مثبت را به مردم گزارش کنیم و کام مردم را تلخ نکنیم. نیمی از وقت من و همکارانم برای رفع یا کاهش تهدید از ورزش قهرمانی ایران بود که این را گزارش نکردیم و صحبت درباره آن را صلاح نمی‌دانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به فرار دو فدراسیون ورزشی از تعلیق بیان کرد: فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری در فشار جدی و در آستانه تعلیق بودند که بیش از 10 مکاتبه با فدراسیون‌های جهانی آنها داشتیم. با این دو فدراسیون جهانی گفت‌وگو کردیم و مسئله حل شد. آنها با برگزاری مجامع و ایجاد ثبات موافقت کردند. بعد هم نامه نوشتند و اعلام کردند با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون‌ها موافقیم. سه‌شنبه نشستی با پولادگر و فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک داشتیم و فرایند انتخابات‌های این فدراسیون‌ها آغاز شد.

 

صالحی امیری با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک یادآور شد: در دیدار با باخ و معاونانش یکی از محورهای گفت‌وگو تعلیق فدراسیون جودو بود. ما گفتیم که تعلیق جودوی ایران ظالمانه بود و ادامه‌اش لزومی نداشته و ندارد. فدراسیون الان پویا و فعال است و به بازی‌های کشورهای اسلامی هم می‌رود. تلاش ما این است که این فدراسیون در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد و می‌توانیم این رشته را روی سکو ببینیم. من باور دارم جودوی ایران می‌تواند در صورت حضور در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه، در پاریس 2024 روی سکو برود. باخ گفت که در رأی CAS دخالت نمی‌کند، اما توصیه خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی