بازدید 15050
۵

شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیر نهایی کنکور است

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر تصمیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور بگیرد، اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 06 July 2022

به گزارش «تابناک»، غلامعلی حداد عادل، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخی گمانه زنی‌ها در مورد بازگشت دروس عمومی به کنکور، افزود: باید روند تغییرات در کنکور به صورت کامل برای تصمیم‌گیران توضیح داده شود اما هرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم بگیرد اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نظر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص کنکور اعلام شده است، گفت: هر تصمیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور بگیرد، اجرا خواهد شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاتر از شورای عالی آموزش و پرورش است.

گفتنی است اعضای شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش به دنبال کم کردم اثر کنکور هستند؛ حذف دروس عمومی و اثر گذاری ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی دبیرستان از جمله مواردی است که مخالفان کنکور از آن برای کاهش تأثیر کنکور در سرنوشت دانش آموزان یاد می‌کنند؛ با این حال برخی از نمایندگان مجلس و برخی از کارشناسان آموزشی تغییرات اخیر در برگزاری کنکور را به ضرر نظام آموزشی دانسته و خواهان برگزاری آزمون کنکور به شیوه گذشته هستند.

قانون جدید برگزاری کنکور حتی در میان فعالان عدالت آموزشی هم مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

موافقان این موضوع را مطرح کردند که این قانون قطعاً ۱۰۰ درصد بدون اشکال نیست اما به عدالت نزدیک‌تر شده است؛ اضطراب را کاهش داده و به خاطر اینکه حد نصابی گذاشته است تا داوطلب دو بار در سال کنکور بدهد به عدالت نزدیک‌تر است تا اگر داوطلب شب آزمون کنکور بیمار شد؛ تمام فرصتش را از دست ندهد.

از سوی دیگر برخی موضع مخالف با قانون جدید برگزاری کنکور دارند؛ استرس چند باره دانش آموزان برای هر امتحان نهایی و عدم اطمینان از برگزاری صحیح و سالم امتحانات نهایی به دور از تقلب از دلایل مخالفت با شیوه جدید برگزاری کنکور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
این حداد کی میخواد بازنشست شه؟
حجاب باید اختیاری باشد نه اجباری
من در دوران مدرسه از اول ابتدایی استعداد خوبی داشتم و تقریباً کل دوران تحصیل از اول ابتدایی تا دیپلم را بدون درس خواندن اضافی گذروندم و تقریباً همه امتحانات را حتی امتحانات نهایی دیپلم را با یه دور خوندن به روش روزنامه وار (به معنی کلمه روزنامه وار) گذراندم و تقریباً همیشه هم روز قبل از امتحان تا غروب درس خوندم. بیشتر این سالها نه تنها شاگرد اول کلاس و مقطع بودم بلکه معمولاً بالاترین معدل مدرسه را هم داشتم. در امتحانات نهایی هم به این روش عمل کردم و ضرر کردم و معدلم دیپلمم شد حدود 12.5 در حالیکه تا قبل از آن معدل زیر 17 را تجربه نکرده بودم. سال اولی که کنکور دادم عمداً چیزی نخوندم و گفتم یه سال پشت کنکور می مانم و ... . سال اول فکر کنم رتبه ام بیش از 50 هزار شد و حتی مجوز شرکت در مرحله دوم را نگرفتم (کنکور اون موقع دو مرحله ای برگزار میشد). سال دوم از مهرماه شروع کردم و تا زمان مرحله اول که اسفند ماه بود خوب خواندم (میانگین روزانه 8 ساعت) و تستهایی که میزدم در اغلب درسها بالای 80 -90 درصد میزدم. در کلاسهای کنکوری که میرفتم معمولاً من اولین نفری که جواب تستهای مثالی که معلم میداد را جواب می دادم و تقریباً در همه موارد جوابم درست بود بخصوص در ریاضی و فیزیک.
شب کنکور مرحله اول نمی دونم چی شد که استرس گرفتم و با اینکه از سر شب رفتم تو رختخواب، خوابم نبرد و تا صبح بیدار بودم و فکرم مشوش و برای اولین بار در عمرم استرس برای امتحان را تجربه کردم. به خاطر بیخوابی و استرس صبح آزمون سردرد شدیدی داشتم و با اینکه چند تا قرص مسکن خوردم هر لحظه حالم بدتر میشد. در فاصله حدود 3-4 متری من کسی نشسته بود که از بس حالش خراب بود همون جای جلوی پاش بالا آورد و این هم شد قوز بالا قوز. فرداش هم در آزمون هنر شرکت کردم ولی این دفعه بدون استرس چون خیلی برام مهم نبود و آزمون هم بعدازظهر بود و ..
نتایج که اومد در کنکور اصلیم (تجربی) رتبه ام 2049 شده بود و در کنکور هنر رتبه 72
ریاضی را در آزمون تجربی 2 درصد زده بودم (با اینکه انتظار بالای 70 درصد ازم میرفت) و در کنکور هنر 57 درصد
زبان را بالای 90 انتظار داشتم شد 56 درصد
عربی را حتی 100 درصد انتظار داشتم شد حدود 45 درصد (سبک سوال دادن عربی اون سال برای اولین بار تغییر کرده بود)
....
در مرحله دوم تا حدی جبران کردم. یعنی زیست را 84، شیمی را 74 و فیزیک 78 و ریاضی را که دیگه کلاً نخوانده بودم و بیخیالش شده بودم 12 درصد زدم ولی بخاطر رتبه پایین مرحله اول نتونستم رشته های پزشکی و داروسازی و فیزیوتراپی را قبول بشم و رفتم رشته شیلات (انتخاب هفتمم بود) البته اگه در انتخاب رشته اشتباه نکرده بودم و مثلاً فیزیوتراپی شهرهایی مثل زاهدان را هم زده بودم به احتمال خیلی زیاد قبول می شدم (در رشته فیزیوتراپی فقط سمنان را زده بودم).

کلی نوشتم تا این را بگم که من یکی از کسانی هستم که از مریضی و استرس شب کنکور ضربه اساسی خوردم. حتماً با دیدن درصدهای مرحله دومم متوجه شدین که حتی شانس قبولی در پزشکی را هم داشتم و حتی یکی از همکلاسیهایمان که مرحله اول رتبه حدود 300 آورده بود با درصدهایی پایینتر از درصدهای مرحله دوم من در پزشکی قبول شد.
درباره تقلب در آزمون المپیاد ها هم مطلب بگذارید همه جا فساد سیستماتیک و حق کشی عادی شده
درست است که استرس کنکور به روش قبل استرس بالایی داشت ولی روش جدید کنکور این استرس را بسیار بیشتر می کند زیرا:
1- استرس یک امتحان کنکور تبدیل می شود به استرس هر امتحان نهایی ( یعنی چندین مرتبه استرس)
2 - در کنکور به روش قبل اگر امتحان کنکور را خراب میکردیم میتوانستیم سال بعد با تلاش بیشتر جبران کنیم و رشته دلخواه خود را قبول شویم ولی در روش جدید اگر امتحان نهایی ها را خراب کردیم دیگر امکان جبران مافات وجود ندارد و این امکان بهبود معدل را هم که آقایان میگویند برای این موضوع گذاشته اند به هیچ وجه نمی تواند یک معدل متوسط را به یک معدل عالی تبدیل کند و امکان قبولی در رشته پر متقاضی را ایجاد کند یعنی سرنوشت ما قابل تغییر نیست اگر امتحان نهایی را دادیم و این بزرگترین ایراد کنکور به روش جدید است.
3- قطعا آزمون کنکور به عدالت نزدیکتر است تا امتحان نهایی در مدارس مختلف با سطوح آموزشی مختلف
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست