بازدید 19103
معاون وزیر صمت مطرح کرد

نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی داشتیم/ قاچاق لوازم‌خانگی سالیانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است/ مردم به یک شرط به سمت کالای بی‌کیفیت قاچاق نمی‌روند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در صورت کاهش کالای قاچاق و فعالیت مستمر، مردم از اراده ما مطمئن می‌شوند، زیرا کیفیت و ضمانت کالا را می‌بینند و به سمت کالای بی‌کیفیت قاچاق نمی‌روند و تولید و صنعت در کشور جان دوباره می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 05 July 2022

محمد امیر زاده کمند؛ به گزارش تابناک اقتصادی؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت امروز در نشست مشترک دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رؤسای سازمان‌های صمت استان‌های سراسر کشور از دستور وزیر صمت برای تمرکز بر قاچاقچیان کلان و سازمان‌یافته، خبر داد.

محمدمهدی برادران با اشاره به راهبرد‌های بنیادین و کاربردی برای حل معضل قاچاق، نخستین راهبرد که بزرگ‌ترین سرمایه به شمار می‌رود را ولایتمداری دانست و توضیح داد: مقام معظم رهبری بار‌ها بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرده‌اند.

وی از ایجاد مدیریت علمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و تأکید کرد: هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی راهبرد دیگر است و باید در تمامی رده‌ها ایجاد شود؛ بنابراین، قانون ابلاغیه و سامانه جامع تجارت سرمایه کل کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر صمت ضمانت‌نامه کالا‌های ایرانی را وجه تمایز کالای قاچاق و غیر قاچاق دانست و ادامه داد: باید در این زمینه باقدرت عمل کنیم، برای مثال مدت‌زمان طولانی ضمانت‌نامه‌ها می‌تواند برای مصرف‌کننده اغواکننده باشد و به خرید کالای ایرانی ترغیب شود.

برادران تأکید کرد: به دنبال حاکم شدن اقتدار قانونی هستیم و بر انضباط بخشی و قانونی بودن تأکید داریم و این مهم در بازار و اصناف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری حدود سیزده جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در وزارت صمت، بیان کرد: در وزارت صمت به این نتیجه رسیدیم که باید به اصلاح تفکرات در این زمینه پرداخته و ایجاد تحول کنیم، زیرا در حوزه اندیشه مشکل و چالش‌های زیادی داریم تا تفکرات تجمیع نشوند اصلاح صورت نمی‌گیرد، از این‌ روی، باید جلسات مشترک برگزار شود تا اندیشه همه ما همگام و هم‌جهت شود.

نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی داشتیم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقسیم‌کار صورت گرفته و اکنون زمان جدیت کار است و در این شرایط توجه به پیوست اجتماعی، فرهنگی و همکاری با رسانه‌ها مهم است.

برادران با اعلام این‌که اولویت‌های موضوع قاچاق را از قطعات خودرو تا پتروشیمی پیگیری می‌کنیم و در بیشتر بخش‌ها برند‌های مختلف قاچاق بی‌کیفیت هستند، اعلام کرد: در سال ۱۳۹۵ نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی و ۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق پوشاک صورت گرفته است. همچنین در سال ۱۳۹۹ نیز ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون دلار قاچاق لوازم‌یدکی خودرو داشتیم.
 

کارتن لوازم خانگی، دو میلیون تومان فروخته می‌شود

 
وی با بیان اینکه هدف از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، تاکید کرد: قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند؛ به عنوان مثال کارتن لوازم خانگی با قیمت دو میلیون تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که قصد سوءاستفاده از آن را دارند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: حجم کالای قاچاق لوازم‌خانگی سالیانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و حجم کالای غیر قاچاق در این بخش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی ضمن بیان این که اگر در ستاد‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها همدلی باشد و در حوزه اندیشه‌ای هماهنگ باشیم به موفقیت در این زمینه می‌رسیم، گفت: در صورت کاهش کالای قاچاق و فعالیت مستمر، مردم از اراده ما مطمئن می‌شوند، زیرا کیفیت و ضمانت کالا را می‌بینند و به سمت کالای بی‌کیفیت قاچاق نمی‌روند و تولید و صنعت در کشور جان دوباره می‌گیرد.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: نباید در سیستم رسمی کالای غیررسمی فروخته شود، بنابراین شبکه‌سازی و تبلیغ کالای باکیفیت وظیفه ما است و باید حامی تولید ملی باشیم؛ اما در استان‌های مرزی کار سخت‌تر است و باید فهرست‌های ویژه طراحی کرده و برنامه اشتغال‌زایی داشته باشیم.

برادران به‌عنوان جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: در مسیر مبارزه با قاچاق کالا پشتوانه قانونی کار مهیا شده و اقداماتی برای شفاف‌سازی در دستور کار قرار گرفته است و ما تنها بر مقابله باعرضه تأکید نکردیم، بلکه همه حوزه‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

وی ریشه‌کن شدن قاچاق کالا را مطالبه‌ای مردمی دانست و افزود: اصلاح نظام بازار در حل مشکلات گامی مؤثر است و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نیز از ستاد‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها حمایت خواهیم کرد.

برادران تأکید کرد: حل مشکل قاچاق، نیازمند ارائه راهکار است و اصالت و شفافیت کالا نخستین مرحله حل آن است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
کدام تولیدات شما با تکنولوژی روز هست؟ تبلیغ که میکنید را به دروغ کاری نداریم
کدام تولیدات شما با این افزایش تعرفه قیمت آب و برق کم مصرف هست؟
کدام تولیدات شما از کیفیت مناسب برخوردار است؟
کدام شبکه گارانتی و وارانتی مناسب و پاسخگو وجود دارد
کدام تنوع ؟ کدام کارایی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
کی گفته کالای قاچاق بی کیفیته؟
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
اینها چشم دیدن کالاهای باکیفیت کمپانی های معتبررا ندارند وازاینکه کالاهای بی کیفیت داخلی راچندبرابرکالاهای معتبرخارجی بخوردملت میدهندبسیار خوشحال هستند درشرایطی راکه خودبهترین برندهای .خارجی رادرخانه خوددارند
بی حساب و کتاب ترین و تقریبا بی نظارت ترین بازار، بازار لوازم خانگی و لوازم یدکی است
باز هم حرفهای خنده دار؟؟؟اگر مسئولات خانگی کیفیت نداشت که قاچاق نمی کردند؟همین اشغالهای داخلی و بی کیفیت داخلی را می خریدن!!!!؟؟؟؟ قبل از اینکه حرفی بزنید اندازه یک نخود روش فکر کنید؟؟؟؟
بازار وجود دارد که قاچاق می شود
یک یخچال فریزر ساخت داخل خریدم بعد از دوسال موتور آن سوخت
هرگز دیگر در صورت امکان جنس ایرانی نمی خرم
بنجل های درجه 3 چینی را مونتاژ می کنند اسمش میشه تولید داخلی !!!
فقط شعار میدهید
لوازم خانگی هم مثل خودرو سازان با انحصاری کردن نتنها پیشرفتی در کیفیت پیدا نمیکنه
بلکه تقاضا برای اجناس خارجی بیشتر و بیشتر میشه
با انحصار بلایی سر محصولات لوازم خانگی داخلی وارد می کنید که خودروسازی داخلی را به فرغون سازی تبدیل کرد. به این سیاست می گویند دوستی خاله خرسه.
در اسفندماه گذشته یک یخچال ایرانی با ضمانت خریدم بین دربهای یخچال تا دیواره به طول بیست سانت وعرض دوسانت فاصله دارد.از آنموقع تا کنون پیگیر حل مشکل هستم وحتی در برای من فرستادن پول حمل در از شهرستان تا تهران رو هم خودم دادم ودیروز تعمیرکارنماینده شرکت سعی کرد در را نصب کند که فاصله آن خیلی بیشتر شد . اعلام کرد اشکال ساختاری دارد وبه شرکت منتقل کرد.یعنی از اسفند تاکنون نمیتوانم از یخچال خریداری شده استفاده کنم.چرا مردم رو سرکار می گذارید ومنابع کشور رو هدر میدین؟ اگر ایشان یا هر نهادمدافع کالای ایرانی معرفت واعتقاد به حرف خود دارد تماس بگیرد تا تمام مستندات ونام شرکت و....رادراختیارش قراردهم.
مسئولین فعلا فکر حجاب هستند وقت ندارند به مشکلات دیگر رسیدگی کنند قاچاق فساد دزدی و کیف قاپی و موبایل قاپی و ... شاید وقتی دیگر
حال اگر خانواده ها نابود شدند از بیکاری و... مهم حجاب است و احکام دین !!!!
مقامات خودشان لباس نوزاد را از خارج می خرند که دوام ان چند ماه است بعد ما یخچال و لباسشویی را باید ایرانی بخریم که نه رده انرژی مناسبی دارد نه کارکرد خوبی
چطور برای جلوگیری از قاچاق به خارج از کشور ارد و شیر و ... را گران کردید خوب برای لوازم خانگی نیز برای مدت محدود به سازندگان داخلی فرصت دهید و بعد از ان واردات با عوارض صفر را آزاد کنید چرا واردات کالایی مثل خودرو و لوازم خانگی که قیمت و کیفیت بین المللی ان بسیار بهتر است را ممنوع کرده اید تا کی باید فضای غیر رقابتی و همراه با سود کلان را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار داد
با سلام
بنده دنبال ماشین ظرفشویی داخلی بودم اما متاسفانه قیمت آن با خارجی برابر یا حتی بیشتر بود.چطور جنس خارجی با این همه مسافت و تبدیل ارز و هزینه ای انتقال که چندبار دست به دست میشه باید با جنس ایرانی هم قیمت باشه،قطعا اگه قاچاق نمیشد و گمرگ هم نداشت 30 دصد ارزانتر تحویل میشد. بنظر میادشرکتهای داخلی لوازم خانگی خیلی گران فروش هستند مثل خودرویی ها
ایرانی جنس ایرانی بخر - حرف مزخرفی که حال آدمه بهم میزنه - حرفی که مسئولین بدون تفکر هی ادا میکنند - کدام جنس ایرانی کیفت خوب و استاندارد جهانی با قیمت مناسب دارد ؟
هر وقت تولید کننده داخلی عرضه رقابت با محصولات خارجی رو پیدا کرد اونوقت بیاد سینه سپر کنه وگر نه من ایرانی به هیچ عنوان حاضر نیستم سر پولی که با نکبت پس انداز کردم روی این آشغالهای تولید داخل قمار کنم . عقل سالم میگه برو یه جنسی بخر که بدونی حداقل ۱۰ سال خیالت راحته نه اینکه بعد ۲ سال لولای در یخچال زنگ بزنه بعد نمایندگی بگه شرایط نگهداری شما بد بوده و ...
اگه تولید کننده داخلی هنر داره درهای ورود رو بستن خروجی که آزاده بسم‌الله صادرات کن سودشو ببر اینقدر هم از خلق الله انتظار بیجا نداشته باشن
رمز ورود به افزایش قیمت تمام کالا و خدمات در دولت جدید شده قاچاق، آخه مگه مرزها و گمرکات کشور حساب کتاب نداره؟؟ پس چرا این همه داد میزدین دولت انقلابی با سایر قوا و دستگاه های حاکمیتی هماهنگی کامل برا رفع مشکلات اتفاق می افتد؟؟ اگه مرزها اینقد بی‌در پیکره که از آرد و روغن و مرغ و تخم مرغ تا لوازم خانگی و خودرو، از نهاده ی دامی تا بنزین و گازوئیل قاچاق میشه با همین دلیل هم میشه کاروانی از سربازان دشمن تا تهران هم برسن!!!! من تو این یک مورد موندم. تابناک بدون تعصب جواب این مورد رو روشن و شفاف کار کنه. وقتی ماشین شاسی بلند قاچاقی وارد میشه حتما تو همین رنج ماشین نظامی و... میشه وارد شه دیگه. تازه شاسی بلند رو میبرن پلاک هم میگیرن براش!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس