بازدید 32339
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد

بهانه تراشی «میرکاظمی» باعث توقف ساخت مسکن روستایی شده است

کارشناس مسکن معتقد است، دولت به جای توقف پرداخت وام مسکن روستایی با تسهیلات کلانی که منجر به رشد و تولید و اشتغال نمی‌شوند، باید مقابله کند. مقاوم سازی واحد‌های آسیب پذیر اهمیت بسیاری دارد و باید این مهم قبل از وقوع حادثه انجام شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ 03 July 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ با وجود گذشت بیش از نه ماه از آغاز کار دولت سیزدهم، هنوز هیچ قرارداد جدیدی برای احداث و بازسازی واحد‌های غیرمقاوم روستایی بین بانک‌ها و مردم منعقد نشده است.
 
این در حالی است که مطابق ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه، دولت‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و تامین مابه التفاوت سود تسهیلات برای بهسازی و نوسازی حداقل ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سال شده اند. تکلیفی که در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز وجود داشته و حدود ۱۶ سال است در دولت‌های مختلف اجرا می‌شود.
 
۲۵ آبان سال گذشته در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور مصوب شد وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، ولی عدم تضمین سازمان برنامه برای تامین مابه التفاوت سود تسهیلات منجر به این شده است که این مصوبه اجرایی نشود.

میرکاظمی: وام ساخت مسکن روستایی تورم زاست

بهانه تراشی «میرکاظمی» باعث توقف ساخت مسکن روستایی شده است
 
چهارشنبه هشتم تیرماه، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت، علت ضمانت نکردن وام نوسازی واحد‌های غیرمقاوم روستایی را تورم زا بودن آن دانست و گفت: حل این مساله دو راهکار دارد: یا باید جزو بدهی دولت بانک‌ها شود که موجب بالارفتن پایه پولی می‌شود و تورم زیادی را ایجاد می‌کند، یا اینکه از محل صندوق مسکن تامین شود که البته منابع آن هنوز تامین نشده است.  


این در حالی است که ۲۴ خراد ماه، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توافق با سازمان برنامه در حضور رئیس جمهور برای پرداخت وام مسکن روستایی از ابتدای تیرماه خبر داده بود.  

خط قرمز دولت‌ها باید اجرای قانون باشد

در همین راستا مقداد همتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تکلیف قانونی برنامه ششم است و اگر هر دستگاه اجرایی با تشخیص خود مانع اجرای بخشی از قوانین شود، اداره کشور مختل خواهد شد. خط قرمز باید اجرای قانون باشد.
 
وی درخصوص صحبت آقای میرکاظمی که محلی برای تامین مابه التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی وجود ندارد، گفت: سالیان سال است از دولت هشتم این تسهیلات پرداخت می‌شود و مابه التفاوت سود با یک نامه سازمان برنامه و بودجه به حساب بدهی دولت به بانک‌ها منظور می‌شود؛ معمولاً این بدهی آخر هر سال از محل تسعیر ارز تسویه می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان، مقاوم سازی واحد‌های آسیب پذیر اهمیت بسیاری دارد و باید این مهم قبل از وقوع حادثه انجام شود. متاسفانه به قوانین موجود عمل نمی‌شود و بعد از هر حادثه و خسارات مادی و جانی بسیار، دستگاه‌های مختلف با زحمت و دشوار هزینه بیشتری را برای جبران خسارات وارده انجام می‌دهند و در حالی که در آن زمان خسارات جانی و روحی رخ داده دیگر قابل جبران نیستند. برای مثال همین اتفاقی که متاسفانه در استان هرمزگان افتاده و بعضی از هموطنان مان را از دست دادیم.


لزوم توجه به روستا از منظر تولید محصولات اساسی

این کارشناس اقتصاد اضافه کرد: در اوضاع کنونی روستا‌های کشور به عنوان قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی و دامپروری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند و تامین نیاز‌های اساسی روستاییان مانند مسکن، ضروری است.
 
همتی افزود: بهبود وضعیت اشتغال در روستا‌ها و همچنین تسهیل تامین مسکن می‌تواند مشوق بسیاری از جوانان روستایی برای ادامه زندگی در روستا‌ها باشد. در این شرایط تسهیلات ساخت مسکن روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به جای وام مسکن روستایی با تسهیلات کلان و غیرمولد مقابله شود

مشاور وزیر مسکن در دولت‌های نهم و دهم افزود: باید با افزایش نقدینگی بی رویه و تسهیلاتی که منجر به تولید و رشد اقتصادی نشوند مقابله کرد. اتفاقا وام ساخت مسکن، تسهیلاتی است که کمترین انحراف را دارد. زیرا ابتدا پیشرفت کار تایید و سپس پرداخت وام انجام می‌شود. از طرفی واحد ساخته شده، وثیقه مطمئن برای بازپرداخت تسهیلات است.

وی افزود: در چندماهی که از شروع کار دولت گذشته، حدود ۲ هزار همت تسهیلات پرداخت شده است. آیا این حجم از تسهیلات رشد لازم در اقتصاد را فراهم کرده است؟ آیا اشتغال متناسبی فراهم کرده است؟ وثایق لازم را داشته اند؟ این در حالی است که تمام تسهیلات مسکن روستایی ۲ درصد از این عدد است. تسهیلاتی که ۲۰۰ هزار خانواده را از خطر آسیب دیدن در بلا‌های طبیعی در امان نگه می‌داشت و ۴۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می‌کرد.

باید اولویت‌ها و خط قرمز‌ها مشخص باشد و صدای واحدی از دستگاه‌های اجرایی کشور خارج شود

همتی با اشاره به وعده رئیس جمهور و تکلیف قانونی دولت در ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: نوسازی واحد‌های روستایی سهم ۲۰۰ هزار واحدی از این یک میلیون را دارند و اتفاقا نیازی به تامین زیرساخت، جاده، خدمات روبنایی و زیربنایی و تامین زمین و ... ندارند.

وی افزود: ضمنا اگر اشراف خوبی بر سیاست‌های ساخت مسکن در کشور وجود داشت، ابتدا تامین مسکن روستاییان و سپس شهرک‌های کوچک تسهیل و با سرعت بیشتری پیگیری می‌شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸۱
ایشان مگه قبلا چه گلی گاشته که الان ازش انتظار دارید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
گل کاشته؟؟ ایشان گندی به زندگی کارمندا و خونوادشون زده که تو تاریخ ثبت بشه. امیدروارم تو اون دنیا این حق خوری عظیم رو تاوان بده
دولت حرف
دولت می شود خواهد شد.
دولت خط قرمز
این همونی نیست که میگفت اگه حقوق کارمندا رو زیاد کنیم تورم زا میشه؟؟؟؟ خوب چی شد استاد تورم اومد پایین یا کارمندان نهاد کتابخانه هارو بیشتر از قبل بدبخت تر کردین
متاسفانه بی دانشی مسولین باعث شده قوانین زیر پا گذاشته شود اقای میرکاظمی فقط دو کلمه رشد پایه پول و تورم رو مدام تکرار میکنند و از حقوق بازنشسته تا وام بهسازی که مطابق قانون باید اقدام شود به عنوان عامل تورم یاد میکنند این درحالیست که روزانه شاهد تورم درکشور هستیم و راهکاری هم برای ان ارایه نمیشود و وعده گرانی سال اینده را میدهند
جای تخصص خالیست بسی تاسف
تنها کسی که رعایت مصالح ملی را می کند همین اقای میر کاظمی است و معمولا چنین افرادی از سوی جریانهای خرد و کلانی که توسط این سیاست های ضد تورمی امثال ایشان منافعشان مورد تهدید قرار میگیرد مورد هجمه قرار می گیرند.در وضع کنونی اقتصاد کشور راهکارهای درست کاهش سود بانکی به 2 درصد،افزایش دستمزد سالانه به 2 درصد ،افزایش 10 ساله سن بازنشستگی در طول 10 سال اینده،کاهش 75 درصدی تعداد کارمندان دولت وخصولتی ها و پرداخت حقوق بیکاری پایه به ایشان،افزایش بودجه عمرانی و کاهش بودجه جاری می باشد.همچنین باید هر نوع دخالت دولت در بازار و قیمت کزاری رانتی و دستوری ممنوع شود.حالا شما فکر کن این کارها چقدر دشمن دارد؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
جناب مغز کل مگه تو این جامعه زندگی و خرید نمیکنی حرف های تو در صورتی درسته که تورم کنترل بشه نه اینکه قول کنترل تورم بدروغ بدی و حقوقو ده درصد افزایش بدب و بعدش تورمت بره بالای صد درصد و تو برخی کالاها چهارصد درصد
کار این تیم نتیجه ای جز خراب کردن وجهه رییسی در پی نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
دقیقا کدام وجهه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سيد محرومان
این یک حقیقت است که پرداخت وام روستایی در سالهای گذشته در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا منجر به گسترش ساخت ویلاها و در نتیجه نابودی باغات شده است. روال کار هم اینگونه بوده است که افراد با اصالت روستایی و حتی جدیدالورود به روستا و سالها مقیم شهر با قطعه کاغذی ممهور به مهر شورا و دهیار روستا به مراجع مراجعه و درخواست وام ساخت داده و به راحتی تا سقف مصوب وام دریافت میکرده اند.بدون آنکه الگوی ساختاز نظر متراژ یا سوابق سکونت مستمری در آن محل داشته باشند و فقط ضد زلزله بودن تنها شرط بوده است. و بیدلیل مشکلات نظارت در روستا چه بسیاری که در گذشته وام گرفتند اما هیچ نساختند. ضمن آنکه با مصوبه قیر مجانی به روستاها نیز در باغات جاده کشی و خیابان سازی کرده و به مرغوبیت ملک خود افزودند.
در آینده باید شرایط پرداخت وام روستایی تغییراتی کرده و حداقل منوط به سکونت دایمی متقاضیان در محل باشد.
اکثریت خانه های روستاهای شرق و جنوب و غرب کشور ، با شیوه های بسیار ابتدایی و استفاده از خشت خام و سنگ خشکه چین و تیر های چوبی سقف و فرسوده و غیر بهداشتی و خطرناک و ناایمن همچون هزار سال قبل ساخته و مورد استفاده قرار دارند

و روستاییان تابع کشور ایران عزیز با گذشت 43 سال هنوز منتظر دریافت وام و حمایت و راهنمایی و برنامه ریزی دولتها و مجالس مختلف بوده و هستند و با کوچکترین زلزله و سیل و رانش ، منازل سست و ضعیف و ناابمنشان بر سرشان اوار میگردد

مثلا در همین زلزله خمیر و روستای سایه خوش که تقریبا تمام خانه هو تخریب و بشدت آسیب دیدند ، اکثر قریب به اتفاق مساجدی که با بتن و مصالح مقاوم و استاندارد ساخته شده بودند ، تخریب نشدند و یا آسیب های بسیار نحدودی دیدند
دقیقا واحدهایی که جدیدا ساخته میشه رفته به سمت ویلا سازی و خبری از روستایی محروم نیست .در ظاهر کار خوبیه اما به مرور زمان تغییر ماهیت داده ،لازمه که ساخت واحد برای روستاییان واقعی تغییر ماهیت بده
خط قرمز این آقای معاون اراده، تفکر و تصمیمات شخصی خودش است. هر کاری به نظرش درسته باید انجام بشه و ه کاری که به نظرش نادرسته نباید انجام بشود. اینکه قانون چی گفته برای خودش گفته.
متاسفانه میرکاظمی یکی از عوامل موثر نارضایتی های مردم در تمام اقشار می باشد شخصی که در دولت احمدی نژاد موفق نبود معلوم نیست به سفارش چه کسی دوباره در رأس یک سازمان مهم اقتصادی کشور قرار گرفت که نماینده مجلس میگوید من جرأت ندارم به میرکاظمی تذکر دهم . مثلا احکام افزایش 15 درصد حقوق بازنشستگان بهداشت و درمان که در تیر ماه سال 1400 طبق قانون با بخشنامه سازمان اموراداری و سازمان برنامه بودجه حداقل با یک سال تأخیر صادر شد و به گفته آقای نوبخت بودجه آن در سال 1400 در نظر گرفته شده بود پس از آمدن میرکاظمی یک سال است که به بهانه کمبود بودجه جلوی پرداخت آن گرفته شده که فشار مضاعفی بر خانواده 250 هزار نفری بازنشستگان بهداشت و درمان وارد کرده ودر این زمینه از همه نهادهای مربوطه درخواست پیگیری کردیم و حتی دیوان عدالت هم صندوق بازنشستگی و برنامه یودجه را موظف به پرداخت کرده ولی میرکاظمی تمکین نمیکند و متاسفانه علیرغم میل ما در نهایت قرار بر این شده است که در 14 تیر سالگرد صدور آن احکام در تهران و مراکز استانها تجمع اعتراض آمیز در این زمینه صورت گیرد
می دانید فعلا آقای رییس به بهانه کنترل نقدینگی انواع توجیهات ذهن خودش را اجرا می کند وگروه های حامی کاظمی که در پست نشاندند نیز حمایت می کنند بعد از مدتی تاثیر منفی برنامه خیالی کاظمی را خواهیم دید.
کاظمی نه نیاز به شامپو داره و نه صابون !
نیازی به لامپ روشنایی برای اتاق خونه اش هم نداره .
پس اصولا درک درستی از معیشت نداره و برای همین با روند ساخت مسکن روستایی برای محرومان بهانه تراشی میکنه
من که سپردمش به خدا
سونامی تغییرات و خرابکاری
آقای میرکاظمی عزیز درست میگوئید پول پخش کردن تورم زاست همانگونه که پرداخت یارانه نقدی تورم زااست ولی شما میتوانیدوام‌ساخت مسکن روستائی رابه سازندکان بدهید که برایشان بسازند ولی اگرچنین نشودوخانه هایشان بلااستفاده باشدطبق معمول همگی به تهران کوچ میکنند وتهران غیرقابل زدگی برای مردمش راغیرقابل زندگی ترمیکنند ماازسالها پیش روستاها راخراب ومردمش رابلااجباربه شهرهاکوچاندیم آنهاهم رمینهایشان رابرای ویلاسازی واستفاده سالی فقط چندروز به شهرنشینان فروختند که آثارشوم چنین اقداماتی راهرروزشاهدیم حاشیه شهرهاراشلوغ وخودشهرهاراغیرقابل سکونت کردیم وهنوز بعضی درتلاشندبامشوق های مختلف تهران راازاینهم شلوغ ترکنند کمی دوربین وآینده نگرباشیم فکرکنیم بیست سال پیش تهران چه بودودهسال دیگرچه خواهد بود فقط همین
این بابا کلا با هر اقدامی که باعث گشایش در کار معلمان ، کارمندان ، بازنشستگان فلک زده و روستائیان بشود مخالف .

رئیس جمهور باید سریعا فکری به حال این بابا بکند .
چرا وقتی وام های هزاران ملیاردی بدونه وثیقه میدن تورم زا نمیشه!!چه این وامو بدن و چه ندن تورام هست .نمیدونم تو مملکت چه خبر وقتی ریس جمهور دستور میده هم ریس برنامه بودجه گوش نمیده.هر ساله این وام پرداخت شده الان چرا بعد این همه مدت که ما زیر بار قرض و بدهی رفتیم این حرفو میگن
همین وام ها باعث افزایش نقدینگی و تورم می شود!!!
مسکن روستایی فقط در شمال باید باشه که به ویلاسازها هم کمک بشه راحتر روستاهای در دل جنگل رو توسعه بدن و جنگ رو نابود
این اقای میرکاظمی ظاهرا هر کاری که دلش میخواهد میکند به بهانه جلو گیری از تورم. مملکت رو با بحران روبرو کرده، حقوق بازنشستگام تامین اجتماعی رو گروگان گرفته با پرداخت تسهیلات مخالفت میکنه و حقوق کارکنان را محدود کرده!!! خدا رو شکر تورم هم که بیداد میکنه!! معلوم نیست این شخص وتیم دوربریش چی فکر میکنند!؟ نتیجه اقداماتشون هم شده نارضایتی عمومی!!
سلام
صدای ما روستایی ها به گوشی کسی نمیرسه؟؟!!....بعد از 8 ماه تازه به این نتیجه رسیدید که این وام تورم زا هست.ما برنامه زندگیمون رو بنابر طرح تصویب شده شما بنا کردیم الان هم کلی قسط واسمون مونده تنها چشم و امید ما این وام بود .....اجاره ها هم انقدر بالا رفته که دیگه توان اجاره رو ندارم...از خدا میخوام که خودش کاری بکنه تا شرمنده زن و بچه نشیم.
اگر روستاها آباد نشوند شهرها چند طبقه خواهند شد.
میرکاظمی: وام ساخت مسکن روستایی تورم زاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای میرکاظمی ، یک کلمه بگو نمیتوانم ، برو ، خودت و ملت را خلاص کن ! بهانه های یک من یک غاز چرا میاوری ؟
آقای میرکاظمی هر کجا ورود کرد آنجا را با خاک یکسان کرد
اول صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی رادوم وام ۲۰۰میلیونی روستای را سومی راخدا به خیر کند فقط قفل کرده روی تورم زا بودن وخودشان حقوقهای نجومی می گیرن تورم‌ زا نیست
اینم یک دروغ دولت .ما با صد میلیون هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم و ساخت وسازی داریم که مانده بدهکاریم .خواهش مندیم وام رابه ۳۰۰ میلیون در روستا افزایش دهید وگرنه باز نفرت از دولت بیشتر میشود.
از دیوار روستایی ها کوتاهتر دیواریز نیست که از سال 70روستایی نشین ها مهاجرت کردن به شهرها هر روستایی که میری طرف شمال شرقی کشور زیر100خانوار ماند برای این که نمی وامی نه رسیدگی میکنند روستاها را نابود کردن الاه که دامداری را با خاک یکی کردن کی تو روستا زندگی میکن روستاهای خارج نگاه میکنی فکر میکنی شهرن ایران نگاه میکنی خراب خرابه وام مسکن به درد خودتون میخور آنقدر برای وام اذیت میکنید روستا یک مجبور میشه ولی کن
فقط حرف میزن عمل خیر کدوم وام کدوم کشک
بهانه نیست

مقصر دولت قبل است

می خواهید بپذیرید

نمی خواهید نپذیرید

همین که انان می گویند

هر ناکارامدی را در مسبب ان یعنی دولت قبل بدلانید

یک کلام ختم کلام
جناب میرکاظمی باتوجه به ابتلای خودش به سرطان حتمامیداند که این بیماری علاوه بر زجر وعذاب جانکاهش هزینه های بسیارسنگین هم دارد.لطف کند یک بودجه ویژه برای این بیماران درنظربگیرد.آمپول پرجتا راکه هر3 هفته یک عددلازم است من بدبخت 50-60 میلیون تومان میخرم.علت نداشتن قیمت مشخص هم به عواملی دروزارت بهداشت برمیگرددکه دارو را وسیله تجارت خود کرده اندو مردم داروهای جدیدسرطانی را نه ازمراکز رسمی که ازبرخی داروخانه ها که خودراسا وارد میکنند میخرندکه این نکته نیز باید توسط نهادهای مسئول ازجمله دادستانی پیگیری وبا تاجران جان مردم برخوردقاطع وعبرت آموز صورت گیرد.
خدا عمرتون بده لطفا پیگیری کنید تا این وام به نتیجه برسه دیگه طاقتمون تموم شده ۹ ماه انتظار خیلی ظلمه آقای میرکاظمی لطفا تمومش کنید دیگه.....
این میر غضب تا زمانی که در قدرت است نباید توقع بهبود زندگی ایرانیان اعم از بازنشستگان کشوری لشکری تامین اجتماعی و روستاییان و شهرنشینان داشت .
خواهشاً اینقدر ما روستایی هارو اذیت نکنید تاکی وعده دروغ میدهید مگه ما چه گناهی کردیم
این هم نتیجه انتصاب میرکاظمی در رأس سازمانیکه الزاما نیاز به تحصیلات و تجربه داره.
رئیس سازمان بی برنامگی و تأمین بودجه از حقوق و دستمز اساتید علوم پایه وزارت بهداشت
شب و رزو ده هزار عضو هیأت علمی این مدیر توانمند را نفرین می کنند.
میر کاظمی روستاییان رو درک نمیکنه بفکر منافع شخصی خودشه مال بابات ک نیس مال دولته باید بپردازی
العان ما باید چکار کنیم .موندیم با وسایلی که رفتیم گرفتیم وعده وام بهشون دادیم .هر روز زنگ میزنن که وام چطور شد .در جواب حرفی نداریم .تو را خدا قسمتون میدم تکلیف ما را مشخص کنبد یا وام میدین یا نه
سازمان برنامه و بودجه فرموده بودن ک وام ساخت و ساز روستایی تورم زاست زلزله بتدرعباس نشون داد ک چ هزینه هایی بعد زلزله باید پرداخت
تحویل بگیر قشنگ
خدا رو خوش نمیاد. این جور سر روستایی ها بیارید
برای وام مسکن.
مجانی ک نمی‌دید. وام باید پس بدیم.
یکم خدا رو در نظر بگیرید بخدا دیگ خسته شدیم. مرگ برامون راحت تر. فکر خانواده بی سرپرست باشید. چطوری زندگی میکنه تو این دوره زمونه
از اونحایی که مردم فقط امیدشون رسانه هست قطعا با پیگیری های مکرر رسانه مشکل حل خواهد شد
حرف حقی زدین، این همه وام و غیره که میدن،تورم زا نیست،وام مسکن روستایی تورم زا هست؟ زلزله هرمزگان باید درس عبرت بشه براشون
وقی در جمهوری اسلامی تعدادی از ادم بی تجربه خودش را که ادعای تخصص در تمام زمینه کاری دارند را سالیان سال از این سمت به ان پست جابجا میکند باید انتظار عقب افتادگی و نا رضایتی در جامه را داشته باشد مگر میشود یکنفر هم در نفت و هم در سازمان بودجه وهم ........اکثر زمینه ها تخصص داشته باشد این تفکر غیر قابل باور و دور از عقل میباشد اما در کشور ما مرسوم شده و دلیل تمام عقب افتادگی کشور ناشی از این عمل میباشد نمونه همین مسعود میرکاظمی در وزارت نفت گند زد همه میدانند
میر کاظمی تنها یک جمله بلد هست. تورم زاست!!!@
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اصلا به دولت بار مالی ندارد، آنهم تورم زاست!!!
باید سمت این فرد عوض مدیر برنامه بودجه می شد، مدیر کنترل تورم زا می شد.
اقای میر کاظمی خواهش مکنم وام روستای را انجام بدید خونه هامونه خراب کردیم چک دادیم هر چکی برجی ۷ملیون سود ازمون میگیرن
میرکاظمی چرا حقوق محافظش ده برابر حقوق بقیه کرامندان اضافه کرده
دولت ميخاد سالى يک ميليون واحد بسازه اونها باعث تورم نميشه اين دويست هزار خانه باعث تورم ميشه
اين مردک يچيزيش ميشه
واقعا جالبه ،آقای میر کاظمی داره با کی لج میکنه...با این روستاییان.
یکی به آقای رئیسی بگوید کاظمی بدرد سازمان برنامه و بودجه نمی خورد. در توانایی و آینده نگری آقای کاظمی باید شک کرد.
افزایش حقوق بازنشستگان تورم زا است وام مسکن روستایی تورم زا است اقتصاد و تولید کشور را فریز کنید آنوقت هیچ تورمی نخواهیم داشت میرکاظمی و عده جوان جویای نام که سکان اقتصاد کشور را در دست دارند پاشنه آشیل دولت و کلا اقتصاد ایران هستند باید هر چه زودتر نسبت به تعویض آنها اقدام نمود وگرنه کشور را به راه بدون بازگشت خواهند برد
جناب میرکاظمی فیش حقوقت نشان بده شکمت سیره خبرازگشنه نداری بخدا بدترین بیماری دچار میشوی نگاه کن چوب خدا صدا نداره ببین حالا
تبلیغ کاشت مو توی سایت تون زیاد شده
متاسفانه یک ادم مریض را در راس یک سازمان مهم گذاشته اند. ایشان حتی در پرداخت حقوق بخش های مختلف غرض ورزی می کنند. حقوق های کارکنان دولت را با تاخیر فراوان و بعضا کمتر انجام می دهند. در وزارت علوم و بهداشت که گروکشی راه انداخته اند. تخصیص ها را نصفه انجام می دهند. کلا سازمان برنامه را ملک شخصی حودشان می دانند. متاسفانه بدعت های فراوان در این یکسال راه انداخته اند. کاری کردند که واقعا روزی هزار بار رحمت به روحانی وتیم ایشان می کنیم. متاسفم از اینکه امسال ایشان در راس هستند.
الهی خداازت نگذره...
خدا میدونه به چه سختی داریم زندگی میکنیم که...
آقای میر کاظمی در مورد فیش حقوقی سی میلیونی محافظشون هم توضیح بدهند.آیا این حقوقها تورم زا نیست؟
اگر میر کاظمی و بقیه وزرای احمدی نژاد را پس از اتمام کارشان ، بخاطر ان حجم از کم کاری و خرابکاری و آمارهای وحشتناک و خسارتهایی که به کشور و مردم زدند ، دادگاهی و محاکمه و مجازات کرده بودند

دوباره شاهد خرابکاری های بزرگترشان در دولت رییسی نبودیم
تصمیات دولتمردان ما کمدی تراژدیه . از یک طرف افزایش وام روستایی رو تصویب می کنند و بعد از گذشت 9 ماه پرداخت نمی کنند. به واسطه تصمیم خلق الساعه دولت خیلی ها به امید این تسهیلات در روستا اقدام به شروع ساخت کردن. آیا قیمت مصالح و ساخت با 9 ماه پیش که این تصمیم گرفته شد یکیست. شاید ارزش اون الان از همون 100 تومن وام اولیه روستایی کمتر باشه
بجای جلوگیری از وام مسکن روستای به جناب بفرمایین جلوی وام هایی چند میلیاردی رو بگیره
اتفاقا این وام به نام روستایی ولی در واقع جهت ساخت ویلاهای که از کل سال حتی 10 شب هم اقامت ندارند میشه یعنی اپرداخت وام‌های زیاد و ایجاد تورم زیاد فقط با هدف بالا رفتن آمار ساخت مسکن و استفاده حداقلی افراد
سلام این گزارشات وقتی دردی از مردم دوا می‌کند که رئیس جمهور و ارکان مهم این موضوع در جریان قرار بگیرند،لطفا همین گزارشات رو به اطلاع رئیس جمهور برسانید
سید محرومان تا این میر کاظمی آبروتا نبرده فکری بکن
این اقا حق الناس کارمندان و بازنشستگان گردن دارد . وی با افزایش ناچیز حقوق این اقشار ظلم و ستمی شدیدی علیه این قشرها انجام داد ولی خداوند جای حق نشسته است و روزی خواهد رسید ؟
اگر میر کاظمی و بقیه وزرای احمدی نژاد را پس از اتمام کارشان ، بخاطر ان حجم از کم کاری و خرابکاری و آمارهای وحشتناک و خسارتهایی که به کشور و مردم زدند ، دادگاهی و محاکمه و مجازات کرده بودند

دوباره شاهد خرابکاری های بزرگترشان در دولت رییسی نبودیم
سلام ما رو ۲۰۰ میلین تومان حساب کردیم الان کلی به مردوم بدکار شودیم باید چیکار کنیم بریم دزدی کنیم بابا از خدا بترسین دا
با سلام
10 درصد حقوقها را اضافه کرده اند در سال فقط روزانه 10 درصد به کالا ها اضافه می شود نه هفتگی
وامهای روستایی را یک عده از شهر در روستا در سال هم یک شب نیستند استفاده می کنند باید وام به افراد واقعی برسد به جئانهای روستایی که مسکن ندارند نرسد به فردی که در شهر مسکن دارد
نمیدونم من مردم به آقای رییسی رای دادن و رییس جمهور است حرف باید حرف ایشون باشه این میر کاظمی این وسط کیه و چقدر قدرت‌داره که رو حرف رئیس جمهور حرف میزنه خدا میدونه
این آقای میرکاظمی همه رو بدبخت کرده، فقط زورش به قشر حقوق بگیر میرسه وگرنه مواردی که سودش به دولت میرسه خودشون دارن چند برابر میکنن، ولی حقوق بازنشسته و معلم و استاد دانشگاه و خونه روستایی، تورم زاست!! البته ایشان دستورات رو اجرا میکنن
باسلام با200میلیون نمیشد هیچ کاری کردکسی کارنمیکنه یعنی نمیتونه میخوان 100تومن بدن دیگه کسی نمیتونه خونه بسا زه خواهشن ای کار را کنین بزارین مردم 200تومن وام بگیرن تا بتونن حداقل زره ای مشکلشون حل بشه
عجب اقتصاددانی هست این کچل . حقوق اضافه نکنید تورم میشود . نن نخورید تورم میشود . وام ندهید تورم میشود . حقوق که اضافه نشد پس چرا تورم شد ؟ کاش تورم مو زیاد بشه
آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود خیانت های این فرد به کشور به چه میزان بوده است . با وجود این مغرض و بی سواد در اداره کشور نیاز به حمله اسرائیل و آمریکا نداریم چون عمیق ترین خرابی ها و بیشترین نفرت پراکنی ها را انجام میدهند
سلام مسیولین رسانه تورو خدا شما دست ب کار بشید انقدبگید تا خجالت بکشن چشم ما همه ب شماست مطمنم خدا هم با ماست
آقای رییسی خونه های مانیمه سازمانده لطف وام ۲۰۰تومان بدین بزارین بتونیم امسال ماهم خاندارشیم
ما حرفمون به کی باید بگیم اقای کاظمی خدا رو خوش نمیاد.
این بلایی سر روستایی ها بیاری
هرچی از این دست بدی با اون دست پس میگیری. این همه روستایی. منتظر یک نفر هستن که جواب بله بگه
این همه روستایی دربه در. میشن فقط بخاطر شما چوب خدا صدا نداره.
خدا ازتون بگیره خونه خرابمون کردید
فقط یک راه برای حل مشکل اجاره خانه که برای دولت هم سود آور باشه هست و اون اینه که اداره آمار آدم بفرسته درب تک تک خانه ها و اجاره خانه ها را ثبت کنه و یکبار برای همیشه کل اجاره خانه های کشور ثبت بشه و سال بعدش هم همینکار را کنند و اداره مالیات مازاد اجاره دو سال را با جریمه ضربدر ۱۰ از صاحبخانه ها بعنوان مالیات افزایش برایشان ثبت کنه اینجوری برای دولت هم سود داره
سلام لطفاً وام را پرداخت کنید من یک تکه زمین خریدم مستاجرم میخام بسازم از مستاجری راحت بشم تو روستا هستم مستاجر یک خونه باغ در به داغان ،یک زمین دویست متره تو روستا خریدم ،میخام بسازمش اگه میشه وام را پرداخت کنید. شاید خیلیا مثل من هستن.میخام اون پولی که بابت اجاره خونه خرابه اونم تو روستا میدم برا قسط وام خونه خودم بدم خاهش میکنم این وام را بدید .
ایشان هیچ علمي ندارد فقط صورت مسئله را پاک می‌کند حقوق ها را کم اجناس را گران بعد تولید کاهش‌ می یابد چون گران است ومردم نمی خرند وبعد افتخار می‌کند که همه چیز است فقط تخصص ایشان بدبخت کردن ۸۰درصد مردم است خواهيد ديد لعنت خدا بر انسان‌های بی وجدان
خدا ازتون نگذره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی