مجمع دلقما ۱۴۰۱

امروز ۹ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروئی و بهداشتی لقمان با حضور ۸۲ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 30 June 2022

به گزارش بورس تابناک، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروئی و بهداشتی لقمان با حضور ۸۲ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای محمودی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید، آقای نورمحمدی رییس هیأت مدیره شرکت شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به صورت زیر ارائه دادند:

عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش

مجمع دلقما ۱۴۰۱ | سود هر سهم چقدر است؟

مجموع درآمد‌های شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ برابر مبلغ ۲,۴۱۸,۸۴۶ میلیون ریال می‌باشد که نسبت به سال قبل که مبلغ ۱,۷۶۱,۷۵۰ میلیون ریال بوده، حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است. علت افزایش درآمد، افزایش نرخ فروش محصولات مطابق آخرین نرخ‌های اعلامی از طرف سازمان غذا و دارو بوده است.

بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. تحریم‌ها موجب افزایش بهای مواد مصرفی در طی سال مورد گزارش شده که از اصلی‌ترین دلایل افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی شرکت گردیده است. سربار تولید در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال مالی قبل افزایش داشته است، افزایش هزینه سربار در برخی از سرفصل‌ها به جهت افزایش نرخ‌های مواد، کالا و خدمات مطابق معمول هر ساله می‌باشد. علت افزایش دستمزد مستقیم، افزایش حقوق و مزایای پرسنل مطابق الزامات قانون کار می‌باشد.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شرکت مبلغ ۱۹۲,۵۸۹ میلیون ریال که در مقایسه با دوره مشابه قبل (مبلغ ۳۳,۲۳۹ میلیون ریال) حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

هزینه‌های مالی شرکت مبلغ ۱۵۱,۵۱۸ میلیون ریال می‌باشد، که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ ۳۷,۷۴۵ میلیون ریال) حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است.

عملکرد عملیاتی شرکت

تولید

مجمع دلقما ۱۴۰۱ | سود هر سهم چقدر است؟
 

اقدامات انجام شده در سال واحد فروش

  • رشد فروش به شرکت‌های پخش به میزان ۳۷ درصد.
  • فروش به شرکت‌های توزیع در کشور، به میزان ۶۹ درصد.
  • ارتباط مستمر و مداوم با شرکت‌های توزیع جهت بهبود روند فروش و کاهش استوک موجودی در
  • شرکت‌های پخش به خصوص پخش‌های با ماهیت سیر فروش و افزایش سهم بازار.
  • اخذ ۵ پروانه جدید برای تولید محصولات جدید و افزودن به سبد لقمان.
  • افزودن پخش به سبد لقمان جهت افزایش سهم بازار محصولات.

سوالات مطرح شده در مجمع:

ظرفیت خط انسولین از چه زمانی به بهره برداری می‌رسد؟ خط انسولین از پارسال شروع به فعالیت کرده و در اردیبهشت ۱۴۰۱ پروانه تولید انسولین اخذ و مقداری نیز تولید شده است. این خطوط حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز جامعه را پوشش خواهد داد. ظرفیت اسمی تولید خطوط ۱۰۰ هزار ویال در ماه می‌باشد.

وضعیت صادرات شرکت به چه صورت است؟ در حال حاضر ۲ سفارش برای کشور‌های افغانستان و تاجیکستان باز می‌باشد. در خصوص کشور عراق با توجه به این که شرکتی در این کشور در گذشته احداث شده و از تاریخ پروانه آن گذشته است، شرکت به دنبال تمدید این پروانه و از سرگیری فعالیت می‌باشد. هم چنین شرکت برنامه صادرات به کشور‌های حوزه CIS و سوریه و لبنان را در دستور کار خود دارد.

محصولات اصلی شرکت چه محصولاتی می‌باشند؟ ۳ محصول مهم شرکت شربت آلمینیونم ام جی، کارتیژن دندان پزشکی و قرص کلدستاپ می‌باشد که ۵۰ درصد فروش شرکت را شامل می‌شوند.

میزان افزایش کارتیژن دندانی روزانه ۱۵۰ لیتر بوده و با ۳۰ درصد افزایش به ۲۰۰ لیتر رسیده و تا ۲ ماه آینده به ۲۵۰ لیتر در روز خواهد رسید.

در انتها به ازای هر سهم ۱۰ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی آرمان آروین پارس به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان