پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۶ تیر

بورس دیروز هم دوباره منفی بود و کلیت بازار قرمزپوش بودند. شاخص کل و شاخص کل هموزن هر دو به ترتیب با ۱.۲۵ و ۱.۱۸ درصد کاهش به کار خود پایان دادند. خروج پول حقیقی هم از بازار دیروز مشهود بود. در گفتگو با ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس روز گذشته و پیش بینی بورس امروز پرداخته ایم.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳ 27 June 2022

به گزارش بورس تابناک، بورس دیروز هم دوباره منفی بود و کلیت بازار قرمزپوش بودند. شاخص کل و شاخص کل هموزن هر دو به ترتیب با ۱.۲۵ و ۱.۱۸ درصد کاهش به کار خود پایان دادند. خروج پول حقیقی هم از بازار دیروز مشهود بود.

ایمان رئیسی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در روز معاملاتی جاری بر خلاف انتظار‌ها گروه‌های داخلی مثل گروه خودرویی‌ها و بانکی‌ها که روز گذشته معاملات خوبی را پشت سر گذاشتند و بعضا در درصد‌های مثبت و صف خرید به کار خود پایان دادند دیروز روند عکسی را داشتند و حتی برخی نماد‌های گروه خودرویی تا آستانه صف فروش نیز پیش رفتند.  

رئیسی ادامه داد: گروه خودرویی و بانکی دیروز با گروه‌های شاخص ساز مثل گروه‌های معدنی، فلزی، پتروشیمی و پالایشی که از کاهش نرخ دلار و کاهش قیمت کامودیتی‌ها تاثیر گرفته بودند، همسو شدند.  

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: نماد‌های شاخص سازی، چون فولاد و فملی که تاثیر زیادی بر روی شاخص داشتند و شاخص را دیروز منفی کردند. همچنین بانک ملت نیز با بازگشایی خود تاثیر منفی بر روی شاخص داشت.

وی افزود: ما انتظار داشتیم که دیروز با خوش بینی‌هایی که نسبت به برجام وجود داشت گروه‌های خودرویی در کنار عرضه دارایی‌ها و بلوک خود بتوانند مثبت شوند و کلیت بازار را هم نجات دهند. از گذشته تا به دیروز مشاهده شده است که هر گاه شاخص رشد کرده است در کنار آن گروه خودرویی نیز همراهی کرده است. به نوعی گروه خودرویی می‌تواند ناجی بازار باشد و این بار با خبر بلوک خودرویی‌ها و فروش دارایی هایشان می‌توانند شاخص را در مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی نگه دارند.

رئیسی درباره پیش بینی بورس امروز نیز گفت: من برای بازار امروز تعادل و معاملات روان تری پیش بینی می‌کنم اگر چه ابتدای بازار این جو فروش و کسل کننده‌ای که وجود داشت می‌تواند ادامه دار باشد، اما در نیمه دوم بازار امروز بنده اعتقاد دارم که بازار می‌تواند معاملات روان‌تر و بهتری خصوصا در گروه‌های داخلی مثل بانکی‌ها و خودرویی‌هایی داشته باشد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی