بازدید 4344

قرارداد ۱۸ ساله آمریکا با انگلیس در حوزه نظامی

پنتاگون قراردادی ۱۸ ساله به ارزش ۱۲ میلیارد دلار با شرکت دفاعی بی‌ای‌ئی سیستمز (BAE Systems) انگلیس منعقد کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 26 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این قرارداد شامل پشتیبانی و تقویت از جانب شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز از سامانه‌های تسلیحاتی مربوط به موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای آمریکا و همچنین ارائه خدمات حرفه‌ای مرتبط با عملیات‌های آن‌هاست. این قرارداد در دسامبر ۲۰۴۰ منقضی می‌شود.

مقامات دفاعی آمریکا پیشتر از تصمیم دولت بایدن مبنی بر حذف ۸۱۳ میلیارد دلار هزینه‌های دفاعی مربوط به قابلیت‌های هسته‌ای از بودجه سال ۲۰۲۳ این کشور شکایت کرده بودند. این کاهش هزینه ممکن است پنتاگون را مجبور کند یکی از قوی‌ترین بمب‌های هسته‌ای آمریکا یعنی بمب قدیمی گرانشی کلاس مگاتون از مدل B ۸۳-۱ را حذف کند.

وزارت دفاع آمریکا جزئیات بیشتری در مورد ماهیت اقدامات شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز بر روی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند، مطرح نکرد. با این حال، پنتاگون خاطرنشان کرد که بیشتر اقدامات در مرکز تسلیحات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا واقع در پایگاه نیروی هیل در یوتا انجام خواهد شد.

این یکی از بزرگترین قرارداد‌هایی است که پنتاگون در سال جاری میلادی در ضمن وقوع کاهش بودجه دفاعی اختصاص داده است. در حالی که دولت بایدن خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه بازدارندگی استراتژیک زمینی، یعنی موشک‌های بالستیک قاره پیما شده بودجه کلی تسلیحات هسته‌ای آمریکا برای سال ۲۰۲۳ به میزان ۸۱۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این اقدام به مذاق برخی از مقامات دفاعی خوش نیامده و آن‌ها در جلسه استماع اخیری در کنگره آمریکا از آن شکایت کردند. بر اساس اظهارات آنها، برخی از تسلیحات آمریکا همچون بمب گرانشی ۱.۲ مگاتونی B ۸۳-۱ ممکن است در نتیجه این روند حذف شوند. بمب گرانشی B ۸۳-۱ در سال ۱۹۸۳ ساخته شده و تمام اجزای آن، از جمله مواد شکافت‌پذیرش، به دلیل عدم اطمینان نسبت به آن‌ها نیاز به نوسازی یا جایگزینی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل