بازدید 163503
حاشیه جالب ملاقات بورل با شمخانی

درخواست عجیب بورل از شمخانی در دیدار دیپلماتیک

کد خبر: ۱۱۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 26 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، عکاسان خبری از ملاقات دیروز بعدازظهر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، عکس‌هایی را شکار کردند که انتشار آن سوالاتی را ایجاد کرد.

 حضور هم‌زمان شمخانی و بورل در کنار نقشه ایران که در اتاق ملاقات‌های دبیر شورای عالی امنیت ملی نصب شده و توضیحاتی که شمخانی برای مهمان خود ارائه می‌کند، کنجکاوی مخاطبین در مورد محتوای گفتگوی دو مقام ایرانی و اروپایی همراه با بررسی نقشه ایران را به‌دنبال داشت.

ماجرا از این قرار بود که پس از مصافحه رسمی شمخانی و بورل و قبل از آغاز رسمی گفتگوها، دیپلمات اروپایی با حضور در کنار نقشه ایران از دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در مورد ویژگی کوه‌های اطراف تهران از جمله تعداد قلل مرتفع این رشته کوه‌ها سوالاتی را مطرح کرد.

دریابان شمخانی نیز بر خلاف رویه همیشگی خود که با مهمانان خارجی صرفا با زبان فارسی صحبت می‌کند، توضیحات جامعی را به زبان انگلیسی برای جوزپ بورل ارائه کرد.

بورل در ادامه به شمخانی گفت که از کوهنورد بودن او اطلاع دارد و چون خود نیز به صورت حرفه‌ای کوهنوردی می‌کند، خواستار دریافت این اطلاعات از او شده است.

البته بورل در پایان این گفتگوی کوتاه و غیر رسمی با صمیمیت از شمخانی خواست که در برنامه کوهنوردی مشترک با او شرکت کند و پاسخ شمخانی این بود که؛ کاملا آماده‌ام.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی