بازدید 74986
با صد و بیست و سومین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روز رسانی

وقوع انفجارهای مهیب و متعدد در پایتخت اوکراین/ عقب نشینی اوکراین از عضویت در ناتو/سقوط شهر سورودونتسک اوکراین

صد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 26 June 2022

وقوع انفجارهای مهیب و متعدد در پایتخت اوکراین

بین الملل تابناک: صد و بیست و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حملع تند نخست‌وزیر انگلیس علیه پوتین
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۹:۱۲

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که کشورش انواع حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی را به اوکراین داده است، روز یکشنبه (امروز) باز هم علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه موضعگیری کرد.

در حالی که نشست سران گروه ۷ به میزبانی آلمان قرار است روز یکشنبه (امروز) آغاز شود، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن و متحدانش نباید اجازه دهند روسیه در جنگ اوکراین به پیروزی برسد.

بنا بر گزارش شبکه‌های خبری الجزیره و العربیه، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که از زمان آغاز بحران روسیه و اوکراین (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) تاکنون دو بار شخصا به کی‌یف سفر کرده است، خواستار تقویت حمایت‌ها از اوکراین شد.

نخست‌وزیر انگلیس در اظهارات امروز خود بار دیگر اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اتخاذ کرد و خواستار شکیت دادن او در جنگ اوکراین شد.

به ادعای بوریس جانسون، «بهای اینکه به پوتین اجازه بدهیم این جنگ را پیروز شود بسیار بیشتر از بهای است که ما هم اکنون داریم می‌پردازیم».

بازدید وزیر دفاع روسیه از نظامیان این کشور در اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۹:۱۱

وزارت دفاع روسیه یکشنبه (۲۶ ژوئن) اعلام کرد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور از واحدهای نظامی روسیه در اوکراین بازدید کرد.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پست‌های فرماندهی یگان‌های روسی، ژنرال ارتش سرگئی شویگو گزارش‌هایی از فرماندهان درباره وضعیت فعلی و اقدامات نیروهای مسلح روسیه در مناطق عملیاتی اصلی شنید». طبق این گزارش، زمان انجام این دیدار مشخص نشده است.

 

درخواست رئیس دفتر زلنسکی از سران گروه ۷ و اتحادیه اروپا
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۹:۰۹

رئیس دفتر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی تلگرامی خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا از آنها خواست گاز روسیه را نیز به تحریم‌های خود اضافه کنند.

به گزارش رویترز، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه از کشورهای اروپایی خواست گاز روسیه را نیز به بسته‌های تحریمی علیه این کشور اضافه کنند. کشورهای اروپایی در ششمین بسته تحریمی علیه روسیه بعضی از کشورها را برای دریافت گاز روسیه مستثنی اعلام کرده بودند.

آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در پیامی که در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر شد، خطاب به کشورهای اروپایی نوشت: آخرین حملات موشکی روسیه به کی‌یف نشان می‌دهد که تحریم های بین المللی علیه این کشور باید شدیدتر و شامل گاز هم باشد.

وی نوشت: اجلاس گروه ۷ باید در نشست خود به حملات روسیه علیه کی‌یف رسیدگی کنند. تحریم طلا از سوی کشورهای صنعتی خوب است ولی جدی‌تر از آن تحریم گاز روسیه است که باید در دستور کار قرار گیرد.

پیشتر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از دفتر نخست‌وزیری این کشور گزارش داده بود که انگلیس، امریکا، کانادا و ژاپن واردات طلا از روسیه را ممنوع خواهند کرد.

گفته می‌شود، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به محض ورود به اجلاس گروه هفت در آلمان، این اقدام را تایید کرده است. این تحریم‌ها برای طلای استخراج‌شده پس از ممنوعیت اعمال می‌شود و بر طلای خریداری‌شده تاثیری نخواهد گذاشت.

مخالفت وزرای خارجه اوکراین و انگلیس با امتیاز دادن به روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۹:۰۷

وزرای خارجه انگلیس و اوکراین در مطلبی نوشتند: اوکراین و جهان آزاد برای به دست آوردن صلح و محافظت از شیوه زندگی خود، باید قوی و متحد بمانند. ما باید صداهای حامی شکست‌ را که اصرار بر دچار شدن مردم به خستگی داشته و پیشنهاد فروختن اوکراین را برای پایان دادن سریع به این وحشت بی‌امان دارند، نادیده بگیریم.

 «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس به همراه «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در مقاله‌ای در نشریه دیلی تلگراف نوشتند: مردم اوکراین استطاعت اینکه احساس خستگی کنند، ندارند. بقیه دنیای آزاد هم نمی‌توانند اینگونه باشند. شواهد جنایات جنگی شنیع همچنان در حال افزایش است، از بمباران غیرنظامیان بی‌گناه اوکراینی گرفته تا تجاوز، شکنجه و آدم‌ربایی.

این وزیران خارجه گفتند: نیروهای روسی با متوقف کردن صادرات غلات اوکراین و دزدی محصول، از گرسنگی جهانی استفاده تسلیحاتی می‌کنند. نیروهای نیابتی روسیه کنوانسیون ژنو در مورد نحوه برخورد با اسیران جنگی، از جمله شهروندان انگلیسی که در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می‌کنند را نقض کرده‌اند. بنابراین ضروری است که گروه هفت و ناتو در این هفته نشان دهند که تعهد آنها به اوکراین هرگز مغلوب عزم پوتین برای تصرف آن نخواهد شد. این به معنای افزایش و سرعت بخشیدن به عرضه تسلیحات سنگین به آنها، ادامه تحریم همه همدست‌ها در جنگ پوتین و قطع کامل واردات انرژی از روسیه است.

این مقام‌های انگلیس و اوکراین در نوشتار خود تاکید کردند: هر سلاحی که تحویل داده شود به مردم اوکراین کمک می‌کند تا نیروهای روسی را عقب برانند و شهرهایی را که در حال حاضر تحت آتش هستند، مانند سورودونتسک و آنهایی که تحت کنترل روسیه هستند، مانند خرسون باز پس بگیرند. هر تحریمی به محروم کردن ماشین جنگی پوتین کمک می‌کند و غیرنظامیان بی‌گناه بیشتری را از بربریت بیشتر نجات می‌دهد. مردم اوکراین بدون ترس برای وطن خود می‌جنگند. آنها می‌توانند در این نبرد پیروز شوند و با حمایت تسلیم‌ناپذیر جهان آزاد در آن پیروز خواهند شد.

آنها گفتند: به همین دلیل است که انگلیس در تامین تسلیحات سنگین برای اوکراین پیشتاز است. سامانه‌های راکتی چندپرتابی M۲۷۰ انگلیس برای کمک به اوکراین در برابر توپخانه‌های دوربرد روسیه در راه هستند. انگلیس پیش از این ۱.۳ میلیارد پوند کمک نظامی از جمله موشک‌های ضد تانک، سیستم‌های دفاع هوایی، خودروهای زرهی و آموزش ارائه کرده است. مردم اوکراین برای همیشه به یاد خواهند داشت که انگلیس در تاریک‌ترین ساعت خود چه کرد.

به گفته این مقام‌ها، انگلیس تحریم‌های خود را افزایش می‌دهد و قوانین بیشتری در این هفته در مورد طیف وسیعی از ممنوعیت‌های تجاری علیه روسیه وضع می‌کند و موارد بیشتری نیز در ماه آینده ارائه می‌شوند.

لیز تراس و کولبا گفتند: جهان آزاد، به طور دسته‌جمعی به جهت قطع ارتباط روسیه از منابع اصلی درآمد خارجی خود، یعنی انرژی و سایر صادرات مانند طلا، باید جسورانه‌تر عمل کند. ما نمی‌توانیم مرعوب پوتینی شویم که تلاش می‌کند جهان را با تهدیدهای واهی زیر سوال ببرد. هر زمان که ناتو در مقابل قلدری او ایستادگی کرده، او مجبور شده است که عقب‌نشینی کند، نه این که دو قدم به جلو بردارد. حمله او تنها در این موفق بوده که کشورهای بیشتری را برای پیوستن به موفق‌ترین ائتلاف دفاعی جهان تشویق کند.

وزیران خارجه اوکراین و انگلیس تاکید کردند: زمان صلح فرا خواهد رسید. اما این باید یک صلح خوب و پایدار باشد. مسیر پوتین به سمت میز مذاکره از میدان‌های نبرد اوکراین می‌گذرد. او تنها زمانی در مذاکرات جدی خواهد بود که مردم اوکراین نیروهایش را عقب برانند. حامیان اوکراین باید همه نقش خود را ایفا کنند تا اطمینان حاصل شود که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌تواند از موضع قدرت و در ضمن رویارویی با یک پوتین ضعیف، مذاکره کند. این برای پایداری صلح ضروری است. نباید هیچ راه‌حلی از مذاکرات که تکرار توافق مینسک و به ضرر حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی اوکراین باشد، بیرون بیاید. کسانی که پیشنهاد قربانی کردن سرزمین اوکراین را دارند، در واقع پیشنهاد پرداختن با خون اوکراینی‌ها برای توهم صلح را دارند. این یک سراب خواهد بود، مگر اینکه با بازیابی اراضی اوکراین و مهار امپریالیسم پوتین همراه شود.

سقوط شهر سورودونتسک اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۲:۵۵

شهردار شهر سورودونتسک واقع در شرق اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسیه این شهر را به طور کامل اشغال کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این بزرگترین شکست اوکراین در میدان نبرد با روسیه است که به چندین ماه درگیری‌های شدید در این شهر پایان می‌دهد.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را خروج تاکتیکی برای نبرد از مناطق مرتفع‌تر در شهر لیسیچانسک در امتداد رودخانه سیورسکی دونتس نامید.

این درحالی است که روسیه گفته است که نیروهای این کشور در حال حمله به لیسیچانسک است.

زلنسکی: اوکراین شهر سورودونتسک را پس خواهد گرفت
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۲:۵۴

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف تمام شهرهایی که در جنگ با روسیه از دست داده است از جمله سورودونتسک را پس خواهد گرفت.

به گزارش الجزیره، زلنسکی شنبه شب در یک سخنرانی ویدئویی گفت که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته مورد اصابت ۴۵ موشک و راکت روسیه قرار گرفته است.

زلنسکی این حملات روسیه را تلاشی استثمارگرانه برای شکستن روحیه مردم اوکراین توصیف کرد.

شهردار شهر سورودونتسک واقع در شرق اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسیه این شهر را به طور کامل اشغال کرده‌اند.

این بزرگترین شکست اوکراین در میدان نبرد با روسیه است که به چندین ماه درگیری‌های شدید در این شهر پایان می‌دهد.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را خروج تاکتیکی برای نبرد از مناطق مرتفع‌تر در شهر لیسیچانسک در امتداد رودخانه سیورسکی دونتس نامید.

گفت‌ وگوی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا در مورد اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۲:۵۳

مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی شنبه‌شب در تماس تلفنی در مورد اوکراین و صادرات غلات از این کشور گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی آر تی ورلد، دو طرف در این تماس در باره گسترش ناتو نیز تبادل نظر کردند.

بر اساس گزارش این شبکه، ترکیه برای تضمین صادرات میلیون‌ها تن غلات از اوکراین و جلوگیری از کمبود مواد غذایی در جهان، تعامل خود را با کی‌یف و مسکو حفظ کرده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات درباره صادرات غلات اوکراین ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه هفته گذشته گزارش داد که روسیه، اوکراین و ترکیه یک کانال اضطراری میان وزارتخانه‌های دفاع خود برای رسیدگی به موضوع ارسال غلات از بنادر اوکراین ایجاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سه کشور یاد شده قرار است برای اطمینان از عملکرد این کریدور نماینده خود را معرفی کنند.

موضوع کریدور غلات، محور مذاکرات ۸ ژوئن در آنکارا میان سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه روسیه و ترکیه بود.

عقب نشینی اوکراین از عضویت در ناتو
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۲:۵۲

"ایگور ژوفکا" مشاور رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که کی‌یف به دنبال عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست.

 ژوفکا به روزنامه فایننشال‌تایمز گفت: اوکراین پذیرفته که عضویت در ناتو غیر قابل بحث است و این کشور هیچ اقدام دیگری در راستای پیوستن به این ائتلاف برنمی‌دارد.

رهبران ناتو قرار است این هفته در مادرید پایتخت اسپانیا گردهم آیند و در جریان یک نشست و گفتگوی دو روزه این اتحاد از مفهوم راهبردی خود رونمایی می‌کند.

مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین افزود که دولت زلنسکی می‌خواهد ناتو تایید کند که اوکراین سنگ بنای امنیت اروپا است اما هیچ اجباری برای به عضویت در آمدن در ناتو ندارد.

مشاور زلنسکی تصریح کرد: اعضای ناتو آرزوهای ما را نادیده گرفتند. هیچ کار دیگری در این مورد انجام نمی‌دهیم.

چشم‌انداز عضویت اوکراین در ناتو یکی از عوامل تهاجم روسیه به خاک این کشور بوده است. کی‌یف در سال ۲۰۱۹ هدف خود مبنی بر پیوستن به این ائتلاف را تعیین کرد درحالیکه مسکو حضور تسلیحات و نیروهای ناتو در مرز خود را یک تهدید امنیتی می‌داند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اصرار دارد که مساله عضویت در این ائتلاف نظامی برای کشورهای علاقه‌مند باز است اما هرگز متعهد بر عضویت اوکراین در آینده نزدیک نشده است.

طبق اعلامیه بخارست در سال ۲۰۰۸، موضع رسمی ناتو این است که گرجستان و اوکراین در یک تاریخ غیرمشخص در آینده به آن اضافه شوند.

درخواست زلنسکی از کشورها برای انتقال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۲:۴۸

رئیس‌جمهوری اوکراین از کشورهای متحد خود خواست در واکنش به تداوم حملات موشکی روسیه، سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین ارسال کنند.

 تارنمای هیل نوشت: این درخواست زلنسکی در سخنرانی او خطاب به مردم اوکرین و جهان و همزمان با گذشت چهار ماه کامل از جنگ روسیه و اوکراین مطرح شده است.

وی گفت تداوم اعمال تحریم ها علیه روسیه کافی نیست و به سامانه‌های دفاع هوایی در اوکراین بیش از هر منطقه دیگری از جهان نیاز هست.

زلنسکی افزود: این ما نیستیم که مغلوب می‌شویم ما بر آنها غلبه خواهیم کرد. هیچ موشک روسیه و هیچ حمله ای از سوی این کشور روحیه اوکراینی‌ها را تضعیف نخواهد کرد و هر یک از موشک های آنها موضوع بحث ما با شرکایمان را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت روسیه در ابتدا قصد داشت در چند روز اوکراین را تصرف کند و نمایش قدرت با استفاده از موشک ها از نظر راهبردی تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

زلنسکی گفت: چنین مرحله ای از جنگ از نظر اخلاقی، از نظر احساسی دشوار است؛ به ویژه وقتی می دانیم که دشمن موفق نمی شود، وقتی می دانیم که هنوز هم می توانیم از کشور خود دفاع کنیم، اما محدودیت های زمانی آن را احساس نمی کنیم، احساس نمی کنیم که چه تعداد ضربات، تلفات و تلاش های بیشتر خواهد بود. وقتی که پیروزی در افق دید ما است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت قصد دارد در نشست گروه هفت شرکت کند و با تعدادی از مقامات بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان در روز دوشنبه ملاقات کند و پس از آن در اجلاس سران ناتو حضور می یابد.

این اظهارات زلنسکی در حالی بیان شده که نیروهای اوکراینی از شهر سورو دونتسک عقب‌نشینی کرده‌اند. این شهر یکی از مقرهای باقی مانده در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

هیل نوشت: اوکراین این هفته وقتی که نامزدی رسمی این کشور برای ملحق شدن به اتحادیه اروپا پذیرفته شد به یک پیروزی غیرنظامی دست یافت. عضویت این کشور در اتحادیه اروپا سالها طول می‌کشد اما یک گام به جلو برای عضویت اوکراین به بقیه کشورهای اروپایی است در حالی که مسکو تلاش می کند مانع گسترش این اتحادیه در قلمرو نفوذ روسیه شود.

وقوع انفجارهای مهیب و متعدد در پایتخت اوکراین

خبرگزاری رویترز از وقوع چندین انفجار در مرکز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش رویترز، بامداد امروز، انفجارهای متعدد، منطقه «شفچنکیفسکی» در مرکز کی‌یف را لرزاند و موجب خسارت گسترده و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی شد.

این اولین حمله نظامیان روس به کی‌یف، از اوایل ماه ژوئن تاکنون است.

مراکز امدادی اوکراین اعلام‌کردند که یک ساختمان ۹ طبقه در این حمله دچار خسارت و آتش‌سوزی شده است.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف اعلام کرد که بخشی از ساکنان دو ساختمان هدف قرار گرفته از آن تخلیه و نجات یافته‌اند اما افرادی هم زیر آوار گیر کرده‌اند و تعدادی هم در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی گفت: یک دختر هفت‌ساله زنده از زیر آوار نجات یافته و امدادگران در جستجوی مادر وی هستند.

از پنجم ژوئن که یک تاسیسات تعمیر ریل قطار در حومه کی یف هدف قرار گرفت تاکنون این شهر هدف حمله نبوده است.

بعد از مذاکرات کی‌یف و مسکو در اوایل جنگ اوکراین، کرملین دستور عقب‌نشینی نظامیان روس از حومه پایتخت را صادر کرد اما جنگ در منطقه شرق و جنوب این کشور ادامه یافت.

تشدید تنش جدی میان روسیه و لیتوانی

گیتاناس نوسدا رییس جمهوری لیتوانی اعلام کرد که این کشور مساله انتقال کالاهای تحریم شده به منطقه درون بوم روسیه (کالینینگراد) را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، نوسدا در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: کاملا مشخص است که لیتوانی باید تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا کند. لیتوانی به کنترل کالاهایی که از طریق خاکش انتقال می‌یابند، ادامه می‌دهد و ایجاد هر کریدوری را غیر قابل بحث می‌داند.

رییس جمهوری لیتوانی افزود: برای اینکه تحریم‌های اعمال شده به منافع لیتوانی یا توافق‌های بین المللی آسیب نزند، دولت باید به سرعت مشاوره با کمیسیون اروپا را آغاز کند.

آنتون آلیخانوف فرماندار منطقه کالینینگراد اعلام کرد که روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) راه آهن ملی لیتوانی از محدودیت‌هایی برای انتقال کالا بین منطقه درون بوم کالینینگراد و سرزمین اصلی روسیه اطلاع داده است.

روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خزداد) اخباری مبنی بر تاثیرگذاری محدودیت‌ها بر ترافیک جاده‌ای نیز بیرون آمد. کاخ کرملین این اقدام را محاصره اقتصادی می‌داند در حالیکه لیتوانی و اتحادیه اروپا تاکید دارند که محدودیت‌ها تنها با هدف اجرای تحریم علیه روسیه است.

لوکاشنکو: محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی اعلام جنگ است

«آلکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که تداوم محاصره «کالینینگراد» در غرب روسیه توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است.

لوکاشنکو همچنین در مورد پروازهای هواپیماهای ایالات متحده و ناتو که در حال حمل کلاهک اتمی هستند، به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت، این تحرکات برای بلاروس بسیار نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، لیتوانی از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به منطقه کالینینگراد ممانعت کرده است. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در همین رابطه سفیر لیتوانی احضار شده و از این کشور خواسته شده فوراً ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد برداشته شود

دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده، به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

درخواست پامپئو برای ارسال تانک و موشک به اوکراین

وزیر خارجه سابق آمریکا علاوه‌ بر اینکه از ایالات متحده خواست تا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند، گفت که "حمله غیرقانونی" ولادیمیر پوتین به اوکراین بیانگر "یک نسل کشی از پیش برنامه‌ریزی" شده است و براساس تعریف سازمان ملل از این واژه در سال ۱۹۴۸، حمله روسیه به اوکراین به منزله "نابودی عمدی یک ملت" است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جدید اوکراین، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن مقایسه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با جوزف استالین، دیکتاتور اتحاد شوروی سابق مدعی شد: «فقدان انسانیت در پوتین نشان می‌دهد تا زمانی که او در قدرت بماند، روسیه یک زندان مجازی خواهد بود و هر کشوری که با او هم‌مرز باشد، هرگز امن نخواهد بود.»

وی از ایالات متحده خواست تا تسلیحات و تجهیزات بیشتری از جمله "تانک‌های آبرامز آمریکایی" و "موشک‌های پاتریوت" را در اختیار اوکراین قرار دهند تا از درگیری بیشتر در اروپا جلوگیری شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۵
پوتین نابوده
تا زمانی که خود مسکو هدف موشک قرار نگیره مساله ای حل نمیشه. از طرفی اروپایی ها ترسوتر از این حرفها هستند.
ما تا جایی که یادمونه اوکراین از همون اول میگفت که نمی خواد عضو ناتو بشه و عضویت ناتو اونقدرها براش مهم نیست و روسیه صرفا این قضیه رو بهونه کرده که جمهوری های مستقل شده رو دوباره اشغال بکنه و اتحاد جماهیر شوروی رو احیا کنه! در ضمن خود پوتین بارها توی مقالاتش و سخنرانیهاش مستقیما گفته که تصمیم به تجزیه شوروی اشتباهی استراتژیک از طرف رهبران شوروی بوده و این تجزیه باید معکوس بشه. حالا شما هی از رفیق ، رفیق ولادیمیر، دفاع بکنین و موضوع عضویت در ناتو رو به عنوان علت حمله پیش بکشین…
خیلی ها در داخل و خارج و حتی خود روسیه اعتقاد دارند که پوتین در اکراین شکست استراتژیک خورد و نتوانست منافع ملی روسیه را تامین کند. اینها با طراز منافع ملی از دید استاندارد علمی ام به قضایا نگاه می کنند والا اگر از دید پوتین به اکراین نگاه کنید پوتین بسیار موفق بوده. از دید پوتین مهمترین اولویت و منافع ملی روسیه حفظ سیطره او و اطرافیانش برای دهها سال آینده بر روسیه هست. بعد از تغییر گرجستان و بعد اکراین و بخصوص روسیه سفید بسوی نزدیکی به اروپا و دمکراسی برای پوتین مسجل شده بود که مدرنیته و دمکراسی و اقتصاد آزاد قطعا روسیه را هم در بر خواهد گرفت. با حمله به اکراین خیال پوتین راحت شد جون دیگر ملت روسیه را از مدرنیته و جریان روز دنیا جدا کرد و دریایی از خون و دشمنی بین روسیه و اروپا ایجاد کرد. حالا برای ۵۰ سال دیگر هر کس در روسیه بخواهد به اروپا نزدیک شود نفوذی و دشمن ملت روسیه هست و پوتین در پشت این خاکریز مقام و موقعیت خود و اطرافیانش را حفظ می کند و این یعنی تضمین بقای سیستم پوتین و دقیق پیروزی استراتژیک پوتین و تامین منافع ملی پوتین.
جنگ و تجاوز علیه روسیه یک بازنده اصلی دارد و آن مردم اوکراین هستند.
و یک برنده دیگر هم دارد و آن ایران است.
تا کنون این نبرد به سود ایران بوده است.
از ابتدا مشخص بود که اوکراین در برابر روسیه با وجود تمام کمک های ناتو هیچ شانسی ندارد و تصمیمات نسنجیده زلنسکی دلقک فقط باعث درد و رنج مردم اوکراین شده است
امریکا دنبال سرباز مفت است تا برایش بجنگد مثل داعش مثل عربستان سعودی که علیه اعراب جنگیدن و...
جهت اطلاع: تلاش برای عضویت در ناتو در قانون اساسی اوکراین نوشته شده است، و نه به شخص زلنسکی و نه به دولت و شرایط کنونی ربط ندارد. ولی اوکراین واجد شرایط عضویت در ناتو نبود زیرا یکی از شروط آن داشتن مرزهای مشخص و پایدار است، و پس از اشغال کریمه توسط روسیه در سال 2014 و حضور نظامی روسیه در به اصطلاح جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، این کشور مرزهای مشخص و پایدار نداشت. بنابراین، در واقع عضویت اوکراین در ناتو فقط در حد تئوری بود که برای سالیان سال، یا برای همیشه، موضوعیت نداشت و ندارد. این فقط یکی از دستاویزهای پوتین برای توجیه تجاوز نظامی و کشورگشایی روسیه به اوکراین بود که متأسفانه در ایران بیش از حد به آن پرداخته شده است.
عزا عزاست امروز
روز عزاست امروز
غربگدای بیچاره
صاحب عزاست امروز
صدایی از غربگدایان نمی آید. مثل این که (به زعم آفتابه پرکن های غرب) تمساح بی دندون و سوراخ و ... بدجوری دارد سلاح های ارسالی اربابان غربی را قلع و قمع می کند و پیشروی می کند. نگران نباشید استخوان های اربابان غربیتان را برای شما باقی می گذارد که چال کنید و سر مزارشان بروید و شمع روشن کنید!

این ها را گفتم که فقط به خودتان بیایید. زلنسکی صرفا یک مهره غربی است و به هیچ وجه به فکر مردم اوکراین نیست.
چرا تا به حال با وجود نیاز شدید مردم اوکراین به دارو و غذا یکدفعه (حتی یکدفعه) از غرب به جز سلاح چیز دیگری درخواست نکرده؟
چرا هر وقت روسیه و اوکراین به توافق نزدیک می شوند بلافاصله آمریکا بر طبل جنگ می کوبد و زلنسکی هم همین حرف ها را غرغره می کند؟
چرا آمریکا و ناتو و غرب فقط سعی می کنند که جنگ فرسایشی شود و از ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین خودداری می کنند؟
و صدها چرای دیگر که پاسخش فقط یک چیز است: از نظر غرب و شخص زلنسکی این جنگ نباید تمام شود و اوکراین فقط یک زمین سوخته است و بس.
وزیر خارجه سابق آمریکا علاوه‌ بر اینکه از ایالات متحده خواست تا تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند، گفت که "حمله غیرقانونی" ولادیمیر پوتین به اوکراین بیانگر "یک نسل کشی از پیش برنامه‌ریزی" شده است و براساس تعریف سازمان ملل از این واژه در سال ۱۹۴۸، حمله روسیه به اوکراین به منزله "نابودی عمدی یک ملت" است.

حالا عمریکا به افغانستان حمله کرد 45 هزار غیرنظامی رو کشت نسل کشی نبود خخخخ
حمله به ویتنام و عراق و انداختن بمب اتم بر 2 شهر ژاپن و بخار کردن 100 هزار نفر در 10 ثانیه نسل کشی نبود اما روسیه حمله کرده اوکراین شده نسل کشی
نمونه یک رئیس جمهور بی عرضه همین زلنسکی هست! اینهمه آدم کشته شده تازه یادش افتاده نباید عضو ناتو بشه! از اونور صبح تا شب التماس غرب رو میکنه که بهش سلاح بدن! الانم میگه شهرها رو پس میگیریم! اون شهرها قطعا پس گرفته میشه چون مال مردم و اکراینه؛ اما به چه قیمتی!؟ به قیمت بی عرضگی سیاستمدارانش که کوچکترین شناختی در مورد موقعیت کشورش نداشتند. گره زدن منافع ملی به غرب و شرق آخرش همینه؛ ما چسبیدیم به روسیه و چین اینا هم چسبیدن به انگلیس و امریکا؛ گوشت قربانی هم مردم هستند
ارسال سلاح به اوکراین ریختن بنزین روی آتش است هرچه خسارات روسیه در این جنگ بیشتر شود شرایطتش هم برای صلح بیشتر و سخت تر میشود و اوکراین از هر جهت در حال زیان و باخت است
گرجستان نه، گرجستان واس ماس
خوب زلنسکی میتونست قبل از جنگ این تصمیم رو بگیره و حالا که ۲۰٪ کشور در اشغال روسیه و تمام زیر ساخت های کشور نابود شده چنین تصمیمی گرفته است و درست مثل قمار بازی که پولش که تمام شد میگه دیگه قمار بازی نمی کنم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی