پیش بینی بورس امروز یکشنبه

بورس روز گذشته شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ چندان چنگی به دل نزد و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد اُفت کرد. البته شرایط در گروه‌های کوچک و متوسط اندکی در بازار امروز بهتر بود و شاخص کل هموزن مثبت به کار خود پایان داد. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی بازار دیروز و پیش بینی بورس امروز پرداخته ایم.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱ 26 June 2022

به گزارش بورس تابناک، نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار امروز بازار خوبی نبود و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد اصلاح را داشت، اما شاخص کل هموزن کمی صعودی بود و ۳۶۷ واحد مثبت را ثبت کرد.

گروه خودرویی مثبت | شیمیایی ها و فرآورده های نفتی تحت تاثیر تحریم منفی

نائینیان افزود:، اما وقتی به نقشه بازار نگاه می‌کنیم تنها گروه مثبت امروز که تابستان را بسیار خوب شروع کرد، گروه خودرویی بود. نماد خودرو بیش از ۵ درصد مثبت، خساپا ۵ درصد مثبت، خگستر و ورنا ۶ درصد مثبت، خپارس حدود ۴ درصد مثبت شد. اکثر سهم‌های خودرویی مثبت بودند و تنها دو الی سه سهم منفی خودرویی داشتیم. این در حالی بود که گروه‌هایی مثل شیمیایی‌ها و فرآورده‌های نفتی منفی بودند. این را می‌توانیم حاصل این بدانیم که تحریم‌های نفتی علیه کشور ما وضع شده است و بازار تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار گرفته است.

ورود نماینده اتحادیه اروپا به ایران سهام ریالی را مثبت کرد

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین خبر برای بازار امروز ورود نماینده اتحادیه اروپا به ایران بود و تاثیر مذاکرات برجامی که قرار شده است از سر گرفته شود. این خبر باعث خواهد شد تا سهام ریالی مثل خودرویی و بانکی مثبت شوند و اثر آن را در معاملات روز جاری دیدیم. در گروه بانکی البته این اثر کامل نبود و چند نماد منفی مانند نماد بانک دی و پاسارگاد هم داشتیم.  

پیش بینی بورس امروز | کدام گروه ها احتمالا مثبت اند؟

وی درباره بازار امروز نیز گفت: قطعا امروز ادامه روند مثبت را در گروه‌های خودرویی خواهیم داشت و گروه بانکی نیز به سمت مثبت شدن میل خواهند کرد. در گروه شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی احتمالا شاهد منفی بودن تحت تاثیر کاهش قیمت کامودیتی‌ها باشیم. گروه‌های ریالی و برجامی مثل گروه خودرویی، بانکی و حتی گروه انبوه سازی و املاک و مستغلات می‌توانند مثبت باشند و از این طریق بازار می‌تواند به سمت مثبت برود. پیش بینی من این است که امروز شاخص کل نیز بر اثر مثبت شدن گروه خودرویی می‌تواند مثبت باشد.  

نائینیان درباره گروه‌های کوچکتر و متوسط بازار نیز گفت: امروز شاهد مثبت بودن شاخص کل هموزن بودیم و گروه‌های کوچکتر و متوسط بازار می‌توانند امروز تحت تاثیر قرار بگیرند و این‌ها هم به لیدری گروه خودرویی می‌توانند در بازار امروز هم مثبت باشند. گروه‌هایی مثل صنایع غذایی و زراعت هم، چون گروه‌های تورم محور هستند و به دلیل شکسته شدن رکورد تورم در کشورمان می‌توانند مثبت باشند. من روند صعود طولانی مدت را برای این گروه‌ها پیش بینی می‌کنم.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل