بازدید 18750
رییس جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی

برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم / برخی افزایش نرخ‌ها به سال آینده موکول شود / اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق می‌افتاد

رئیس جمهور با تاکید بر این که توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی برای کاهش فاصله طبقاتی است، گفت: وقتی می‌گوییم از تولید حمایت شود، باید منابع ارزی به سمت حمایت از تولید برود و از واردات و صادرات بی‌رویه جلوگیری شود. سید ابراهیم رئیسی گفت: در ابتدای دولت مقدمات و زمینه‌ها برای اصلاحات اقتصادی فراهم نبود، پس از هفت ماه اصلاحات اقتصادی را آغاز کردیم.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ 25 June 2022
برنامه‌ای برای تغییر قیمت سوخت نداریم / برخی افزایش نرخ‌ها به سال آینده موکول شود / اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق می‌افتاد

تابناک: رئیس جمهور با تاکید بر این که توزیع عادلانه یارانه ها گامی برای کاهش فاصله طبقاتی است، گفت: ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را در ۲۰ روز پرداخت کردیم. ابراهیم رییسی شامگاه شنبه در ششمین گفت وگوی مستقیم تلویزیونی با مردم در پاسخ به سوال مجری درباره ارتباط مستقیم مدیران و استانداران با مردم، با بیان اینکه گفت وگوی با مردم و با مردم بودن برای دولت مغتنم است، گفت: همه مدیران و دست‌اندرکاران دولت، همواره باید با مردم ارتباط داشته باشند.

سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور شامگاه امروز شنبه (چهارم تیر) در ششمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم، اظهار داشت: گفت‌وگوی مردم برای دولت مغتنمی است و فرصت خوبی است که تمام مدیران دولت با مردم ارتباط داشته باشند و بنده حتی در قوه قضاییه حضور داشتم ارتباط با مردم را داشتم زیرا این ارتباط با مردم فی نفسه خوب است، چون «شنیدن کی بود مانند دیدن» و وقتی در بین مردم حضور پیدا می‌کنم تمام مشکلات مردم شنیده می‌شود.

وی افزود: بنده در جلسات دولت همواره تأکید داشتم که ارتباط با مردم حفظ شود و از مدیران استانی هم درخواست کردم که این مورد را در استان ها انجام دهند.

رییس‌جمهور با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی با عنوان ارز ترجیحی وجود نداشت زیرا در دولت قبل مصرف شده بود و وقتی از مجلس اصلاح ارز ترجیحی را درخواست کردیم، متاسفانه مجلس به فوریت آن رای نداد، در حالی که باید از همان روز اتفاق می افتاد اما شرایط و زیرساخت ها خوب نبود؛ از این روی، با اجازه از رهبر انقلاب ۷ ماه را گذراندیم.

رییسی تصریح کرد: ارز ترجیحی به دست مردم نمی رسید، بلکه در دستان رانت خواران بود، همچنین این ارز باید در تولید صرف می شد، اما صرف واردات کالاها به کشور می شد، ولی این کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسید.

* جهان با تورم بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند

وی در ادامه اظهار داشت: ۶۵ درصد افزایش قیمت کالاهای اساسی را در کشور داریم؛ این موضوع برای قبل از جنگ اوکراین بود و امروز کشورهای جهان با تورمی دست و پنجه می‌کنند که بی سابقه است و جنگ اوکراین این موضوع را حادتر کرد و همچنین امنیت غذایی را به مخاطره انداخته است.

* یارانه و کالاهای اساسی کشور ارزان به‌دست مردم کشورهای همسایه می‌رسید

رییس جمهور تاکید کرد: گزارش هایی به ما می رسید که قاچاق کالاهای اساسی به کشورهای منطقه وجود داشت و باعث می شد یارانه و کالاهای اساسی کشور ارزان به دست مردم کشورهای همسایه می رسید که این مورد اشتباه بود زیرا یارانه مردم به بیرون کشور می رفت.

* جهان با مساله سوخت مواجه است، اما ایران مشکل سوخت ندارد

رییس‌جمهور با بیان اینکه تورم اکنون، تورم جهانی است، بیان داشت: اکنون جهان با مساله سوخت و هم کالاهای اساسی مواجه است که به لطف خدا ایران مشکل سوخت ندارد، زیرا در کشورهای مختلف قیمت سوخت تا چهار برابر افزایش داشته است ولی اکنون در سوخت و کالاهای اساسی مشکل نداشته و نداریم.

رییسی افزود: ما دولت را زمانی تحویل گرفتیم که با تورم ۶۰ درصدی مواجه بودیم؛ همچنین با کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه مواجه و شاهد رشد پولی بودیم و اگر این موارد ادامه پیدا می‌کرد، شاهد یک تورم سنگین در کشور بودیم؛ از این روی، باید دست به اصلاحات اقتصادی می زدیم.

* این اصلاحات اقتصادی سالیان گذشته اتفاق می‌افتاد که نیفتاد

وی تصریح کرد: برای این اتفاق باید یک اقناع عمومی و اجماع نخبگانی ایجاد می شد زیرا باید این اصلاحات اقتصادی سالیان گذشته اتفاق می افتاد که نیفتاد و اکنون اگر انجام نمی دادیم سال های بعد هزینه بر بود؛ از این روی، با کمک مجلس دست به این اصلاحات زدیم.

رییسی تاکید کرد: بنده از مردم تشکر لازم را دارم که با دولت همراهی کردند و نقشه های دشمنانی که خواب های برای کشور دیدند را نقشه بر آب کردند و همچنین دولت سعی کرد که شرایط را حفظ کند که اولین اقدام عدم استقراض از بانک مرکزی بود و دولت بر هزینه ها کنترل داشت که منجر به کاهش تورم در کشور شد.

رییس جمهور با تأکید بر جلوگیری از رشد پایه پولی و کنترل بازار توسط دولت گفت: اصلاحات اقتصادی شرایط خاص خود را دارد که باید این شرایط را بگذرانیم و آثار تورم فعلی بنا بر نقل اقتصاددانان از بین خواهد رفت.

* با پرداخت یارانه‌های کنونی از اصلاح ارز ترجیحی، هیچ پولی برای دولت نمی‌ماند

رییسی با اشاره به اینکه بیان می شود دولت با اصلاح ارز ترجیحی قصد جبران کسری بودجه را داشته است، بیان داشت: با توجه به پرداخت یارانه های کنونی از این اصلاحات اقتصادی هیچ پولی برای دولت باقی نمی ماند؛ ما فقط در ۲۰ روز ۲۹ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق را پرداخت کردیم و همچنین ۴۰ درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز می کند، چون ما قصد داریم با مردم شفاف باشیم.

وی افزود: در این دولت هم فروش نفت افزایش داشته و هم سعی شده که پول های صادرات نفت و غیر نفت به کشور بازگردد.

* قابل قبول نیست که در هر صنفی قیمت هوایی برای کالاها درج شود

رییسی با اشاره به گرانی ها گفت: مثلا برای لبنیات باید دید که قیمت لبنیات قبل و بعد از اصلاحات اقتصادی چقدر بوده و کاملا مشخص و علت افزایش قیمت ها بازگو شود و تمام قیمت ها مقطوع شود و این مورد قابل قبول نیست که در هر صنفی قیمت هوایی برای کالاها درج و باید قیمت ها و علت افزایش آن به مردم تبیین شود.

* با افزایش قیمت کالا یا خدماتی که هیچ ارتباطی با اصلاحات اقتصادی ندارد باید برخورد شود

وی ادامه داد: با افزایش قیمت کالا یا خدمتی که هیچ ارتباطی با اصلاحات اقتصادی ندارد باید برخورد شود و نهادهای نظارتی باید ورود مستقیم داشته باشند و با این تخلفات برخورد جدی داشته باشند.

رییس‌جمهور گفت: یکی از این اقدامات اصلاحات اقتصادی، برطرف کردن فقر مطلق است زیرا افرادی در این کشور هستند که فقط با این یارانه ۴۵ هزار تومان زندگی می کنند و همچنین اقدام بعدی کاهش فاصله طبقانی در کشور است و اقدام بعدی که این اصلاحات با خود به همراه دارد، سروسامان دادن به تولید کشور است و باید بخش خصوصی به بازار وارد شود و دولت فقط نظاره گر باشد و اگر این اصلاحات اقتصادی به درستی انجام شود در آینده شاهد رشد اقتصادی در کشور خواهیم بود.

رییسی با اشاره به معترضان عدم دریافت یارانه گفت: دو میلیون و ۵۰۰ نفر اعتراض داشتند که مستحق دریافت یارانه هستند و اعتراض آن ها دریافت و بررسی شده و همچنین افرادی بودند که قبل دریافت می‌کردند اما اکنون قطع و اعتراض آن ها بررسی‌ شده است و سعی خواهد شد در سومین پرداخت یارانه ها تکلیف این افراد مشخص شود.

وی ادامه داد: تا کالابرگ الکترونیکی به درستی اجرا نشود، پرداخت یارانه ها ادامه دار خواهد بود و همچنین دارو باید به سمت بیمه ها برود و دولت ارز ترجیحی آن را حذف نخواهد کرد و قاطعانه بیان می کنم که تا بیمه ها فعال و سازماندهی درست نشود در تخصیص دارو پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت.

رییس‌جمهور افزود: در بحث نان افزایش قیمت نخواهیم داشت و اکنون آزمایشی یارانه نان در برخی استان ها در حال انجام است و به زودی بعد از رفع باگ ها این طرح رسما در سراسر کشور اجرا خواهد شد و باز تاکید می کنم هیچ افزایش قیمتی در نان، دارو و بنزین نخواهیم داشت.

رییس‌جمهور با اشاره به مساله افزایش اجاره‌بها در کشور گفت: باید در گذشته در کشور سالی یک میلیون مسکن ساخته می شد اما متأسفانه این اقدام صورت نپذیرفت و اکنون با کسری ۷۰۰ واحد مواجه هستیم؛ از این روی، در زمان انتخابات بنده وعده ساخت ۴ میلیون در ۴ سال را دادم که اقدامات آن در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان دولت این وعده عملیاتی شود؛ در آن زمان هم بیان می شد که چطور یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد؟ اما انجام می‌شود و هم قانون کشور است.

رییسی در ادامه گفت‌وگو تلویزیونی خود با مردم تصریح کرد: باید قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اجرایی و سامانه آن تکمیل شود که متاسفانه در سال های گذشته این عملیاتی نشده است و دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل و اجرایی این سامانه هستند و همچنین در نشست سران قوا مصوب شد که همچون دوران کرونا اجاره بها باید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد و برای اجرا شدن آن نظارت ها باید قوی تر شود.

* دولت از خود شروع کرد تا خاموشی‌ها یا موارد دیگر نصیب مردم نشود

رییس‌جمهور با اشاره به مدیریت منابع کشور، بیان داشت: در ابتدای دولت سیزدهم هدف‌گذاری شد که مدیریت منابع از جمله آب، گاز و برق و ... انجام شود یعنی در گذشته شاهد خاموشی ها یا کمبود آب بودیم اما با مدیریت انجام شده شاهد این اتفاق در زمان حال نیستیم زیرا دولت از خود شروع کرد تا خاموشی ها یا موارد دیگر نصیب مردم نشود، اما باید این موضوع را دریابیم که ما با کمبود انرژی مواجه هستیم و باید اقدامات لازم در جهت افزایش آن انجام شود.

* از کشاورزان درخواست شده است که الگوی کشت خود را تغییر دهند

وی ادامه داد: از مردم هم درخواست داریم که مردم هم به دولت کمک کنند تا اتفاقات خوبی برای تامین انرژی بیفتد و مثلا در مسئله آب از کشاورزان درخواست شده است که الگوی کشت خود را تغییر دهند که این مورد نیز درحال اتفاق افتادن است.

رییس جمهور با بیان اینکه سیاست همسایگی جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: افزایش رشد تجاری کشور مثبت شده است. همچنین در بحث ترانزیت نیز اتفاقات مثبتی افتاده و آورده بسیار خوبی برای ایران دارد و ارتباط های خوبی با اعضای شانگهای، اکو و بریکس ایجاد شده تا بتوانیم از ظرفیت های این کشورها استفاده کنیم.

وی گفت: ۳ ماهه اول امسال ۲۰ درصد رشد اقتصادی داشتیم و در سفری که به تاجیکستان داشتیم رشد تجارت ما با این کشور افزایش داشته است و علیرغم تهدیدها و تحریم ها، شاهد افزایش تجارت خارجی کشور هستیم.

* رفع تحریم ها را دنبال می‌کنیم اما دولت به‌ دنبال خنثی‌سازی تحریم‌هاست

رییسی با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشت: ما رفع تحریم ها را دنبال خواهیم کرد و باید هر چه زودتر رفع شود؛ زیرا این تحریم ها ظالمانه است و باید طرف های مقابل به تعهدات خود باز کردند، اما دولت به دنبال خنثی سازی تحریم ها نیز هست که با محوریت معاون اول رئیس جمهور در حال اتفاق افتادن است.

وی افزود: اما در مورد تصویب قطعنامه علیه ایران آن هم در زمان انجام مذاکرات به نظر ما مشکل ایجاد خواهد کرد، این در حالی است که ۱۵ بار آژانس انرژی اتمی اعلام کرده که هیچ انحرافی در مساله هسته ای ایران وجود ندارد؛ اما باز طرف های مقابل اقداماتی می کنند که با صحبت هایشان همخوانی ندارد، ولی ما میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: گام هایی در جهت رشد اقتصادی انجام خواهد شد؛ یعنی در سرمایه گذاری چه خارجی و چه داخلی اتفاقاتی در حال وقوع است؛ به‌ عنوان مثال ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد. همچنین شاهد ورود بانک ها به سرمایه گذاری ها به میدان نفتی آزادگان بوده و بحث سوم سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز بحث چهارم ورود نهادهای انقلابی به سرمایه‌گذاری ها هستیم. همچنین در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز کشورهای دوست قرار است از ۱۰ میلیارد تا ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام دهند.

* همه دستگاه ها موظفند قانون جوانی جمعیت را اجرا کنند

وی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: دستگاه های مختلف مسئولیت دارند. ستادی هم در دولت تشکیل شده است‌. در برخی موارد هم خودم شخصا دنبال می کنم. مسائل فرهنگی در افزایش جمعیت نقش زیادی دارد. فرهنگ ازدواج باید در جامعه رشد پیدا کند. همه دستگاه ها موظف هستند این قانون را اجرا کنند. ما هم قانون را در همه ابعاد آن اجرا می کنیم.

* از شرایط پرداخت‌ها اطلاع دارم و دنبال رفع بی‌عدالتی هستم

رییسی در بخش دیگر از گفت‌وگو با اشاره به عادلانه سازی پرداخت حقوق و دستمزد، تصریح کرد : من تاکید به پرداخت عادلانه حقوق دارم. از شرایط پرداخت ها اطلاع دارم و دنبال رفع بی عدالتی هستم. دنبال عادلانه سازی حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستیم، ولی توجه ما به حقوق همه است.

* همه باید از حقوق مناسب برخوردار باشند و دولت هم پرهزینه نباشد

وی افزود: این کار باید به نحوی انجام شود که هزینه های دولت افزایش نیابد، زیرا آثار تورمی در پی خواهد داشت. حقوق همه اقشار مورد توجه دولت است. همه باید از حقوق مناسب برخوردار باشند و دولت هم پرهزینه نباشد. رفع مشکل همه اقشار مورد توجه دولت است.

رییس جمهور در پایان گفت‌وگو تلویزیونی خود با مردم گفت: دولت از نقد رنجیده نمی شود. ما دولت صادق الوعد هستیم و انتقاد همراه با پیشنهاد را برای خود مغتنم می دانیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۹
آقای دکتررر !
شما همونی نیستی که میگفتی معیشت مردم رو گره نمیزنی به برجام . حالا خودت داری امنیت غذایی و معیشت مررم رو گره میزنی به جنگ اوکراین ؟؟؟!!!!
شما به جای ریشه کنی فقر داری ریشه فقیر رو میکنی جناب شیش تایی
ما را به خیر تو امیدی نیست
شر مرسان
دولت ِ جوان انقلابی حزب اللهی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی

# ثبت _ رکورد _ تورم _ ۵۲ _ درصدی
این ۹ ماه تو ۹۰ ماه بر ما گذشت
ضعیف ترین و بی کفایت ترین دولت در تاریخ ایران
اقای ریسی با افزایش حقوق ده درصد کارمند بیچاره فقر تولید شد کارمندی که نه یارانه می گیر نه به بهزیستی و کمیته امداد وصل است یعنی نرخ تورم ۱۰ درصد است خدا خودش جو اب بی عدالتی ها رو بدهد
تو نمیخواد قیمت ها رو ارزون کنی .
قیمت ها رو برگردون به زمان شیخ حسن
مهرعلیزاده کجایی که یادت بخیر
لکوموتیر اقتصاد و معیشت مردم از ریل خارج شده
این توجیهات بسیار کودکانه بود قبول دارم ارز ترجیهی مشکل داشت ولی شما هم بدون برنامه اقدام به حدف ان کردی حال سوال من این است آیا شرایط افتضاحی که پیش آمد فاصله طبقاتی را بیشتر نکرد الآن انها که شغل آزاد دارند و تجارت می کنند یا برخی تولید کنندگان هر روز بر قیمت تولیدات خود می افزایند و برثروت آنها افزوده می شود و آنها که حقوق ثابت دارند به قعر دره فقر فرو می روند
از برج عاج پایین بیا و دست از سفر های نمایشی بردار و در آمد هزینه مردم را جمع و تفریق کن شاید متوجه شوی
از "فقط چهار قلم گران میشود" کمتر از یکماه رسیدیم به "دارو و نان گران نمیشود" که آن هم شده است...
آقای رئیسی مملکت را به ناکجا آباد هدایت کردید در سراشیبی و بیراهه افتادیم
همین که قاطعانه اعلام کردید حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی فقط باعث افزایش قیمت چهار کالا خواهد شد ولی در نتیجه واقعی باعث افزایش قیمت بیشتر محصولات و خدمات مورد نیاز شد، معلوم میکند که برنامه های شما نه تنها علمی نیست، حتی کارناشناسان دولتی پیشبینی تبعات تصمیم گیری های نابخردانه خودشان را هم نمی توانند پیش بینی کنند. بقیه حرفها همه لفاظی است چرا که نتایج کارهای شما کاملا در سفره تک تک مردم مشخص است که چیزی جز فلاکت و بدبختی فقر بیشتر نبوده است...
خوبه اقای رییس جمهور یه کم بشینند و به شعارهای انتخاباتی فکر کنن!
تو که راست میگی ..
حرف زدن اسونه عمل کن.
این پولها کجا بوده و چی میشه
داری تحریم ها رو خنثی میکنی که سکه شده ۱۶ میلیون و دلار ۳۱ هزار تومن و برنج ۱۲۰ هزار تومن ؟
خسه نباشی تخریب چی !
مثل همیشه یه مشت وعده الکی به آینده و شعار. هرچی رو دلش خواسته گرون کرده هیچ دلیل درستی هم نداره بعد توو این اوضاع، حقوق رو ۱۰ درصد افزایش داده عین خیالش هم نیست. بخاطر بیسوادی و سیاستهای غلط آقایون، ارزش پول ملی هرروز افت میکنه بعد میگن چون کالا به کشورای همسایه قاچاق میشه باید گرونش کرد. تاوان بیسوادی شماها رو همیشه مردم دادن. بسه دیگه
خدا وکیلی این حرفها برای شما آشنا نبود؟! چهل ساله دارید همین شعارها رو میدید فقط نحوه بیانش کمی فرق کرده!! ماشاا... یه کارهایی کردیم انشاا... قراره یه کارایی انجام بشه دولت قبلی خوب عمل نکرد و ما که اومدیم همه چی آشفته بود و خزانه خالی بود مردم کمی تحمل کنن آینده خیلی خوبی خواهیم داشت ما می خواهیم عدالت رو برقرار کنیم و .....!!!! و در عمل چیزی که مشترک بین تمامی دولتها بوده افزایش فاصله طبقاتی، کاهش ارزش پول ملی، افزایش افسار گسیخته تورم، به زیر خط فقر رفتن تعداد بیشتری از مردم و صدقه بگیر کردن آنها!!!! علی برکت ا...!!!
به قدری نیروهای اضافه در دولت استخدام کرده اید با سفارشات طلایی.اکنون در حقوق دادن به آنها وبازنشستگان کشوری ولشکری مشکل پیداکردید.چه کار به تامین اجتماعی دارید وبرای بازنشستگانش مشکل تراشی میکنید به نام عدالت
وعده گرونی سال آینده رو هم آقای ریس جمهور دادند
بنزین ۱۵۰۰ تومان با ۲۰ تا ۴۰ میلیون‌ لیتر قاچاق توسط برادران قاچاقی فساد آور نیست دارو و نان یارانه ای فساد آور است ، عجبا واقعا عجبا
آقای رییس جمهور فقط حرف بزنید خسته نشدید این همه حرف زدید؟ ریس برنامه و بودجه بی‌کفایت را در مرحله اول کنار بگذارید تا بسیاری از مشکلات خودبخودی حل شود.
جالب است که ملت خودش نمی دانست که بدنبال علت و توجیه گرانی هاست وگرنه بسیار گرانی ها را دوست دارد و از بیشتر شدن گرانی ها لذت هم می برد!
بالاخره یکی پیدا شد که بگوید گرانی ها علت داره! و ملت رو از انتظار در بیاره!
گرانی اجاره بها همچنان می تازد و خبری از افزایش فقط ۲۵ درصدی نیست! و املاکی های کلاش می گویند اگر با همین قیمتها اجاره نکنید باز هم گرانتر خواهد شد!
میشه بفرمایید کجا اجاره بها ارزان شده یا نسبت به سال قبل فقط ۲۵٪ افزایش یافته که کسی نمی دونه اونو ببینه؟!
تو رو خدا، بیا و داشته باش.
خدا رو شکر که علت گرانی ها هم برای مردم روشن شد و از این به بعد بیشتر شدن گرانی ها برای مردم دل چسب هم هست
جناب یکی این تورم های اخیر قشر حقوق بگیر چه غیر دولتی را بیچاره کرده.خواهشا فکری کنید
اقای رییس جمهور : همکارانتان اطلاعات درستی به شما ندادند. بیشتر قیمت ها در دولت قبل اصلاح شد فقط ۵ یا ۶ قلم مانده است . بلکه همکاران شما انتظار داشته اند اسب زین شده را سوار شده ومردم فقط لعنت به دولت قبل بفرستند
دولت قبل همین مقدار که تلاش می کرد به منتقدان بفهماند برجام خیانت نیست کافی بود دیگر مجالی برای اصلاحات اقتصادی وجود نداشت لطفا حالا خودتان زحمت اصلات اقتصادی را بکشید
دروغ گویی ممنوع
اگر از نقد نمی رنجید پس ننگ بر شما باد
یه ضرب المثل بود که می گفت ما را به خیر تو ...
شنیدن کی بود مانند دیدن وقتی در بین مردم حضور پیدا میکنم تمام مشکلات مردم
« شنیده » میشود
ای داد قیمت سوخت بزودی گرون میشه. آخه اینا هر چی میگن عکسش درست از آب درمیاد
حاج آقا رئیسی در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی که هیچ سهمی در بودجه نداشته و ندارند و حق بیمه ائی که نه بطور مساوی بلکه نسبت به حقوق دریافتی هر کس بنا به شرایط تحصیلات و تخصص و مسئولیت متفاوت بود عادلانه نیست که شما بیائی از جیب متخصصی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرد کسر کنی و به کسی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده بپردازی ! این عدالت نیست این حاتم بخشی از جیب دیگران است شما دروس حوزوی خوانده ائی من نخوانده ام ولی عقلم میرسد که در سازمانی که بر اساس آورده های کارگران شکل گرفته و اداره میشود هر کس که بیشتر پرداخت کرده حق دریافت بیشتر هم داره نه بالعکس .
با چهره متبسم و عمل خلاف وعده های داده شده نمی توان مردم را اقناع کرد
آنچه مهم است صداقت است که جای آن خالی است خودتان می گویید روزانه حداقل بیش از یک میلیون بشکه نفت بالای ۱۰۰ دلار می فروشید بعد گناه را بگردن دولت قبل می گذارید آن فروش نفت و سایر صادرات و آن افزایش بی سابقه مالیات ها و آن افزایش ناچیز حقوق کارکنان و آن حذف ارز ترجیهی هیچ تناسب منطقی با هم ندارد
یا برنامه ریزان راه را بغلط رفته اند یا حساب و کتابی در کار نیست یا ته خزانه سوراخ است در هر صورت جناب این راه فقط به بن بست منتهی می شود
تابناک لطفا منتشر کن ما با این آقا سخنها داریم
اگه اصلاح اینه، نخواستیم.
اصلاحات اقتصادی که بزبان فارسی سلیس یعنی گرانترشدن همه چیزوفقرهمگانی است که میفرمائیدبایدسالهای قبل گرانیها شروع میشدکه ماعادت کرده زودیم وپوست کلفت شده بودیم که دربرابرکرانیهای کمرشکن امروزی واکسینه شده باشیم ولی این گرانیها باهیچ واکسنی قابل تحمل نیستند والبته وعده شادی بخش ادامه گرانیها رابرای سال اینده هم میدهند راستی مثل اینکه برنامه مدیران اقتصادی مافقط ایجادگرانی است وکاردیگری نمیدانند
مثل درخواست خرید واکسنها که در دولت قبل انجام شد ولی به نام این دولت تمام شد باید این افزایشهای سرسام آور نیز در دولت قبل انجام می شد تا دولت فعلی فقط از جمع آوری سود حاصل از حذف سوبسیدها لذت می برد
بازهم دولت قبلی تورا خدا ول کنید تمام اجناس به گفته مغازه داران از 100%بیشتر بالا رفته و شما هم الکی شعار میدهید که داریم به دهک ها یارانه میدهیم والان هم نوبت نان مردم بود که روی این هم دست گذاشتید نانوایی یا تعطیل کردن یا آرد ندارند ساعت 5 بعظهر شروع به پخت نان و تا 7 بعظهر نانی در نانوایی نیست دولت مردمی رئیسی تحویل بگیرکه مردم را بیچاره کردید و حالا دارن تبلیغات برنج پاکستانی که بهتر از برنج ایرانی چنین وچنان است
اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق می‌افتاد

به نظر من رییس جمهوری که با شعارهای گزاف بر سر کار می آید ) و یک سال بعد از صدارت میگوید اصلاح اقتصادی باید در دولت قبل اتفاق می‌افتاد، همین فردا باید برکنار شود چراکه این فرد قدم از قدم برنخواهد برداشت.
کلام حضرت علی ( ع ) خطاب به مالک اشتر :

ای مالک !
اگر روزی تو را بر مسند پست و مقامی نهادند در حالی که تو خودت میدانی کسی بهتر از تو هست تا آن مسئولیت را به سر انجام برساند ؛ مادامی که در آن پست و مقام هستی ، خیانت نموده ای .
آقای رییس جمهور قراربود فقط 4 قلم گران شود بیا بیرون خرید کن ببین چه خبره
آقای رییس جمهور گفتند قیمت ها نباید هوایی بالا رود سوال من این است که چه کسی باید جلوی آن را بگیرد رییس جمهور در تبلیغات انتخاباتی صحبت هایی کرد و حال چیز دیگری می گوید اگر در تبلیغات انتخاباتیش می گفت می خواهد این کارها را انجام دهد آیا کسی به ایشان رای می داد
اقای رییسی شما گفتید که با انجام وهمسان سازی قیمتها بازار وقیمتها ارام ارام کم می شود وبه تعادل می رسه ؟
بعد می گویی یکسری قیمتها سال دیگر افزایش پیدا می کند ؟واقعا به هرچه اقتصاد دان گفتی زکی این گرانیها کم نمی شود وسال دیگر هم حقوق ده درصد اضافه شود وافزایش قیمت در یک سری دیگر از کالاها وسر دسته انها مشخص است که چیست بار مضاعفی بر دوش ملت خواهد افتاد وسال دیگر اینجور که بوش میاد بدبختر از امسال خواهیم بود ؟!
مصاحبه ریاست محترم جمهور مشابه با همکاران قبلی بیشتر به بیانیه سیاسی نزدیک است و کمتر به شاخصها و راهکارها اشاره شده است و این نوید روشنی برای آینده نخواهد داشت.
در کشورهای جهان هیچگونه تورمی وجود ندارد فقط در کشور دوست عزیزمان ونزوئلا تورم بیداد می کند و مردمش در حال نابودی هستند
تورم مدتهاست در جهان حل شده و اقتصاد نوین جلوی این بلای خانه مانسوز را گرفته فقط برخی کشورها برای درآمدزایی از حربه تورم استفاده می کنند
کلا ما خوبیم هیچکدوم از مشکلات هم به دولت ما ربط دارد مردم هم غر نزنند ارزانی هم در کار نیست خلاصه مطلب
اقای رییس جمهور لطفا تناسب 200درصد تورم با10درصد افزایش حقوق را برقرارکنید نمی شود که پراید 200درصد گران شود ولی حقوق کارمند10 درصد
مردم را سلاخی کردی بعد میگی جراحی اقتصادی .مگه میشه قیمتها یهو 5برابر بشه.حقوق 10درصد
یا حسین تازه بقیه اش رو به سال بعد موکول کرده خدا به داد برسد . 10 درصد حقوق بببن چه کارهای را که نمیکند
بیسوادی اقتصادی رییس جمهور در همه سخنرانی های ایشان نمایان است . بیش از این به زخم مردم غارت زده نمک نپاشید ودروغ تحویلشان ندهید.
صبحت های آقای رئیسی در خصوص گرانی ، مضحک بود!!
وقتی میگن برنامه ای برای تغییر سوخت نداریم تقریبا کار انجام شده است همه جایگاه ها به راننده ها خبر میدن که روی 17 18 هزارتومان به آنها خبر داده شده
شما اگر دلسوز مردم هستید روند کاهش تدریجی قیمت دلار را پیگیری بکنید تا بحث یارانه هم به طور غیر مستقیم ول بشه
با سلام
ماکه از صحبتهای آقای ریس جمهور چیزی متوجه نشدیم فقط ایشان گفتند وقت نکردیم دیگر افزایش قیمت انجام بدهیم سال اینده این کار را در افزایش کالا ها انجام می دهیم
حقوق عادلانه خصوصا برای کارمندان! بیشتر توهین به مخاطب هست.
وقتی خودشان دیشب گفتند که تورم سال گذشته 60 درصد بوده و اسال افزایش حقوق کارمندان 10 درصد .....
همه این صحبت ها کنار که همش در حد حرف باقی می مونه سوال من اینه چرا طرح صیانت رو اجرا کردین آقایون همه چی بسته شده
با سلام
مجریان بی توجه نگفتند به اقای رئیس جمهور شما چهار قلم کالا را قرار بود افزایش دهید از 400 تا هم که گذشت دارو هم که افزایش یافته است ایا واقعا ارز ترجیحی بود کالا ها افزایش می یافت خیر از زمانی که این ارز حذف شد کالاها به طور سر سام اور افزایش پیدا کرد هنوز هم کسی پیدا نشده است یک نفر را معرفی کنند بگویند این آقا ارز 4200 را گرفته است و حیف میل کرده فقط همین می گویند ارز 45200 فساد بر انگیز بود مگر صندوق ارز یک بار مصرف است که ارز ان تمام شد دیگر ارز ندارد باز دوباره ارز داخل ان می اید و اختصاص به کالاها پیدا می کرد و به این صورت افزایش کالا نداشتیم مجلس این کار را نمی کرد اقای ریس چمهور شرایط تورمی برای مردم خیلی سخت شده است و بنده هم که یارانه ام را قطع کرده اند چرا مگر ما خارجی هستیم بایستی به تمام مردم اختصاص یابد هرکسی نخواست خودش یارانه اش را قطع و یا پای مالیات حساب شود محروم کردن یارانه برای عده افراد ملت کدورت پیش می اید
مردم آگاه تر از آن هستند که با این حرفها گول بخورند همه چیز سروقتش درست می شود قرار بود به این مردم خدمت شود نه با گرانی پدر مردم را درآوردید.
فرق رئیسی با روحانی در این است که روحانی می دانست چه خبر است و تمارز می کرد ولی ایشان متاسفانه اصلا خبر ندارد که چه خبر است و وزیران نالایق ایشان مثل صمت و اقتصاد چه آتشی روشن کرده اند
آقای رئیسی فرمودن ::: جهان با تورم بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند (((((((( آره بعد از 50 سال بی تورمی بخاطر شرایط جهانی اکنون 10 الی 15 درصد تورم دارن که براشون سخت شده همین !!!!!))))) نه پس بیان مثل ما هر روز 10 الی 15 درصد رو تجربه کنند طی سی سال گذشته به لطف وجود دولتهای مختلف به اندازه 1000 درصد تورم داشتیم ؟؟؟؟؟؟ آخه چرا این حرفها رو از کجا در میاورید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا وکیلی بزار روی اتو پایلوت این 3 سال هم تموم شه بره بقیه اصلاحات اقتصادی رو بزار برای دولت بعدی.
حقوقها باید یکسانسازی شده و طبق سابقه و مدرک پرداخت شود. کشورهای دارای مشکل سوخت حتی یک قطره هم سوخت و منابع طبیعی ندارند همانند ترکیه و افغانستان ولی ما روی سوخت و منابع طلا خوابیده ایم.باید جلوی اختلاسگران مخصوصا اختلاسگران ارز به کشورهای دیگر و همسایه مثل ترکیه گرفته شود و...
یه زمانی اگر قرار بود جنسی گرون بشه اطلاع رسانی می شد، الان اینقدر اوضاع رو خراب کردند که میان و فقط جنسی که گرون نمیشه رو اطلاع رسانی می کند

البته باید بگن که الان گرون میشه

#شش کلاس سواد
خیلی جالبه!

یکم بالاتر تبلیغ کرده‌اید برای ششمی ها که در کلاسهای جمع بندی کنکور شرکت کنند.

از وقتی که مشخص شده با ۶ کلاس سوار هم میشه رئیس جمهور شد، چه اعتماد به نفسی پیدا کردن ششمی ها، می خوان یه ضرب بیان وآماده بشن برای کنکور
ازنتیجه ابطال مصوبه ۱۰درصدی افزایش حقوق بازنشستگان حرفی نزد؟
ایشان چند مرتبه تاکید کردند قبل از تحویل دولت تورم ماهانه 60 درصد بوده در حالی که بر اساس داده های مرکز آمار در مرداد 1400 تورم ماهانه 3.2 درصد بوده و معلوم نیست منظور رئیس جمهور از تورم ماهانه 60 درصد چیست.اگر تورم ماهانه 60 درصد باشد و آن ادامه پیدا کند یعنی اینکه احتمال تورم سالانه 720 درصد وجود دارد. این اشتباه را مجریان سوال نکردند و تا آخر هم رئیس جمهور صحبت خود را اصلاح نکردند.
بنده در جلسات دولت همواره تأکید داشتم که ارتباط با مردم حفظ شود و از مدیران استانی هم درخواست کردم که این مورد را در استان ها انجام دهند.
جمله خوبی است و فریبنده اگر این اتفاق بیافته که مسئولین با مردم باشند این مردم دیگر مشکلی نخواهند داشت ولی خدا وکیلی یک نفر الان بخواهد یک استاندار را ببیند ودرد دلش را بازگو کند تا گرهی از مشکلش باز شود آیا این امکان وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امکان ندارد دیدن استاندار و حرف زدن با او محال است باید ماه ها در لیست انتظار بمانی در روزملاقات اگر استاندار جایی نرود و وجود داشته باشد ملاقات صورت می گبرد حتی دیدن یک مدیرکل همین مشقت دارد دولت اگر به حرف خود اعتقاد دارد باید طی بخشنامه ای تشکیل جلسات در ساعات کار اداری را ممنوع کند تا هیچ مدیرکلی به بهانه حضور در جلسه جیم نشود ویا منشی مدیر کل صرفا با گفتن مدیر در جلسه است ارباب رجوع را سرندواند
حرف هاش چقدر برام آشناس، بنظرم حدود 40 ساله دارم می شنوم
خوش به حالش چه دنیای خوبی داره
خداوند رحم کند
گزارش‌های خلاف واقع به مردم ندهید. تورم بالا می‌رود، از طریق رسانه ملی به مردم می‌گویند تورم را پائین آورده‌ایم! بازار ارز راکد است و دلار در کانال ۳۲ هزارتومان درجا می‌زند، مسئولین می‌گویند بازار ارز آرام شده است! رؤسای اتحادیه‌های اصناف گزارش می‌دهند در اثر گرانی‌های شدید دو ماه اخیر میزان خرید مردم کاهش یافته، مسئولین می‌گویند وضع مردم بهتر شده است. با این گونه تبلیغ کردن و شعار دادن، نمی‌توان امید را به جامعه تزریق کرد. تزریق امید به جامعه حتی در بدترین شرایط اقتصادی هم میسر است ولی نه با دادن اطلاعات غلط و گزارش‌های خلاف به مردم بلکه با برخورد صادقانه و پرهیز از دروغ و خلاف‌گوئی.
يعني تابناك مجبور شدي نظرات رو منتشر نكني؟ آره ؟ مگه مردم چه نظري دادن؟؟
واقعا قدر دیشب رییسی به روحانی شباهت پیدا کرد. حرفهای غیر منطقی، تعریف از خود،دادن امار های دروغ، دوری از مردم، حتی نتوانست از عهده دو مضاحبه کننده فرمایشی و سوالات خود تعیین کرده هم بر بیابد. عصبیت و عدم تمرکز از تمام حرکات ، سکنات و حرفهایش میبارید. بعد از دیدن برنامه دیشب با همه انتقادی که از دولت روحانی داشتم به صراحت باورم شد که دولت قبلی با تمامی کمبود ها و ضعف هایش به مراتب از دولت فعلی بهتر بوده است.اقای رییسی اطمینان پیدا کردم که این کاره نیستی و اگر مملکت و اینده ایران برایت اهمیت دارد استعفا بده و این سنگر خطیر را به اهلش واگذارکن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی