بازدید 6306
۶

نظرسنجی تازه: روس‌ها به پوتین اطمینان دارند

نتایج یک نظرسنجی جدید محبوبیت بالغ بر ۸۰ درصدی را برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نشان داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 25 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، یک نظرسنجی انجام شده از سوی بنیاد آرای عمومی روسیه نشان داد که بالغ بر ۸۰ درصد روس‌ها به عملکرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتماد دارند.

بر اساس این گزارش این بنیاد این نظرسنجی سراسری را در بازه ۱۷-۱۹ ژوئن با اخذ مصاحبه از بالغ بر ۱۵۰۰ شرکت کننده بالای ۱۸ سال متعلق به ۵۳ منطقه روسیه اجرا کرده است. ضریب خطای این نظرسنجی فراتر از ۳.۶ درصد نرفت.

بر طبق نتایج این نظرسنجی، ۸۰ درصد پاسخگویان گفتند که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتماد دارند، ۱۲ درصد گفتند که به او اعتماد ندارند و هشت درصد نیز از این بابت مطمئن نبودند. این در حالی است که در مقام مقایسه ارقام مربوط به یک نظرسنجی انجام شده در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به ترتیب در این سه دسته بندی معادل، ۵۷ درصد تایید، ۳۲ درصد مخالفت و ۱۱ درصد عدم اطمینان بودند.

این وضعیت تا فوریه ۲۰۲۲ در نظرسنجی‌ها به صورت منسجم ادامه یافت و از آن زمان اعتماد به پوتین شروع به رشد مداوم کرد.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که ۸۱ درصد پاسخگویان اقدامات رئیس جمهور روسیه را تایید کردند در حالی که هشت درصد نظری مخالف با آن داشتند و ۱۱ درصد هم از این بابت مطمئن نبودند.

به این ترتیب در مقام مقایسه درصد تایید عملکرد پوتین نیز نسبت به میزان ۶۲ درصدی که در نظرسنجی ژوئن ۲۰۲۱ ثبت شد یک پنجم افزایش یافته است.

از سوی دیگر یک موسسه یعنی مرکز پژوهش آرای عمومی روسیه نظرسنجی مشابهی را انجام داده و از ۱۶۰۰ شهروند بالای ۱۸ سال این کشور در بازه ۱۳-۱۹ ژوئن مصاحبه به عمل آورد که نتایج آن هم نشان داد ولادیمیر پوتین از اعتماد ۸۱.۱ درصد شهروندان روسیه برخوردار و ۷۸.۷ درصد پاسخگویان هم اقدامات او را تایید می‌کنند. این نظرسنی ضریب خطایش از یک درصد فراتر نرفت.

از زمان آغاز "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین میزان محبوبیت پوتین در حدود ۸۰ درصد در نوسان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
کاش از این نظر سنجی ها در کشور ما هم انجام میشد
چرا از روسای جمهوری ما نظرسنجی گرفته نمی شه؟؟؟
ننگ بر او
چقدر شبیه هم هستیم
عین نظرسنجی های داخل ایران
مثل صداي سيماي ميل ماست شما جدي نگيريد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان