در گفتگو با مدیر حقوقی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:

بی توجهی کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌ها به جلسات متعدد فعالین بازار سرمایه برای تدوین پیش‌نویس قانون جدید بازار سرمایه

ارشیا حیدریان مدیر حقوقی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: با عنایت به تغییرات پیاپی شرایط بازار سرمایه در سال‌های اخیر و جذب خیل عظیمی از سرمایه گذاران به این بازار اصلاح قانون بازار مصوب ۱۳۸۴ ضروری می‌نمود و بر همین اساس اصلاح قانون بازار در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. پس از انتشار پیش نویس قانون جدید بازار، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بعد از برگزاری ۱۵ جلسه با متخصصان پیشنهادات خود را به مجلسی‌ها ارائه داد. در پیش نویس جدید ردپایی از پیشنهادات کانون کارگزاران دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 20 June 2022

به گزارش بورس تابناک، ارشیا حیدریان مدیر حقوقی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک بی توجهی کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش ها به جلسات متعدد فعالین بازار سرمایه برای تدوین پیش نویس قانون جدید بازار اوراق بهادار گفت: با عنایت به تغییرات پیاپی شرایط بازار سرمایه در سال‌های اخیر و جذب خیل عظیمی از سرمایه گذاران به این بازار اصلاح قانون بازار مصوب ۱۳۸۴ ضروری می‌نمود و بر همین اساس اصلاح قانون بازار در مجلس شورای اسلامی کلید خورد و در همین راستا پیش نویسی حاوی ۱۶ ماده از سوی کارگروه بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۵ جهت اخذ نظر فعالین منتشر گردید.

تشکیل کمیته ای مشتمل بر ۳۲ نفر

وی ادامه داد: از آنجا که قانون بازار، قانون مادر در حوزه بازار سرمایه بوده و نحوه تصویب آن در سرنوشت بازار سرمایه و اقتصاد کشور عزیزمان تاثیر چشمگیری دارد بلافاصله پس از انتشار، کانون کارگزاران اقدام به نظرسنجی کتبی از فعالین نمود و پس از آن کمیته‌ای مشتمل بر ۳۲ نفر از مدیران عامل اعضای کانون، حقوقدانان و وکلای باتجربه و فعالان بازار سرمایه و روسای اسبق سازمان بورس تشکیل گردید.

برگزاری ۲۱ جلسه برای ارسال نظرات به مجلسی ها

حیدریان ادامه داد: این کمیته تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ اقدام به برگزاری ۱۵ جلسه و بررسی دقیق و موشکافانه ۱۶ ماده واصله از سوی کمسیون اقتصادی مجلس نمود که نتیجه آن را در قالب نامه‌ای به کمسیون اقتصادی مجلس ارسال گردید. لازم به ذکر است تعداد جلسات برگزار شده در این خصوص تا به امروز ۲۱ جلسه بوده و پس از ارسال نظرات در خصوص ۱۶ ماده، جلسات کانون کارگزان جهت تدوین مواد جدید به صورت منظم ادامه داشته است.

بی توجهی کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌ها به جلسات متعدد فعالین بازار سرمایه برای تدوین پیش‌نویس قانون جدید بازار سرمایه
عدم توجه کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش ها به نظرات فعالان بازار سرمایه

مدیر حقوقی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: با عنایت به میزان اهتمام کانون کارگزاران جهت بررسی پیش نویس و مشارکت حجم گسترده‌ای از فعالین و متخصصین امر در این حوزه و از آنجا که کانون کارگزاران تقریبا تنها مرجعی بود که با جزییات و دقت فراوان مواد را تک به تک بررسی و نظرات فعالین و متخصصین را اخذ نموده انتظار می‌رفت مجلس شورای اسلامی به پیشنهادات کانون کارگزاران توجه بیشتر نماید لیکن متاسفانه در اقدامی غیر قابل انتظار در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۸ پیش نویس جدید که تفاوت‌های بسیار زیادی با پیش نویس قبلی داشت از سوی دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر گردید که در این پیش نویس رد پایی از پیشنهادات کانون کارگزاران که ما حصل ۲۱ جلسه فشرده با صاحب نظران و متخصصین حوزه بازار سرمایه بود دیده نمی‌شد و مجلس شورای اسلامی از هیچ یک از نظرات متخصصین که مستند و با ادله از سوی کانون کارگزاران ارایه شده بود توجه ننموده است.

رشته توئیت حسین خزلی فعال بازار سرمایه

همچنین حسین خزلی از فعالان بازار سرمایه در این باره طی رشته توئیتی نوشت:

۱. متاسفانه کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس به جلسات متعددی که طیف وسیعی از فعالین بازارسرمایه در کانون‌ کارگزاران‌ بورس برگزار کردند و پیش‌نویس قانون بازار اوراق‌بهادار را اصلاح کردند، توجهی نکرد و مجدد یک پیش‌نویس جدید را به رای عمومی گذاشت.
۲. بیش از ۲۰ جلسه ۳ و ۴ ساعته در کانون‌ کارگزاران جمعی از مدیران نهاد‌های مالی، حقوق‌دانان، وکلای بورسی و اساتید و پیش‌کسوتان برای این مهم جلسه داشتند و جمع‌بندی کردند. در ۳ خرداد امسال این جمع‌بندی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شد.
۳. اما هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس پیش‌نویس جدیدی که مغایر با قبلی‌هاست و نظرات فعالیّن بازار در آن لحاظ نشده را منتشر کرد و ده روز فرصت اظهار نظر داده‌است. به نظر می‌رسد، نظرات فعالین بازارسرمایه برای اصلاح قانون بازار اوراق بهادار مورد توجه نمایندگان محترم کمیسیون نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل