بازدید 5442
رکورد ۷۰ ساله دمای خرداد در خوزستان شکسته شد

ثبت دمای ۵۲.۲ درجه در آبادان

بعداز ظهر امروز (۳۰ خردادماه) بیشینه دمای هوا در آبادان به ۵۲.۲ درجه سلسیوس رسید و رکورد ۷۰ ساله دمای خردادماه این شهر و استان خوزستان را شکست.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ 20 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، تا پیش از این بالاترین دمایی که خردادماه خوزستان به خود دیده بود مربوط به سال ۱۳۸۹ است. ۲۴ خرداد این سال بیشینه دمای هوا در آبادان به ۵۲ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین دمای این ماه استان از زمان تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی تا آن موقع ثبت شد.

هواشناسی آبادان جزو قدیمی‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی کشور است که قبل از ۱۳۳۰ و پس از اکتشاف نفت در جنوب ایران و احداث فرودگاه‌ها در مناطق نفت‌خیز تأسیس شده‌است.

رکورد دمایی امروز خوزستان (۵۲.۲ درجه) تنها چهاردهم درجه کمتر از رکورد هفتاد ساله بیشینه دمای مطلق ایران در خردادماه یعنی ۵۲.۶ درجه سلسیوس است. این دما سال ۱۳۹۴ در میناب هرمزگان به ثبت رسیده‌ بود.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی پیش‌تر اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به افزایش دمای هوا در استان هشدار داده‌بود. مقامات ارشد استان خوزستان بر پایه این هشدار ادارات و نهادهای دولتی خوزستان را برای امروز تعطیل کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان