بازدید 11449

تردید ژاپن برای تجهیز به زیردریایی های اتمی

نخست وزیر ژاپن در پاسخ به برخی احزاب مخالف و در آستانه انتخابات پارلمانی که قرار است ماه آینده برگزار شود، درباره لزوم داشتن زیردریایی اتمی رویکردی محافظه کارانه اتخاذ کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 19 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، نخست وزیر ژاپن در برنامه تلویزیونی «فوجی تی وی» که با حضور رهبران احزاب دیگر برگزار شد با اشاره به دشواری‌های استفاده از نیروی هسته‌ای برای اهداف نظامی براساس قوانین انرژی اتمی این کشور و همچنین هزینه بالای آن گفت: « مطمئن نیستم جهش به سمت داشتن زیردریایی اتمی فکر خوبی باشد.»

نخست وزیر ژاپن خاطر نشان کرد: «ما باید بدانیم چه اولویت‌هایی برای امنیت زندگی و معیشت مردم کشورمان وجود دارد و آنها را درنظر بگیریم.»

از سوی دیگر «ناتسوئو یاماگوشی» رهبر ائتلاف حزب «کومیتو» با تائید دیدگاه های کیشیدا گفت، ایده داشتن زیردریایی اتمی غیرواقعی است. در مقابل «ایشیرو ماتسوئی» رهبر حزب ابتکار ژاپن و «یوایشیرو تاماکی» رهبر حزب دموکرات مردم خواستار داشتن زیردریایی اتمی برای تقویت ظرفیت بازدارندگی و شناسایی شدند.

با این حال فومیو کیشیدا که رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور است، بر نیاز تقویت دفاعی این کشور با درنظر گرفتن جنگ اوکراین و اقدامات تحریک‌آمیز درمنطقه که چالش‌های امنیتی برای ژاپن به حساب می آیند، تاکید کرد.

ژاپن متعهد به سیاست دفاعی انحصاری زیر نظر قانون اساسی صلح آمیز است و هزینه های دفاعی این کشور به حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی آن کشور محدود می شود.

در انتخابات خانه شوراها که ۱۰ ژوئیه برگزار خواهد شد که در ان ائتلاف کنونی اکثریت را دارند، بر سر ۱۵۰ کرسی از ۲۴۰ کرسی رقابت برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست