بازدید 4611
۵

هشدار افزایش مصرف برق با افزایش دمای هوا

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: هم‌اکنون شرایط شبکه برق بسیار پایدار است، اما پیش‌بینی می‌شود که طی روز‌های آینده، افزایش مصرف را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 18 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی گفت: هفته پیش رو به ویژه سه روز ابتدایی، بسیار گرم خواهد بود؛ به حدی که دمای هوا در استان خوزستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

او می‌گوید: بیشترین مصرف این ایام مربوط به وسایل سرمایشی و روشنایی است؛ درباره وسایل سرمایشی، تقاضا داریم مصرف‌کنندگان دمای کولر‌های گازی را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و کولر‌های آبی را نیز روی دور کند قرار دهند. با نصب سایبان برای کولر‌های آبی، تا ۳۰ درصد هم در مصرف برق و هم در مصرف آب، صرفه جویی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در بحث روشنایی نیز، اگر هر مصرف‌کننده یک لامپ اضافی را خاموش کند، در سراسر کشور حدود هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود که معادل یک نیروگاه است. قطعی برق بخش خانگی طی یک یا دو هفته قبل در برخی شهر‌ها مثل تهران، به خاطر طوفان و آسیب دیدن برخی تجهیزات بود، اما قطعی برنامه‌ریزی شده نداریم.

طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق، میزان تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی به بیش از ۵۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسید؛ در حالی که روز ۲۵ خرداد، میزان مصرف برق در کشور، رقم کم سابقه ۶۲ هزارمگاوات را تجربه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
هوا گرم شده چکار کنیم؟ هشدار مصرف گاز هشدار مصرف آب هشدار مصرف برق و..... لقمه های مردمرا هم بشمارید خلاص
الان ثابت شده این سیستم توان حل کوچکترین مشکلات کشور رو نداره و جز فقر و بدبختی برای مردم هیچی نداره
هشدار به خودتان بدهيد كه رأس كار هستيد. چرا مردم را رنج مي دهيد؟ مگر نمي دانيد كه در طول سال روزهاي گرم داريم، روزهاي سرد داريم و هر كدام امكانات خاص خودش را مي طلبد؟ چرا براي چنين روزهايي برنامه ريزي درست نمي كنيد تا به مردم فشار نياوريد؟
در ادارات دولتي، كاركنان خيس عرق مي شوند اما بايد دم نزنند ولي مسئولان ادارات هركدا با اسپيلت يا... خودشان را خنك نگه مي دارند.
چرا قشر خاصي بايد تاوان پس بدهند؟؟؟؟؟؟؟
از مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تقاضا میکنم در مدت 3ماه تابستان مهمان من در خوزستان باشد و عملا بمن نشان دهد با این گرمای بالای 60درجه تا 68درجه گرما نه ان 50درچه اعلامی چکار باید بکنیم در این گرما دمپایی پلاستیکی اب میشود چه رسد به انسان در تهران و جای خوش اب وهوا نشسته اند فقط دستورالعمل صادر میکنند
جالبه که دولت داره به مردم هشدار میده، یکی نیست به اینا بگه خب شما چرا نیروگاه تاسیس نمی کنید؟!!! البته جوابش واضحه، کشوری که که با کل دنیا قهره حقش همینه، حق خودش نه بلکه حق مردمش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار