بازدید 5723

احتمال اوج‌‎گیری مجدد کرونا وجود دارد

کد خبر: ۱۱۲۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 15 June 2022

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود چرا که احتمال اوج‎گیری مجدد کرونا وجود دارد.

به گزارش میزان، حمید عمادی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش چشمگیر آمار کرونا در چند هفته اخیر آیا هنوز هم استفاده از ماسک ضرورت دارد؟ گفت: ما بحث فراوانی در این رابطه در جلسه ستاد ملی کرونا داشتیم و اغلب همکاران این نظر را داشتند که استفاده از ماسک همچنان توصیه می‌شود البته همچون گذشته استفاده از آن در همه مکان‌ها واجب نیست ولی به هر حال ماسک زدن مفید است.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به اینکه اگر وضعیت شهری مجددا قرمز شود همه افراد باید ماسک بزنند، افزود: در شهرهایی که از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شده اند بهتر است افراد در فضاهای بسته و پرجمعیت نظیر مترو و اتوبوس از ماسک استفاده کنند و چندان احتیاجی به استفاده از ماسک در فضاهای باز نیست.

احتمال اوج‌‎گیری مجدد کرونا وجود دارد

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه به هر حال استفاده از ماسک می‌تواند مفید باشد و همچنان توصیه می‌شود چرا که احتمال اوج‎گیری مجدد کرونا وجود دارد، ادامه داد: افراد نباید با کاهش این آمار گمان کنند که کرونا به پایان رسیده و آنچه در حال حاضر مهم‌تر از استفاده از ماسک است تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون است و آن دسته افرادی که واکسن تزریق نکرده اند حتما باید برای دریافت واکسن اقدام کنند و آن دسته از اشخاصی هم که دزهای دوم و سوم را تزریق نکرده اند حتما باید هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

این استاد دانشگاه متذکر شد: این توصیه در رابطه با استفاده از ماسک به توجه به شرایط کنونی است و در صورت اوج گیری مجدد توصیه در رابطه با استفاده از ماسک نیز تغییر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم