بازدید 4092

تنها یک بیمار با تشخیص کرونا در هرمزگان بستری شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بستری شدن یک بیمار با تشخیص کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها همین مورد به دلیل ابتلا به کرونا در هرمزگان بستری است و هیچ بیماری در بخش آی سی یو کووید ۱۹ بستری نیست.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 15 June 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که بارها اعلام کردیم بیماری کرونا هنوز تمام نشده و چرخش ویروس هرچند با قدرت کم ادامه دارد و بستری شدن موارد اندک از جمله این مورد در هرمزگان خود موید این مطلب است.

این مقام مسوول تصریح کرد: متاسفانه با اعلام آمارهای کاهشی شاخص های کرونا، دیگر دستورالعملهای بهداشتی به درستی رعایت نمی شود و این زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه با توجه به چرخش ویروس در استان است.

وی در خصوص آخرین آمار فوتی های کرونا در هرمزگان گفت: خوشبختانه از اوایل اردیبهشت ماه تاکنون هیچ مورد فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشده و آمار در همان عدد ۲ هزار و ۶۱۶ نفر باقی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آغاز تزریق دز چهارم واکسن کرونا در استان برای افراد بالای ۱۸ سال، گفت: تزریق واکسن در همه مراکز بهداشتی درمانی شهرها و روستاها صورت می‌گیرد و متقاضیان برای دریافت نوبت یادآور، باید بین ۴ تا ۶ ماه از واکسن قبلی آن‌ها گذشته باشد.

دکتر نوروزیان با تاکید بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون و نقش آن در کاهش ابتلا، علایم و فوتی های بیماری کرونا، افزود: مجموع جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن کرونا که شامل افراد بالای پنج سال می باشد، رقمی برابر با یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر است که از این شمار ۸۱ و ۶ دهم درصد تزریق مرحله اول و ۷۱ و ۷ دهم درصد هر دو مرحله تزریق این واکسن را دریافت کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن مرحله سوم نیز برابر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر افراد بالای ۱۲ سال است که از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون ۵۹ و ۲ دهم درصد از این شمار واکسن دُز سوم را دریافت کردند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در هرمزگان گفت: ۳۸ درصد از کودکان این رده سنی در هرمزگان نوبت اول و ۱۹ و ۲ هم درصد هم هر دو نوبت را دریافت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی