بازدید 6552
۱

مسکو: بحران انرژی در اروپا بدتر می‌شود

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت که اروپا در چنگال بحران انرژی گرفتار شده و این بحران در اروپا بدتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱ 14 June 2022
مسکو: بحران انرژی در اروپا بدتر می‌شود


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه گفت که اروپا در چنگال بحران انرژی قرار داشته و در حالی که غربی‌ها در تلاش برای ممنوعیت واردت انرژی از روسیه هستند، اوضاع بدتر خواهد شد.

وی که این مطالب را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، نوشت: «البته مخالفان ما به انجام هر کاری ادامه خواهند داد تا باعث ایجاد حداکثر ویرانی برای مجموعه انرژی و سوخت ما شوند. امروز آنها در حال تجربه بحران انرژی هستند، چشم اندازی که افزایش خواهد یافت. حتی آمریکا، محرک اصلی تجاوزها ضد روسیه نیز آسیب دیده است».

رئیس جمهور سابق روسیه اضافه کرد: «تمایل کشورهای موسوم به غیردوست برای ممنوعیت واردات انرژی از روسیه تاثیر بسیار منفی بر شهروندان اروپایی داشته است.

داده‌های اخیر از آژانس آماری اروپا نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه در منطقه یورو در ماه گذشته به ۸.۱ درصد رسیده این در حالی است که این نرخ تورم در ماه آوریل ۷.۴ درصد بوده است.

مدودف هشدار داد با توجه به عدم تمایل غربی‌ها برای متوقف کردن جنگ تحریم‌ها علیه روسیه، اوضاع بدتر خواهد شد.

وی گفت: «همه درک کرده‌اند که در شور و اشتیاق آنها برای ویران کردن اقتصادمان، دشمنان تلاش خواهند کرد که تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کرده و روسیه را از سازمان‌های مختلف اخراج کنند».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پس از آنکه لتونی تصمیم گرفت که واردات منابع انرژی از روسیه را قطع کند، بحران انرژی در این کشور به یکی از معضلات تبدیل شده و شهروندان لتونی به صف شده تا به دریافت مجوز دولتی برای جمع آوری هیزم بپردازند.

این موضوع پس از آن آشکار شد که اداره جنگل‌داری لتونی به شهروندان این کشور مجوز جمع آوری شاخه‌ها و تراشه‌های چوب باقی مانده از عملیات چوب بری درختان را صادر کرد.

بر اساس گزارش این نهاد، درخواست‌ها برای دریافت مجوز جمع آوری هیزم که کاملا نیز رایگان است، طی ماه گذشته پنج برابر شده است.

شرکت انرژی لتونی پیشتر هشدار داده بود که انتظار می‌رود که تعرفه گاز برای خانوارهای لتونی حدودا ۹۰ درصد افزایش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روسها در جهان عددی نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار