بازدید 19614

بی احتیاطی در جشن تولد ۸ کشته بر جا گذاشت

سخنگوی اورژانس گفت: بی احتیاطی در برگزاری جشن تولد منجر به آتش‌سوزی در یک رستوران و در نهایت فوت ۸ شهروند شهریاری شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰ 14 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، مجتبی خالدی با اشاره به آتش‌سوزی ناشی از بی احتیاطی در جشن تولد در شهریار اظهار داشت:حوالی ساعت ۲۰ امشب در رستورانی در شهرک مریم شهر اندیشه شهرستان شهریار بر اثر اشتعال یک بادکنک حاوی گاز هلیوم آتش سوزی مهیبی رخ داد.

وی افزود: سقف رستوران کنفی بود و به سرعت آتش سوزی گسترش یافت و افرادی که قادر به خروج از رستوران بودند جان خود را نجات دادند، اما ۸ نفر کشته شدند.

سخنگوی اورژانس در ادامه گفت: سه کودک سه زن و یک مرد بر اثر این آتش سوزی جان خود را از دست دادند.

همچنین شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران با اشاره به انفجار در سفره خانه ابراز داشت: ساعت ۲۱ حادثه اعلام و نیرو‌های هلال احمر به عنوان پشتیبان آتش نشانی و اورژانس وارد عمل شدند.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه ۸ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که ۷ نفر در محل حادثه جان باختند و یک کودک سه ساله نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۹
گاز هليوم مگر گاز ختثي نيست؟ گاز خنثي آتش نمي گيرد! عجيب است؟!
به این بادکنک ها نگید هلیومی بگید هیدروژنی
یک پزشک متخصص پس از سالها تحصیل و زحمت اگر خوش شانس باشد شاید بتواند جان چند بیمار را از مرگ نجات دهد و آنگاه یک انسان عادی با یک سهل انگاری جان چندین انسان سالم را به فنا می دهد.
یعنی این کشت و کشتار کی تموم میشه،چرا هرروز باید با استرس تلویزیون رو روشن کنیم ؟عجب سالی شد این سال
سلام
علت واقعی حادثه باید بررسی شود اما بادکنک حاوی گاز هلیم به هیچ وجه منفجر نمی شود و آتش نمی گیرد.
متاسفانه عده ای سودجو و از خدا بی خبر، بجای گاز هلیم از گازهای ارزانی مانند متان یا هیدروژن و ... برای پر کردن این بادکنک ها استفاده می کنند که بسیار خطرناک، انفجاری و آتش گیر هستند. از دادستانی محترم و نیروهای نظامی و نظارتی خواهش می کنم با این نوع کاسبان مرگ، اشد برخورد را داشته باشند.
هلیوم که آتشزا نیست!؟
جدا از مصیبت رخ داده، واقعٱ مایه بدبختی و تاسفه، تمام خبرگزاریها بدون کوچکترین بررسی علت وقوع حادثه رو انفجار بادکنک حاوی گاز هلیوم عنوان میکنند. درحالیکه هر نوجوان دبیرستانی میدونه که گاز هلیوم جزو گازهای نجیب و بی اثر هست. به طوریکه به هیچ عنوان آتش نمیگیرد یا منفجر نمیشود. سمی نیست و ضرری برای موجودات زنده ندارد. به هیچ وجه قابلیت اشتعال ندارد. به طور قطع اگر عامل اتش سوزی یک بادکنک حاوی گاز بوده، این گاز باید هیدروژن بوده باشد و نه هلیوم. سطح دانش سخنگوی اورژانس ما در چه حدی هست که هنوز نمیداند هلیوم قابلیت اشتعال و احتراق ندارد. جالبتر اینکه تمام خبرگزاریها عینن یک واژه و یک عنوان و تیتر را استفاده کرده اند و حتی یک نفر به خود زحمت نداده دراین مورد بررسی انجام دهد. شاید واقعٱ انفجار و اتش سوزی دلیل دیگری غیر از انفجار بادکنک حاوی گاز داشته است.
کی قراره این ادا بازی هامون تموم بشه خب یه تولد ساده تو خونه میگرفتید
چقدر بده که هم مصاحبه شونده، هم خبرنگار و رسانه، هم سردبیر تایید کننده انتشار خبر در حد دوم راهنمایی اطلاع ندارند که هایوم گاز خنثی است و منفجر نمیشه، استعال نداره و با هیچ‌عنصری ترکیب نمیشه من‌جمله اکسیژن.
اینکه شد هفت نفر.هشتمی کو
گرانی گاز هلیوم باعث شده فروشگاه ها بجای هلیون از ترکیب هیدروژن یا گاز شهری استفاده کنن
عزیزم گاز هلیوم تا اونجایی که من یادمه در گروه گازهای بیاثر بود و آتش نمی گرفت ، احتمالا بجای گاز هلیوم گاز هیدروژن زده بودند
گاز هلیوم که نباید مشتعل شود احتمالا بادکنک‌ها یه جای هلیوم از یه گاز غیر مجاز در شده بوده
گاز هلیم خنثی است و قابلیت اشتعال ندارد!!
گاز هلیوم که آتش نمی گیرد. مطمئن هستید که هیدروژن نبوده؟؟؟؟؟
اشتعال گاز هلیوم ؟!!! مگر هلیوم هم آتش میگیرد ؟ به حق چیزهای غیر ممکن
اظهارات سخنگو درست نیست هلیم گاز خنثی است و آتش نمی گیرد. باید بررسی بشه این بادکنکها از کجا تهیه شدند. به نظر میرسه بجای گاز هلیوم, از گاز نیتروژن که ارزانتر است ولی آتشزاست برای پر کردن بادکنک استفاده شده است.
این فاجعه احتمالا از سودجویی یک فروشنده بوجود آمده است.
عجب
هلیوم گاز بی اثره و انفجار نداره .اون بی شرفی که به جای هلیوم ، ترکیب متان هلیوم میفروشه باید مجازات بشه تعزیرات کجاست نظارت کنه؟
هر روز در این مملکت یک فاجعه انسانی رخ میده
فکر کنم نفرین شدیم
به احتمال زیاد اون هلیوم نبوده هیدروژن بوده. هلیوم آتیش نمی گیره چون گاز بی اثره.
عزیزم . گاز هلیم آتشگیر نیست . بجای هلیوم که قیمت بالایی دارد بادکنک ها را از گاز هیدروژن پر کرده بودند که نسبت به گاز هلیوم بسیار ارزان تر ، اما سریع با اکسیژن ترکیب شده و مشتعل میگردد.
حالا بگو در آمریکا یک نفر کشته شد
خدای من ، به تو پناه میبریم.
سه کودک سه زن و یک مرد .
مرگ سه کودک خوشحال و سه مادر آرزومند دردناکه دردناک.
گاز هلیوم رو ممنوع کنیددددد
نکبت از همه جا میباره
خدایا ملت ما را به مرگ طبیعی بمیران...
بادکنک چینی
هلیوم گاز خنثی است امکان انفجار و آتش گرفتن در حالت عادی را ندارد، احتمالا به جای هلیوم از گاز طبیعی یا گاز دیگری جهت سبک شدن و بالا رفتن استفاده شده است.
تا اونجا که من یادمه از دبیرستان هلیوم گاز نجیب است وبا هیچ چیز از جمله اکسیژن واکنش نمیده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان