بازدید 37044
۲

راه حل ژاپن برای تامین گندم

روزنامه ژاپن تودی گزارش داد: بر اساس اعلام وزارت کشاورزی ژاپن، کشاورزان موقتا کاشت برنج را کم کرده و به سمت کشت گندم و سویا رفته‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 14 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از ژاپن تودی، وزارت کشاورزی و شیلات ژاپن گزارش داد، کشاورزان این کشور تولید برنج را کاهش داده و به سمت کشت گندم و سویا رفته‌اند.

این اقدام به خاطر افزایش قیمت این محصولات در بازار جهانی ناشی از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بوده و باعث شده تا ژاپن در معرض کمبود این محصولات کشاورزی قرار گیرد. از ۴۷ استان در ژاپن ۳۷ استان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند کشت برنج را کاهش دهند.

از سال ۱۹۶۲ و بنا به اعلام این روزنامه ژاپن تودی، مصرف برنج در ژاپن همواره رو به کاهش بوده است، اما مصرف گندم و سویا در این کشور همچنان بالاست.

ژاپن ۸۰ درصد گندم و ۹۰ درصد سویای موردنیاز خود را وارد می‌کند و از زمان درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین قیمت این محصولات به شدت افزایش یافته است.

وزارت کشاورزی ژاپن پیش‌بینی کرده که امسال فقط ۳۵ هزار هکتار در این کشور زیر کشت برنج برود و تولید آن به حدود ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید.

نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان بین‌الملل و سازمان تجارت جهانی اخیرا بارها هشدار داده‌اند که بحران کمبود غذا ناشی از درگیری نظامی با اوکراین بسیار جدی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲
این سوال جدی است
در کشور ما چه سیاستی برای مقابله با کمبود گندم و جبران آن اندیشیده شده است؟ تابناک بهتر است این سوال را از دولت مطرح کند.
از ژاپن خیلی قبل تر از اینها باید یاد می گرفتیم ملت کار کار وبازهم کار برعکس ماملت ایران ملت حرف حرف وبازهم حرف.مشکل کمبودگندم ومواد غذایی بعداز حمله بی شرمانه روسیه به اکراین تشدید شده ومشکلاتی برای تمام جهان بوجود اورده.حالا ببینید برخورد جهان وبخصوص کشور های پیش رفته مثل ژاپن با این مشکل که پس از مدتی نچندان طولانی چگونه از این بحران تحمیلی خارج خواهند شد وببینید برخورد ایران را با این بحران مطمئنا بجای رفتن به سمت خل مسئله وخروج از بحران.بدنبال اینکه همه این مشکلات زیر سر امریکا است وبعداز چندی ما ملت می مانیم با هشتاد میلیون دهان باز و...بهتر است از همین حلا بفکر خل مشکل وخروجاز بحران باشیم قبل از انکه دیر شود تواناییش را بلقوه داریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار